Compania germană "Henkel" KGaA, producătorul detergenţilor Persil şi Purex, raportează o creştere de 24% a profitului său în trimestrul al doilea din acest an, ca urmare a cererii mari pentru adezivii industriali pe care îi fabrică, dar şi a achiziţiei mărcilor de deodorante americane. Profitul net al companiei a însumat 243 milioane de euro (312 milioane de dolari) în intervalul aprilie-iunie 2006, faţă de 196 milioane de euro în trimestrul al doilea din 2005. Analiştii estimau un câştig de 212 milioane de euro. Vânzările companiei au crescut cu 7,3%, la 3,23 miliarde de euro.
"Henkel" şi-a extins operaţiunile în SUA în ultimii doi ani. Printre achiziţiile făcute de societate în Statele Unite se numără "Dial" Corp. (pentru 2,9 miliarde de dolari), astfel că, în aceste condiţii, poate concura mai eficient cu rivali precum "Procter & Gamble" Co. "Henkel" a devenit al treilea producător de deodorante din SUA, după ce, în februarie anul acesta, a cumpărat "Right Guard" şi alte două mărci de la "Procter & Gamble".
Acţiunile "Henkel" au crescut cu 19% în ultimul an, astfel că valoarea de piaţă a societăţii - fondate în 1876, a ajuns la aproape 12,5 miliarde de euro. Divizia de adezivi industriali şi-a majorat vânzările cu 8,8%, iar cea de adezivi de consum - cu 18%. Unitatea de cosmetice şi produse de îngrijire casnică şi-a majorat vânzările cu 9%. Pe segmentul detergenţilor de rufe, vânzările companiei au sporit cu 1,5%. "Henkel" a majorat în acest an preţul detergenţilor în vestul Europei.