Reprezentanţii firmei americane Cross Lander, care deţine pachetul majoritar de acţiuni al Uzinei Constructoare de Autoturisme de Teren ARO, şi-au anunţat demisia din Consiliul de Administraţie de la Cîmpulung. În opinia actualului director executiv de la ARO, Valeriu Sfărăilă, situaţia de la ARO se complică şi mai mult ca pînă acum.
S-a convocat Adunarea Generală a Acţionarilor (AGA), a fost expediată o copie a demisiei către AVAS şi se aşteaptă decizia Tribunalului Comercial Timişoara, care are pe rol dosarul ARO, informează Rompres.
Cei mai optimişti în viitor se arată salariaţii, care speră în intervenţia Guvernului pentru redresarea economică a uzinei.
John Perez, patronul firmei americane Cross Lander, a cumpărat în anul 2003 pachetul majoritar de acţiuni de la ARO Cîmpulung. În contractul de privatizare încheiat cu AVAS, noul patron al Uzinei Constructoare de Autoturisme de teren s-a angajat că va păstra profilul acesteia, că va realiza investiţii de mai multe zeci de milioane de dolari şi că, în circa doi ani, va trece la fabricarea unor noi tipuri de autoturisme de teren, competitive pe piaţa externă, care să fie livrate, cu prioritate, pe piaţa americană. Nici o prevedere din contract nu a fost res-pectată.
John Perez a ameninţat în mai multe rînduri că va închide uzina. El a vîndut active, contrar prevederilor din contract. Producţia la ARO s-a redus la zero, iar angajaţii nu şi-au mai primit salariile de mai multe luni. În ianuarie, aceştia au ieşit de mai multe ori în stradă.
Guvernul a acordat recent un ajutor social de 2,5 milioane lei vechi angajaţilor de la ARO cu probleme deosebite în familie.