Daimler AG speră să vândă în acest an peste 2,5 milioane de vehicule, estimând că va realiza din acestea peste 120 miliarde de euro (155 miliarde de dolari), a anunţat producătorul auto german, transmite "The Wall Street Journal".
În anul 2013, vânzările Daimler s-au ridicat la doar 2,35 milioane de vehicule, în valoare de aproape 118 miliarde de euro.
Compania va investi anul acesta peste trei miliarde de euro în fabricile sale din Germania, pentru a majora livrările de maşini Mercedes-Benz. Pentru 2014, Mercedes-Benz are ca obiectiv lansarea a 18 vehicule.
În primele opt luni ale anului, livrările grupului Mercedes-Benz au urcat cu 11%, la 1,09 milioane de vehicule.
Directorul general al Daimler, Dieter Zetsche, vrea ca Mercedes să-şi recâştige poziţia de lider al vânzărilor de automobile de lux, de la rivalele BMW şi Audi, şi să sporească marja de profit a diviziei la 10%. Strategia include lansarea a 30 de modele noi şi reducerea cheltuielilor cu două miliarde de euro, în perioada 2012-2014.
Daimler AG, proprietarul Mercedes, şi Volkswagen AG, compania care deţine Audi, vrea să detroneze BMW din poziţia de lider mondial al vânzărilor de automobile de lux până la sfârşitul deceniului. Cei trei producători auto se aşteaptă în 2014 la al patrulea an consecutiv de vânzări record, datorită redresării cererii în Europa.
În iulie 2013, Daimler a inaugurat oficial la Sebeş, în România, unitatea de producţie pentru montaj cutii de viteză automate pentru autoturismele de lux Mercedes-Benz, fiind create, astfel, circa 250 de locuri de muncă.
Linia de montaj, compusă din două linii principale şi 11 linii secundare, a fost transferată din Germania şi este parţial automatizată. Pentru lucrările de construcţie, asamblare linie şi infrastructură s-au investit aproximativ 30 de milioane de euro şi s-au creat 250 de noi locuri de muncă.