"Daimler" AG, al treilea mare producător mondial de autoturisme de lux, a decis să cumpere o deţinere la divizia auto aparţinând partenerului său chinez "Beijing Automotive Group" Co., urmărind să câştige teren pe cea mai mare piaţă de profil din lume.
"Daimler", compania mamă a "Mercedes-Benz", va prelua 12% din divizia auto a "Beijing Automotive Group", cunoscută sub denumirea de "BAIC Motor". În urma tranzacţiei, "Daimler" obţine două locuri în board-ul director al companiei chineze.
Investiţia "Daimler" în "BAIC Motor" va fi făcută printr-o emisiune de acţiuni noi. Tranzacţia este aşteptată să se finalizeze până la sfârşitul anului curent sau în 2014.
"Această investiţie este semnificativă, iar în baza sa ambele companii pot participa în mod activ la oportunităţile de pe piaţa auto din China", a declarat directorul executiv al "Daimler", Dieter Zetsche, care vrea să readucă brandul Mercedes pe locul întâi în clasamentul producătorilor de autovehicule de lux.
China are un rol cheie în strategia lui Zetsche, după ce "Mercedes" a coborât pe locul al treilea la nivel mondial în sectorul autovehiculelor de lux. "Bayerische Motoren Werke" AG (BMW) a devenit lider în domeniu în 2005, iar divizia de lux "Audi" din cadrul "Volkswagen" AG ocupă locul secund din 2011.
Livrările "Mercedes" în China au crescut cu 1,5% la 196.211 autovehicule în 2012, în vreme ce vânzările "Audi" au sporit cu 30%, la 405.838 de unităţi. BMW a vândut 303.169 de autoturisme anul trecut în China, cu 40% mai mult decât în 2011.
BAIC îşi va majora la 51%, de la 50%, deţinerea la "Beijing Benz Automotive" Co., societatea pe care o deţine împreună cu "Daimler" în China. "Beijing Benz Automotive" produce modelele Mercedes C, E-Class şi SUV-urile GLK.