Ordonanţa de Urgenţă aprobată de guvernul Cîţu privind despăgubirea asiguraţilor de la City Insurance este una imorală, dată pentru salvarea unor funcţionari numiţi politic în cadrul Autorităţii de Supraveghere Financiară (ASF), susţine Dan Paul, preşedintele Asociaţiei Brokerilor.
"Premierul României promovează o ordonanţă de urgenţă pentru salvarea păgubiţilor care au asigurări la City Insurance, în limita unei asigurări a poliţei de 500.000 lei. Deci dacă ai o asigurare la City Insurance care te-a costat 300 sau 400 lei, poţi să loveşti un Lamborghini şi să iei o despăgubire de până la 500.000 lei. Eu cred că se va crea o imoralitate, o ilegalitate socială, pe lângă faptul că e o lege care se dă cu aplicabilitate retroactivă. În această situaţie, cred că ar fi mai bine să nu avem guvern, ca să nu dea ordonanţă de urgenţă. Morala pentru societate este «furaţi, că ASF nu înţelege sau nu vă apără; va veni un guvern care, pentru salvarea unor prieteni numiţi politic, va da o ordonanţă» şi vom ajunge cel mult cu nişte persoane găsite ţapi ispăşitori care vor fi trase la răspundere penală", a declarat Dan Paul, în cadrul conferinţei "Codul Comercial român - ediţie nouă şi necesară", care a avut loc ieri, la sediul Camerei de Comerţ şi Industrie a României.
Domnia sa consideră că insolvenţa companiei City Insurance este şi rezultatul incompetenţei ASF şi că situaţia actuală va escalada, odată cu majorarea preţului poliţelor RCA.
"În afară de scandalul creat şi de incompetenţa ASF de a supraveghea această piaţă, vom avea imediat un efect în economie, acela al creşterii preţului RCA. Pentru că avem un Fond de Garantare a Asigurărilor care va trebui să despăgubească aceste poliţe care nu mai pot fi onorate.
Ca urmare toate societăţile membre ale acestui fond vor contribui cu bani pentru reîntregirea fondului. Societăţile vor suporta la început aceşti bani, dar ulterior banii se vor transfera către consumatori, adică spre piaţa auto şi vor umfla preţurile RCA pentru că altfel nu vor putea să completeze acest fond de garantare", a afirmat Dan Paul.
Preşedintele Asociaţiei Brokerilor a menţionat că în cazul City Insurance intervenţia statului a fost una tardivă, producerea scandalului fiind facilitată de atitudinea unor funcţionari ai ASF.
"Nu cred atât de mult în intervenţia statului, pentru că am văzut exemplul Autorităţii de Supraveghere Financiară, care are un rol foarte important, de a proteja investitorii din piaţă de fraudele posibilie ale unor gulere albe, şmecheri, infractori, ş.a.m.d. Ce vedem azi? Un celebru faliment al City insurance, după ce am avut Astra Asigurări, Carpatica Asigurări. Nu vedeţi că toate aceste exemple sunt doar despre asigurările din piaţa auto şi că modelul este acelaşi? Acelaşi lucru care s-a întâmplat la Astra, aproape copy-paste, se întâmplă şi la City Insurance. Nu a înţeles cumva Autoritatea nimic? E cineva orb în tot acest film? Mai mult, vedem că fostul preşedinte al Autorităţii, un bancher înainte de a fi reprezentantul statului român la ASF, Mişu Negriţoiu, care a definit că problema la City a fost o lipsă de capital - banii erau sifonaţi în alte părţi. Atunci Autoritatea a cerut o suplimentare a acestui capital. City a adus un extras de cont fals şi Mişu Negriţoiu a spus că i-a trimis la plimbare cu acest document fake-cash. A plecat de la ASF, colegii au rămas şi au acceptat acest document. E cumva noaptea minţii? Adică oamenii aceia, care unii sunt angajaţi şi care au ştiut că e un extras de cont fals, au acceptat acest lucru şi au tolerat o insolvenţă nedeclarată, un faliment nedeclarat cinci ani. În dauna cui? A cetăţenilor", a concluzionat Dan Paul.
• Dan Paul: "Reglarea preţurilor din energie, posibilă doar prin intermediul bursei"
Reglarea preţurilor din energie, care au explodat în ultimul timp, este posibilă doar prin intermediul bursei, afirmă Dan Paul, preşedintele Asociaţiei Brokerilor.
"Există un mecanism de reglare a preţului: prin bursă. Există bursă de energie. Italia are un mecanism simplu prin care toate firmele care produc energie vând energia numai bursei care este, într-o anumită formă, controlată, verificată de stat, iar bursa vinde direct consumatorilor şi reglează preţul între cerere şi ofertă. Este un mecanism capitalist, cât de cât controlat de stat. Un alt mecanism este ceea ce noi încercăm să facem la bursa din ţara noastră împreună cu piaţa de energie: o contraparte centrală care să garanteze tranzacţiile cu derivate pe energie şi pe acţiuni. Contrapartea centrală va avea rolul de a garanta tranzacţiile în sensul unui defold, care va elimina riscurile. Atunci când se va crea această instituţie şi când va deveni funcţională, ceea ce în piaţa de energie se poate întâmpla astăzi nu va mai avea loc deoarece defoldul respectiv se va transfera în preţ", a declarat Dan Paul, în cadrul conferinţei "Codul Comercial român - ediţie nouă şi necesară", care a avut loc ieri, la sediul Camerei de Comerţ şi Industrie a României.
Domnia a ţinut să precizeze că preţurile din energie în acest moment nu sunt rezultatul vreunei speculaţii financiare, ci un efect al deciziilor luate la nivel global.
"Este o politică, un Green Deal de care am auzit cu toţii. Este o trecere de la piaţa hidrocarburilor la piaţa energiei verde, sunt legi care s-au adoptat în multe state, prin intermediul cărora politicienii acestei planete au gândit şi construit un mecanism pe care azi îl vedem în piaţă. Prima minciună a politicienilor omenirii este legată de dispariţia petrolului. Se scrie puţin pe tema asta, dar petrolul nu este o hidrocarbură care se termină, este o resursă a pământului care se regenerează. Din această cauză sunt noi exploatări care se descoperă în mare, iar americanii au descoperit că sonde pe care le-au închis în mediul marin erau, după mai mulţi ani, pline de petrol. Prin prisma argumentului privind dispariţia petrolului, politicienii omenirii au luat diferite măsuri. Din cauza acestor măsuri, am ajuns în situaţia în care avem astăzi acest preţ în energie, motivat de reducerea producţiei de petrol. De aceea avem azi preţuri mari în energie. Aceste preţuri nu se datorează liberalizării de la noi. Costul preţului la energie care a fost subvenţionat cu certificate verzi şi alte mecanisme şi regulile inventate de politicieni, prin directive, prin legi au dus la acest preţ mare al energiei. (...) Asta au făcut politicienii lumii. Prin legi poţi să distrugi o societate, economia", a spus Dan Paul.
Preşedintele Asociaţiei Brokerilor a mai menţionat că limitarea preţului la energie este doar "o măsură populistă, o prostie anunţată politic".
1. fără titlu
(mesaj trimis de anonim în data de 24.09.2021, 01:08)
Foarte bine punctat. Cine sa vada va intreb? Nicu Marcu? Asta este zero barat. Nu intelege nimic. Incearca sa dea vina pe altii. Cristi Rosu? Asta este un stupid ingamfat si penibil. Zice la ziar ca il sunau aia de la PSD si face au interventii. Cine? Ionescu Valentin? Asta este un gafagiu, o eroare de tipar in ASF, o nulitate absoluta. Cine? Bulbucatul ala oligofren? Perversa pensionara profitoare ? Cine? Wlassopol? Pai Wlassopol nu e ala care s-a facut de kkt ca nu a stiut in parlament ce este scr si mcr? Va aduc esti aminte cat de penibil a fost baiatul asta care nu are nimic in capul lui mic? Ba! ce rusine, ce penibil. Ce sa stie asta despre City daca el de la numire see vedea ca nu are habar? Asta a fost prim vicepresedinte si acuma tace malc.
1.1. Comentariu eliminat conform regulamentului (răspuns la opinia nr. 1)
(mesaj trimis de Redacţia în data de 24.09.2021, 02:12)
...
1.2. fără titlu (răspuns la opinia nr. 1)
(mesaj trimis de anonim în data de 24.09.2021, 06:30)
Dan Paul incurca borcanele. Adauga declaratii mincinoase la minciunile spuse de Misu Negritoiu. Ia uite declaratia lui Misu Negritoiu:
"Pare un faliment acoperit 5 ani. City a fost sub plan de redresare în 2016, după un audit cu Big4, solicitat de ASF. La ultima sedinţă de Consiliu la care am participat (aprilie 2017), am retras autorizaţia conducerii societăţii şi am hotărât desemnarea unui administrator special (FGA sau consultat/auditor).
Dupa ce am plecat eu, nu s-a mai întâmplat nimic. Ba mai mult, acelaşi Consiliu a hotarit scoaterea societăţii din regimul de redresare, în baza unei hârtii fără nici o valoare (extras de cont), care s-a dovedit a fi un fals. Asemenea încercari de acoperire cu "quasi cash" au mai fost făcute şi înainte. Nu ASF a descoperit falsul acum, ci auditorul Big4, cu ocazia exercitiului BSR (Balance Sheet Review) solicitat de EIOPA în 2020", a declarat luni, 20 septembrie, pentru HotNews.ro Mişu Negriţoiu, fost preşedinte al ASF".
Deci nu Misu Negritoiu a descoperit in atunci in 2017 ca extrasul era fals, nici ASF ci auditorul in cadrul exercitiului BSR din 2020. Domnilor de la Bursa ati avut declaratia lui Misu Negritoiu in ziar. Exact ces citata. Puteati sa ii spuneti luk Dan Paul ca bate campii nu Misu Negritoiu a descoperit in 2017 ca e un extras fals.
1.3. Domnilor de la BURSA?! (răspuns la opinia nr. 1.2)
(mesaj trimis de MAKE în data de 24.09.2021, 07:34)
Ce faci, ne dojenesti ca nu i-am spus ce-i spui tu?
Nu este de ajuns ca spui tu?
Ce-ai zice sa te sterg pentru hartuire, conform Regulamentului?
Ti se pare c-am fi angajatii tai?!
Nu iti este clar, din Regulament, ca, pe site-ul BURSA, nu esti indrituit sa faci reprosuri ziaristilor BURSA?
Vezi-ti, neica, de treaba si de lungul nasului!
Scrie ce vrei, dar respecta Regulamentul!
1.4. Comentariu eliminat conform regulamentului (răspuns la opinia nr. 1.3)
(mesaj trimis de Redacţia în data de 24.09.2021, 07:54)
...
1.5. fără titlu (răspuns la opinia nr. 1.4)
(mesaj trimis de anonim în data de 24.09.2021, 09:41)
Cred ca voi trolii lui Marcu Faliment nu intelegeti nimic.
1.6. fără titlu (răspuns la opinia nr. 1.4)
(mesaj trimis de anonim în data de 24.09.2021, 09:47)
Nu vedeti un genomes grav pentru ca sunteti preocupati sa ziceti de rau de Dan Paul. Asta este Mira voastra? Dan Paul intelege foarte multe. Nu trebuie sa faca parade sau sa dea extemporal. Voi vedeti-va de ale voastra ca sunteti in [Comentariu eliminat conform regulamentului] pana in gat. Cum scrie aici “Marcu Faliment” are multe raspunsuri de dat.
1.7. fără titlu (răspuns la opinia nr. 1)
(mesaj trimis de anonim în data de 24.09.2021, 10:14)
prost mai esti , marcu a venit de un an teapa e trasa tot de psdisti pe care ai salti in slavi
1.8. fără titlu (răspuns la opinia nr. 1.5)
(mesaj trimis de anonim în data de 24.09.2021, 11:05)
Voi va faceti ca nu intelegeti nimic. Daca ASF-ul de acum nu lua masurile legale in ceea ce priveste City (si nu numai), tipati prin Bursa ca nu face nimic, ca e corupt, ca acopera frauda la City, ca totul e evident si postati voi sub anonimat tot felul de dovezi, bla bla bla. Daca ASF-ul a luat masuri, iar e prost, ca ce a facut pana acum? Cum o dai, cum n-o dai, tot rau e, nimic nu va multumeste. Mai trolilor, cum iti place dumitale sa te exprimi civilizat, sunt niste proceduri legale care trebuiesc parcurse, nu se baga o societate in faliment de azi pe maine. Dar e prea mult pentru creierul vostru de trol, ca sa intelegeti ceea ce a facut ASF-ul de azi. ASF-ul de azi a scapat si SIF-urile de cei doi troli antici Fercala si Ciurezu de pe piata de capital. ASF-ul lui Ursache n-a facut nimic, sa ne zica domnul Dan Paul ce a facut maret ASF-ul lui domnului Ursache. Sau ce a lasat in urma pe piata de capital. NIMIC, 5 ani nu a facut nimic, dar iese in episoade la Bursa, judeca si da sfaturi pretioase. La fel si domnul Dan Paul. Hai, ma lasi? P.S. Nu am lucrat si nici nu lucrez in ASF, nu sunt fan Nicu Marcu Dragoi sau altii pe care ii injurati sub anonimat pe aici, doar judec corect ceea ce se intampla.
1.9. fără titlu (răspuns la opinia nr. 1.6)
(mesaj trimis de anonim în data de 24.09.2021, 11:24)
Dupa cum te exprimi, daca ti-as da un raspuns, nu l-ai putea pricepe. Iti zice ceva doar cuvantul faliment Las-o-asa.
1.10. fără titlu (răspuns la opinia nr. 1.7)
(mesaj trimis de anonim în data de 24.09.2021, 14:38)
Nu, Marcu a venit de un an si jumatate (aproape).
Nu ti se pare un interval prea indelungat de incompetenta? Daca esti atat de prost incat sa ramai incompetent timp de un an si jumatate (aproape), atunci de ce te-ai mai bagat la cascaval? Din nemernicie, suprapusa peste prostie?
Dar, nu crezi ca incompetenta prelungita peste o luna-doua incepe sa miroasa a coruptie?
Marcu participa la toate ticalosiile lui Gradinescu, Rosu, Dascalu si Armeanu, fiind seful lor.
Lasa PSD-ul in pace, ca nu PSD-ul a tolerat falimentul City timp de un an si jumatate (aproape)!
2. fără titlu
(mesaj trimis de anonim în data de 24.09.2021, 10:57)
Dan paul vine si completeaza tabloul jalnic din asigurari. De ani de zile omul acesta tot le arata ca pentru piata de capital e total dezinteres din partea asf. Doar jocuri de interese, nu se listeaza nimic consistent de catre stat, legi, regulamente, directive, norme cat mai contradictorii pe care societatile corecte din piață trebuie ca le respecte (nu swiss capital!!! si nici sifele), sancțiuni pentru nimic, intrun cuvânt supravietuire nicicum dezvoltare. Marcu, gradinescu, rosu, armeanu, baba finantista, olgutu .... conduc piețele direct in prapastie. Cazul City! Manual de incompetenta! Ati auzit cumva de acesti oameni inainte sa ii puna psd in functii pe mii de euro? Nici piata nu cred. Ionescu valentin? Ati observat ca unde se ocupa el de ceva se duce de rapa? Harinvest! City! Bine ca l-au matrasit de la bvb la timp
2.1. fără titlu (răspuns la opinia nr. 2)
(mesaj trimis de anonim în data de 24.09.2021, 11:13)
Dan Paul, tu esti ma? De tine a auzit cineva pana ai aterizat la Bursa? Daca nu a auzit nimeni de ei, inseamna ca sunt prosti sau incompetenti? Cati dinaintea lor au fost pusi ca erau cunoscuti ca fiind mari profesionisti? Cati vor fi pusi dupa ei? Dă niste nume, hai, sa vedem si noi, dupa parerea ta de mare specialist, cine poate sa scoata din prapastie asigurarile si piata de capital si pensiile. Hai, nu fii las si raspunde!
2.2. fără titlu (răspuns la opinia nr. 2)
(mesaj trimis de anonim în data de 24.09.2021, 11:20)
Da, manual de incompetenta pentru consiliul ASF de acum cativa ani, care nu a actionat, nu pentru consilul de azi care a avut "tupeul" sa actioneze. Nu esti Dan Paul, esti Catalina Sava.
2.3. fără titlu (răspuns la opinia nr. 2.2)
(mesaj trimis de MAKE în data de 24.09.2021, 14:41)
Eu sint MAKE.
Nici de mine nu a auzit nimeni pina nu m-am nascut.
2.4. fără titlu (răspuns la opinia nr. 2.1)
(mesaj trimis de anonim în data de 24.09.2021, 18:07)
Nimeni nu poate sa rezolve situația din asigurari ma. Nimeni. Numai numitul “Nicu Faliment” ce nume potrivit. Purceaua este moarta in coteț ma și voi vreți sa îl scoateți pe asta salvatorul providențial. Pai sa nu ne ia greata și sa ieșim in strada ma la voi acolo pe chei ma unde nu faceți nimic de un an jumate.
2.5. fără titlu (răspuns la opinia nr. 2.4)
(mesaj trimis de anonim în data de 24.09.2021, 20:05)
Da ma, sa te puna Parlamentul pe tine la butoane si rezolva tu ieri. Habarnistule! Siktir!
3. fără titlu
(mesaj trimis de anonim în data de 24.09.2021, 14:32)
Dacă Nicu Faliment ar fi vrut masuri, le lua de acum un an. Știa situația exacta doar ca nu o intelegea. Aștept cu nerăbdare explicațiile pentru falimentul Euroins. Aici nu sunt extrase de cont false, nici nu știu ce va inventa. Ceva explicații trebuie sa inventeze. Îl întreabă pe Vali Insolventa și pun ei de o minciuna.
4. fără titlu
(mesaj trimis de anonim în data de 24.09.2021, 17:50)
stii sa critici, vreau sa vad solutiile la criza asta ai SOLUTII?
5. fără titlu
(mesaj trimis de anonim în data de 24.09.2021, 18:03)
Dan Paul a deranjat musuroiul incompetentei din ASF. Toți cei vinovati se apara între ei inclusiv prin comentariile la acest articol. Pai voi de Dan Paul aveți treaba, sa va certați voi cu Dan Paul? Ați făcut tot ce trebuia la supraveghere, situația este stabilă și nu va rămâne decât sa fiti ofensați? Pai nu va e rusine? Ați dormit ma, pe voi un an jumate după ce înainte au dormit alții încă 5 ani. S…tir!
5.1. fără titlu (răspuns la opinia nr. 5)
(mesaj trimis de anonim în data de 24.09.2021, 19:12)
Cati emirenti a convins Paul sa vina la bursa?
Care sint realizarile lu Paul? Ce plus valoare a adus bursei si asociatiei brokerilor?
Se pricepe si la investigat gulere albe?
Sa se duca la asf sa vedem ce poate. Acolo in mijlocul problemelor sa vedem cat e de viteaz.
5.2. fără titlu (răspuns la opinia nr. 5.1)
(mesaj trimis de anonim în data de 24.09.2021, 21:02)
Tineti-l bine la Bursa. La ASF ar prinde fluturi!
5.3. fără titlu (răspuns la opinia nr. 5.2)
(mesaj trimis de anonim în data de 25.09.2021, 22:49)
Dan Paul de atâta vorbit degeaba s-a murdărit de asigurare pe la gura. Bine ca nu a vorbit de vidanjare ca se umplea de spume