Încă de la începutul anului 2022, CEZ şi Narada au pornit pe drumul care oferă acces la educaţie tinerilor din zona Olteniei, prin rezolvarea urgenţelor semnalate pe platforma HartaEdu, conform unui comunicat remis redacţiei. De Ziua Mondială a Educaţiei, marcăm împreună rezultatele care ne aduc mai aproape de asigurarea şanselor egale şi a condiţiilor potrivite de învăţare pentru generaţia viitorului:
• 8 alerte soluţionate până acum în cadrul parteneriatului, pentru 5 şcoli din judeţele Vâlcea, Mehedinţi, Dolj şi Argeş
• peste 1500 de elevi care se bucură de tehnologie nouă, materiale didactice şi clase modernizate, în urma investiţiei de aproximativ 100.000 RON
• 4 acţiuni de voluntariat, cu participarea a peste 60 de angajaţi CEZ
• primele secvenţe de la intervenţia voluntarilor din judeţul Argeş, constând în dotarea cu tehnologie şi colţuri de lectură a 2 şcoli beneficiare: https://bit.ly/3RC4bQk. Filmul complet, care documentează povestea alertelor de la nevoi la realitate, va fi disponibil începând de joi, 6.10.
Potrivit sursei citate, 2 dintre şcolile sprijinite prin parteneriatul CEZ şi Narada sunt situate în judeţul Argeş. În luna septembrie, implicarea noastră s-a concretizat prin:
• echiparea Şcolii Gimnaziale "Tudor Arghezi", Piteşti cu 5 laptop-uri, 5 videoproiectoare şi 5 ecrane pentru proiecţie, precum şi dotarea Şcolii Gimnaziale "Mircea cel Bătrân", Curtea de Argeş cu 2 table interactive pentru elevii cu CES şi elevii din clasa a VII-a şi amenajarea unor colţuri de lectură;
• o acţiune de voluntariat la Şcoala Gimnazială "Mircea cel Bătrân", Curtea de Argeş, la care au fost prezenţi 19 voluntari din cadrul companiei.
Soluţionarea alertelor în educaţie a pornit de la statisticile îngrijorătoare identificate la nivel naţional:
• numărul de elevi care nu au acces la o bibliotecă (500.770), la un laborator de ştiinţe (845.000) sau la grupuri sanitare în incinta şcolii (230.000);
• 1 din 6 şcoli din România nu au acces la o sursă autorizată de alimentare cu apă, în timp ce mai mult de jumătate dintre acestea nu au o sală de sport;
• peste 1/4 din şcolile din România, în special în zonele rurale, utilizează sobele ca principală sursă de încălzire, iar în ultimii 10 ani, cel puţin 11 instituţii de învăţământ din România
s-au prăbuşit peste elevi, la ore;
• la aceste realităţi se adaugă faptul că, în ultimii 32 de ani, peste jumătate din bibliotecile din România au fost închise.
"Ziua Mondială a Educaţiei este despre accesul tuturor copiilor la resurse pentru a le asigura dezvoltarea de care au nevoie. Cu această ocazie, împreună cu Narada spunem o poveste despre motivaţie, la care adăugăm determinarea profesorilor de a semnala aceste urgenţe pe HartaEdu, pasiunea voluntarilor noştri de a schimba viitorul tinerilor, precum şi entuziasmul elevilor de a folosi aceste noi instrumente pentru a se dezvolta şi a-şi descoperi potenţialul. Am rescris împreună parcursul pe care tinerii îl vor avea în noul an şcolar şi nu ne vom opri aici." - Ondrej Safar, CEO CEZ România.
"Am ales să ne implicăm în acest domeniu al educaţiei pentru că am simţit o nevoie uriaşă şi o urgenţă stringentă de a schimba ceva în societate. Am lansat HartaEdu după ce am bătătorit cărările la zeci de şcoli din ţară, în special în mediul rural şi în comunităţi vulnerabile, unde am realizat că voinţa de a face ceva nu e nici pe departe de ajuns, atâta vreme cât nu există sprijin extern. Azi suntem extrem de fericiţi că îi avem alături pe prietenii noştri de la CEZ România şi că împreună putem realiza atât de multe lucruri minunate. Alertele rezolvate de la şcolile din judeţul Argeş reprezintă pentru noi încă un motiv să credem că facem bine ceea ce facem şi să sperăm că împreună vom reuşi să transformăm şcolile din România." - Georgiana Milescu, Manager Comunicare Narada.
Echipa CEZ continuă să demonstreze că #energiavinedelaoameni şi rămâne un susţinător al educaţiei de calitate, ca un drept esenţial al tuturor tinerilor din comunitate, se menţionează în comunicat.