Debitorii CHF au atras atenţia Autorităţii Naţionale pentru Protecţia Consumatorului (ANPC) asupra faptului că, daca nu vor primi un răspuns la două cereri depuse pe 4 octombrie în termenul legal de 30 de zile, se vor adresa instanţei de judecată pentru a obliga ANPC-ul să emită un răspuns, potrivit unei postări publicată pe pagina de Facebook a unui grup CHF.
Vineri, debitorii CHF, au avut o întâlnire la sediul ANPC cu preşedintele Bogdan Pandelică, cu directorul general Paul Anghel şi cu şefa serviciului juridic Dumitra Groza pentru a afla care este poziţia autorităţii în legătură cu cele două cereri şi de ce întârzie cu răspunsul.
În cadrul întâlnirii, debitorii au depus, încă o dată, toate documentele, cu 3 numere de înregistrare, urmând ca acestea să primească un răspuns în termenul legal de 30 de zile, au prezentat consecinţele negative ale conţinutului corespondenţei ARB-ANPC din 2010 (majorarea marjelor de profit, modificarea dobânzii din fixă în variabilă, calvarul consumatorilor etc) şi au arătat că formularea unui nou punct de vedere de către ANPC ar reteza unul dintre argumentele folosite de bancheri în procesele pe clauze abuzive.
În data de 04.10.2016, Asociaţia Parakletos, prin Beatrice Aldea, a transmis către ANPC două cereri prin care se dorea formularea unui nou punct de vedere de către ANPC, astfel încât autoritatea să revalideze sau să infirme conţinutul corespondenţei dintre ARB şi ANPC şi prin care se solicita publicarea raportului controalelor tematice demarate în anul 2015 sub preşedinţia lui Marius Dunca, la operatorii financiari-bancari care au acordat credite în franci elveţieni, şi la toate celelalte bănci cu care ANPC-ul avea procese pe rol.
"Vă reamintim că în anul 2010 băncile, prin ARB (preşedinte Radu Graţian Gheţea), au solicitat ANPC-ului condus de către Constantin Cerbulescu să vină cu o serie de clarificări asupra modului în care se modifică clauzele de dobândă variabilă, din moment ce OUG 50/2010 care urma să intre în vigoare impunea obligaţia băncilor de a transparentiza dobânda (dobandă variabilă = marjă fixa + indice de referinţă). «Clarificarile» aduse de către ANPC au dat posibilitatea băncilor de a majora marja de profit şi chiar de a modifica dobânda din fixă în variabilă (cazul Volksbank). Este important de subliniat faptul că această corespondenţă este utilizată (în unele cazuri cu succes) de către bănci pentru respingerea dosarelor deschise pe clauze abuzive", se arată în sursa citată.
1. fără titlu
(mesaj trimis de Iordanescu în data de 19.11.2016, 00:14)
Tanase Debitoru' l-a privit cu ambii ochi pe Anghel? Ca baietelul GCCC-ist e cam paliu, dragu' de el si nu prea fixeaza bine cu ambii ochi.
1.1. fără titlu (răspuns la opinia nr. 1)
(mesaj trimis de anonim în data de 19.11.2016, 02:03)
Foarte inteligenta remarca.
Esti de baza.
2. fără titlu
(mesaj trimis de anonim în data de 19.11.2016, 07:31)
Adica ANProtectia Consumatorului trebuie somata sa isi faca obligatia de a coresponda cu CONSUMATORUL ???
Care ii e menirea???
Sa protejeze bancile sau pe CLIENTII bancilor???
Se ascunde de a da raspuns??
Protejeaza bancile???
2.1. ANPC este numai o veriga de tergiversare (răspuns la opinia nr. 2)
(mesaj trimis de Axa în data de 19.11.2016, 08:46)
Desi menirea ei ar fi sa protejeze consumatorii si sa rezolve problemele acestora fara a fi nevoie sa ajungi in instanta.
In cazul prezentat este cat se poate de evident ca ANPC nu-si justifica existenta si ar fi de preferat sa fie desfiintata decat sa reprezinte o veriga de tergiversare a rezolvarii problemelor consumatorilor. Atunci stii ca iti cauti de la inceput dreptatea in instanta si nu-ti mai faci iluzii ca te rezolva ANPC.
Ei nu fac decat sa foloseasca sesizarea ta in procesul de a obtine niste spagi cat mai consistente de la cel reclamat de tine, iar raspunsul primit este unul stereotip, de cele mai multe ori fara legatura cu sesizarea.
2.2. ce te miri? (răspuns la opinia nr. 2)
(mesaj trimis de anonim în data de 21.11.2016, 08:54)
sa mai facem o comisie care sa analizeze ce a facut sau nu a facut ANPC-ul, platita tot din banii nostril, ai idiotilor utili
3. Niste PROSTI...
(mesaj trimis de Trahanake în data de 19.11.2016, 10:37)
Imprumutatii sa isi restituie corect banii luati...In rest???O turma de prosti...Le papa si avocatii banutii...
3.1. Prosti da multi, nene Trahanache (răspuns la opinia nr. 3)
(mesaj trimis de Axa în data de 19.11.2016, 16:48)
Ce bine ca maca mata esti cu capul pe umeri. Altfel ar fi vai mama noastra.
Daca fie bnr fie anpc si-ar fi facut treaba pentru care sunt platiti nu s-ar fi ajuns aici. Am fi avut si noi mai putini prosti.