Grupul belgian de distribuţie "Delhaize" a anunţat, ieri, un plan de restructurare care presupune încetarea activităţilor a 10% din supermarketurile pe care le operează în Belgia, respectiv reducerea a 2.500 de posturi locale, în vederea diminuării costurilor şi îmbunătăţirii eficienţei sale.
Compania va închide 14 magazine nerentabile din Belgia, dintr-un total local de 147 de unităţi.
Potrivit companiei, "Delhaize" Belgia se confruntă cu un handicap în privinţa costurilor structurale legate de condiţiile de muncă şi remuneraţie, în raport cu principalii săi competitori (Carrefour SA şi "Colruyt" NV), estimând că diferenţa este una cuprinsă între 15% şi 30%.
În acelaşi timp, "Delhaize" a informat că vrea să-şi întărească poziţia pe piaţa din Belgia, prin investiţii de 450 de milioane de euro, pe o perioadă de trei ani, începând din 2015, pentru formarea de personal, logistică şi e-commerce.
"Măsurile propuse sunt indispensabile pentru ca Delhaize să vină în întâmpinarea dorinţei clienţilor şi să asigure viitorul activităţilor din Belgia", a declarat directorul general al companiei, Frans Muller.
În schimb, sindicatele s-au arătat nemulţumite de restructurări, reamintind că angajaţii au făcut deja sacrificii importante în ultimii ani. "Delhaize este o întreprindere profitabilă, care spune că nu face faţă concurenţei, dar nu spune niciun cuvânt despre strategia comercială", a declarat vice-preşedintele sindicatului SETCa, Myriam Delmée.
La sfârşitul anului trecut, "Delhaize" avea aproximativ 3.500 de magazine la nivel global.