Reducerea TVA nu este puternic semnificativă pentru o continuare a creşterii volumului cifrei de afaceri a comerţului cu amănuntul, însă este o măsură bună, deoarece majorarea TVA la 24% nu a fost o decizie foarte inspirată, consideră Delia Nica, Directorul executiv al Asociaţiei Marilor Reţele Comerciale din România, care ne-a explicat "Important pentru economia noastră ar fi să fie cumpărate produsele de strictă necesitate şi să crească achiziţionarea produselor mai bune, mai scumpe, mai sofisticate".
Volumul cifrei de afaceri pentru comerţul cu amănuntul (cu excepţia comerţului cu autovehicule şi motociclete), serie brută, în primele 11 luni ale anului trecut a crescut cu 8,2%, iar pentru serie ajustată cu 7,6%, comparativ cu perioada similară a anului precedent, potrivit unui comunicat al Institutului Naţional de Statistică (INS).
Conform raportului, în intervalul menţionat, creşterea vânzărilor de produse alimentare, băuturi şi tutun cu 18,4%, a comerţului cu amănuntul al carburanţilor pentru autovehicule în magazine specializate cu 6,1% şi a vânzărilor de produse nealimentare cu 1,8%, serie brută, au contribuit la urcarea volumului cifrei de afaceri pentru comerţul cu amănuntul.
În luna noiembrie din 2015, volumul cifrei de afaceri pentru comerţul cu amănuntul, serie brută a crescut cu 2,3%, iar pentru serie ajustată cu 2,5%, comparativ cu luna anterioară, mai arată datele INS.
Comunicatul INS informează că vânzările de produse alimentare au avut creşteri de 10,5%, în perioada menţionată, iar scăderi au înregistrat comerţul cu amănuntul al carburanţilor pentru autovehicule în magazine specializate cu 8,1% şi vânzările de produse alimentare, băuturi şi tutun cu 0,1%.
Conform datelor Institutului, în luna noiembrie a anului trecut volumul cifrei de afaceri pentru comerţul cu amănuntul, serie brută, a înregistrat o creştere cu 15%, iar ca serie ajustată cu 13%, comparativ cu aceeaşi lună din 2014.
În intervalul menţionat, vânzările de produse alimentare, băuturi şi tutun au crescut cu 27,2%, vânzările de produse nealimentare cu 9,6%, iar la comerţul cu amănuntul al carburanţilor pentru autovehicule în magazine specializate cu 9,1%, mai arată sursa citată.