Companiile din ţara noastră au depus 61 de proiecte, respectiv 31% din totalul aplicărilor din programul EU Gateway aferent grupului de ţări din care face parte, iar în luna ianuarie 2010 acestea pot depune noi proiecte pentru Japonia şi Coreea de Sud, a anunţat, ieri, compania Deloitte, citată de NewsIn.
Până acum, programul a înregistrat un total de 195 de aplicări în grupul ţărilor din care face parte şi România (alături de Bulgaria, Cehia, Estonia, Ungaria, Letonia, Lituania, Polonia şi Slovacia). Per ansamblu, România a depus 61 aplicări (31% din total), cele mai multe dintre acestea fiind înregistrate pe sectoarele de design vestimentar şi tehnologii energetice şi de mediu, potrivit companiei de consultanţă.
Până pe 15 ianuarie, vor avea loc sesiuni de aplicări pentru companii specializate în tehnologii în sistemul medical şi de sănătate care vor să acceadă pe piaţa Japoniei, iar până pe 29 ianuarie pentru tehnologii de construcţii şi tehnologii energetice şi de mediu pentru Coreea de Sud.
Programul EU Gateway este o iniţiativă a Uniunii Europene, fiind implementat în exclusivitate de firmele Deloitte active în Uniunea Europeană, Japonia şi Coreea de Sud. Programul urmăreşte facilitarea accesului companiilor europene pe aceste pieţe asiatice, în sectoare dificil de penetrat (în special cele tehnologice, reglementate foarte strict).
EU Gateway acoperă şase sectoare economice - tehnologii energetice şi de mediu, tehnologia informaţiei şi comunicării, tehnologii în sistemul medical şi de sănătate, tehnologii de construcţii, design vestimentar, precum şi design interior. Programul a fost structurat pe şase cicluri cu misiuni economice de-a lungul a şase ani, până în 2014.
"Un element de noutate pentru misiunile din acest an este concentrarea pe construcţiile şi tehnologiile verzi. Prin urmare, misiunile economice din sectoarele technologii de construcţii şi tehnologii energetice şi de mediu au loc în acelaşi timp atât în Japonia (februarie 2010), cât şi în Coreea de Sud (iunie 2010), acest lucru oferind oportunităţi de colaborare extinse companiilor participante europene, pe de o parte şi celor japoneze/sud-coreene pe de altă parte", a precizat Raluca Clapon, Business Analyst în cadrul Deloitte Management Consulting şi responsabilă de acest proiect în România.
Companiile eligibile trebuie să aibă sediul în Uniunea Europeană şi o activitate pe piaţă de cel puţin cinci ani. Alte criterii de selecţie sunt acţionariatul european majoritar sau de 100%, precum şi o cifră de afaceri şi un număr de angajaţi suficient de mare, astfel încât să garanteze intrarea pe pieţele din Japonia sau Coreea de Sud. Candidaţii trebuie de asemenea să facă dovada unui portofoliu de cooperare cu companii la nivel internaţional şi să aibă o strategie de business solidă pentru penetrarea celor două pieţe asiatice.