Deloitte România lansează Digital DNA, o soluţie care permite evaluarea gradului de maturitate digitală a companiilor în funcţie de 23 de caracteristici care definesc structura, modul de operare şi comportamentul acestora. Digital DNA se adresează în principal IMM-urilor şi poate constitui un punct de pornire în stabilirea strategiei de transformare digitală, potrivit unui comunicat de presă.
Soluţia are la bază o metodologie creată de experţii din reţeaua globală Deloitte în urma unei cercetări ample, bazate pe analiza a sute de studii şi articole în domeniu.
Vladimir Aninoiu, Director Tehnologie în cadrul practicii de Consultanţă a Deloitte România a spus: "Cele 23 de caracteristici care, în accepţiunea Deloitte, definesc «ADN-ul digital» includ, printre altele, democratizarea informaţiei, schimbarea modului de lucru, adaptarea permanentă a competenţelor, asumarea eşecurilor care vor apărea de-a lungul procesului şi care sunt inevitabile într-un mod de lucru agil, ajustarea ierarhiilor. Cele mai multe organizaţii se concentrează simultan pe maximum trei sau patru din aceste caracteristici, conform analizelor noastre. Pentru mulţi dintre liderii de business, este o revelaţie faptul că transformarea digitală ţine doar parţial de implementarea propriu-zisă a soluţiilor tehnologice şi că, în realitate, acest proces se referă la structura, competenţele, guvernanţa, cultura organizaţională şi capitalul uman ale unei companii. Cu alte cuvinte, ţine de modul în care compania este organizată, operează şi se comportă".
Conform metodologiei, maturitatea digitală a unei companii începe cu explorarea digitală, o etapă în care soluţiile tehnologice tradiţionale sunt folosite doar pentru automatizarea capacităţilor existente, dar fără efecte semnificative asupra organizaţiei. Următorul nivel de maturitate digitală este cel de construire a ecosistemului digital, în care tehnologia contribuie la extinderea capacităţilor existente, dar organizaţia îşi păstrează structura, modul de operare şi comportamentul anterior. Companiile aflate în această fază trăiesc "iluzia digitalizării" şi sunt supuse riscului de a se bloca în acest punct, subliniază metodologia Deloitte. Organizaţiile aflate în a treia fază de maturitate sunt cele care devin digitale, adică încep să observe modificări semnificative în structură, mod de operare şi comportament, iar companiile cele mai mature sunt cele care sunt digitale, adică businessul este profund schimbat de soluţiile tehnologice implementate şi optimizat astfel încât să exploateze cât mai eficient aceste soluţii.
Practica de Consultanţă a Deloitte România s-a consolidat în ultimii ani atât prin construirea unui ecosistem de soluţii tehnologice dezvoltate în parteneriat cu companii precum Druid, FintechOS, Future WorkForce şi RPAbox, cât şi prin extinderea competenţelor în automatizarea proceselor robotizate (robotic process automation - RPA) şi în data analytics. La nivel global, Deloitte este recunoscut de mai mulţi ani drept lider în consultanţă în tehnologie şi în transformare digitală - acoperind toate domeniile, de la strategie şi inovaţie, la operaţiuni de IT -, inclusiv prin intermediul parteneriatelor cu Apple, Facebook, Amazon, SAP, Salesforce, UiPath şi alţi giganţi în tehnologie.