Lipsa investiţiilor şi presiunile din partea industriei auto din Germania sunt cele mai mari piedici în faţa dezvoltării industriei auto din ţara noastră, se arată într-un comunicat de presă remis Redacţiei noastre.
Potrivit Elenei Geageac, Senior Manager Taxe Directe, şi Corinei Simion, Manager Taxe Directe, afirmă că provocările tehnologice transformă preferinţele clienţilor, care preferă, maşinile electrice în faţa celor pe carburant fosil: " Coloşii din industrie şi-au mutat deja atenţia către noul trend, respectiv motorizarea electrică, unii dintre ei, cum ar fi Volkswagen, mizând pe un viitor în care maşinile 100% electrice vor domina piaţa".
Reprezentanţii Deloitte au analizat această opţiune a consumatorilor şi au constatat că trecerea de la combustibilul fosil la energia electrică presupune investiţii în cercetare şi dezvoltare.
Guvernele devin preocupate de acest aspect şi oferă diverse avantaje, cum ar fi fonduri nerambursabile sau deduceri fiscale. În ţara noastră, discuţiile referitoare la necesitatea de a dezvolta produse şi servicii cu valoare adăugată mare sunt vechi, însă progresele la acest capitol sunt minore, mai menţionează sursa.
În acest moment, în România există disponibile trei scheme care prevăd facilităţi fiscale pentru companiile care desfăşoară activităţi de cercetare-dezvoltare şi pentru angajaţii acestora. Este vorba de o deducere suplimentară de 50% a valorii investiţiilor şi o scutire de impozit pe profitul reinvestit la nivelul companiilor şi de o scutire de impozit pe venit la nivelul angajaţilor. Modalitatea de aplicare a acestei facilităţi nu a fost încă clarificată.
Anul acesta Corpul Experţilor a fost instituit, cu rolul de a analiza şi certifica eligibilitatea activităţilor de cercetare-dezvoltare. În lipsa acestui organism de certificare, mai multe companii eligibile pentru aceste facilităţi se puteau confrunta cu interpretări adverse ale autorităţilor fiscale, potrivit comunicatului. Companiile nu aplicau pentru aceste avantaje, prevăzute de lege, pentru a nu risca respingeri şi eventuale penalităţi
Conform Deloitte, România trebuie să introducă şi să aplice facilităţi menite să atragă şi să menţină investiţii în activităţi cu valoare adăugată mare, dacă doresc o industrie auto competitivă.