Constructorul auto japonez Toyota Motor Corporation a anunţat astăzi că anul trecut a vândut 10,59 milioane de vehicule la nivel mondial, mai puţin decât cele 10,83 milioane vehicule livrate de rivalul german Volkswagen, transmite Bloomberg.
Separat, constructorul japonez Nissan Motor Company a informat că vânzările sale globale s-au cifrat anul trecut la 5,65 milioane vehicule, în timp ce partenerul francez Renault SA a comercializat 3,9 milioane vehicule la nivel global iar un alt producător auto japonez, Mitsubishi Motors Corporation, controlat în proporţie de 34% de Nissan, a vândut 1,2 milioane vehicule. Conform acestor cifre, alianţa a vândut 10,75 milioane vehicule, însă acest număr nu a fost confirmat încă în mod oficial.
Toate aceste cifre publicate astăzi scot în evidenţă o competiţie acerbă în rândul constructorilor auto. Grupul auto american General Motors Co. a fost cel mai mare constructor auto mondial timp de şapte decenii, după care în 2008 a cedat acest titlu în favoarea Toyota. Grupul german Volkswagen a preluat poziţia de lider mondial de la Toyota în 2016 pe care a păstra-o pentru al treilea an consecutiv, graţie poziţiei sale de top pe piaţa din China, cea mai mare din lume. În prezent, însă, piaţa auto din China trece printr-o perioadă dificilă, înregistrând prima contracţie anuală din ultimele trei decenii, situaţi dificilă urmând să se prelungească şi în 2019.
"Marii constructori auto mondiali iau măsuri pentru a limita impactul deteriorării mediului pe mai multe pieţe precum şi a presiunilor posibile asupra câştigurilor şi fluxului de numerar care provin de pe urma scăderii vânzărilor de vehicule noi", a informat agenţia de evaluare Fitch Ratings într-un comunicat de presă.
Volkswgen mizează pe modele noi precum T-Cross crossover, Seat Tarraco şi noul Audi Q3 pentru a susţine cererea. De asemenea, marca premium Audi va lansa în acest an primul său model complet electric, E-Tron, pe o piaţă care până acum a fost dominată de constructorul american Tesla Inc.