Facebook este pe cale să-i rănească grav pe mulţi dintre utilizatorii săi. Principala mândrie, strânsul de like-uri, este pe cale să dispară datorită unei modificări gândite de conducerea reţelei de socializare. Astfel, Facebook ar putea renunţa la afişarea publică a numărului de like-uri colectate de conţinutul publicat pe reţeaua de socializare.
Utilizatorii ar putea reacţiona în continuare apăsând pe butonul atunci când apreciază o fotografie, un text sau o înregistrare video, însă doar autorul conţinutului respectiv publicat pe reţeaua de socializare ar şti câte persoane au făcut acest lucru. "'Intenţionăm să ascundem numărul de "like'-uri pe Facebook'', a declarat marţi pentru AFP un purtător de cuvânt al gigantului reţelelor de socializare. Prin această schimbare majoră se doreşte să se atenueze presiunea socială asociată dobândirii aprobării de la semeni şi să se concentreze atenţia asupra conţinutului în sine, mai degrabă decât asupra popularităţii. Facebook experimentează deja această posibilitate, în unele ţări, pe platforma sa Instagram. Utilizatorii pot şti întotdeauna câte "'like''-uri au obţinut prin publicarea unei fotografii şi de câte ori au fost vizualizate înregistrările video, însă aceste cifre nu mai sunt publice. Reţeaua Twitter a testat la rândul său această metodă, dar a descoperit că utilizatorii erau mai puţin interesaţi de "'tweet''-uri atunci când acestea nu erau însoţite de statistici privind popularitatea. "'Când aceşti indicatori sunt eliminaţi, oamenii sunt mai puţin implicaţi'', a declarat directorul de produs al Twitter, Kayvon Beykpour, în cadrul unei conferinţe de presă organizată în august în San Francisco. Reţelele de socializare sunt criticate de asociaţii şi instituţii că ar alimenta o economie al atenţiei, ce valorizează conţinutul care suscită emoţii rapide în detrimentul celui care conduce la reflecţie.