Comitetul director al bursei paneuropene Euronext a decis, săptămâna trecută, includerea grupului industrial francez Alstom pe lista celor 40 de companii care alcătuiesc indicele major CAC40, începând cu data de 21 septembrie 2020.
Alstom, producător de trenuri, a salutat integrarea sa în indicele CAC40, proces care a urmat creşterii puternice a capitalizării sale de piaţă de la 5 miliarde de euro la finele lui 2016, la 10,6 miliarde de euro la data de 31 august 2020, potrivit anunţului făcut de societate la finele săptămânii trecute. Grupul francez a menţionat că includerea sa în indicele CAC40 validează angajamentul său faţă de o mobilitate inteligentă şi durabilă.
Alstom intră în alcătuirea indicelui CAC40 în locul lanţului hotelier Accor, aflat în dificultate din cauza impactului crizei generate de pandemia de coronavirus în sectorul turismului şi al ospitalităţii.
Alstom a avut vânzări de 8,2 miliarde de euro în anul fiscal 2019/2020, încheiat în 31 martie, mai mari cu 2% faţă de exerciţiul anterior. În acelaşi interval, comenzile grupului au fost de 9,9 miliarde de euro, în declin cu 18% faţă de anul precedent. Profitul grupului a însumat 446 de milioane de euro, comparativ cu 433 de milioane de euro în anul fiscal 2018/2019.
Alstom a avut un cash flow de 206 milioane de euro în anul fiscal încheiat în 31 martie, comparativ cu 153 de milioane de euro în exerciţiul anterior, respectiv lichidităţi nete de 1,178 miliarde de euro, faţă de 2,325 miliarde de euro.
Compania Alstom este prezentă în peste 60 de ţări şi are 38.900 de angajaţi. La finele lunii iulie, Comisia Europeană a aprobat condiţionat planul de fuziune a grupului Alstom cu divizia feroviară a companiei canadiene Bombardier (Bombardier Transportation). Potrivit autorităţilor europene, planul iniţial de fuziune al celor două grupuri nu era conform principiilor de concurenţă, întrucât noua entitate ar fi dominat piaţa trenurilor de mare viteză din Europa, mai ales din Franţa şi Germania. Însă, ambele companii au acceptat să facă anumite concesii, printre care să renunţe la active cheie, ca să convingă Bruxelles-ul să le accepte fuziunea.
Tranzacţia trebuie să obţină şi aprobări ale autorităţilor de reglementare din alte jurisdicţii. Finalizarea achiziţiei este aşteptată în prima jumătate a anului 2021.