"Şantierul Naval 2 Mai" Mangalia (STNM) a înregistrat un profit brut de 251.580 lei, în prima jumătate a anului, de 2,35 ori mai mare faţă de perioada similară a anului anterior, pe fondul unei cifre de afaceri de 9,99 milioane de lei, în urcare cu 15,9% faţă de 30 iunie, 2015, conform raportului semestrial transmis Bursei de Valori Bucureşti.
Activitatea principală a "Şantierului Naval 2 Mai" Mangalia este participarea la administrarea societăţii mixte "Daewoo Mangalia Heavy Industries", unde are o deţinere de 48,99% (alături de deţinerea de 50,99% a "Daewoo Shipbuilding & Marine Engineering").
Rezultatele financiare ale acestei societăţi în anul 2015, ca şi efortul investiţional al acesteia din anii 2005-2009, au făcut ca veniturile "Şantierului Naval 2 Mai" povenite din obiectul principal de activitate să fie nule, potrivit reprezentanţilor companiei, care mai precizează: "Apariţia OUG 79/2001 a determinat SC Şantierul Naval 2 Mai Mangalia să caute soluţii de rezolvare a cerinţelor acesteia şi astfel, cu un personal de 6-8 oameni, s-a început în 2001 activitate de fabricare de elemente metalice, iar în 2006 activitatea de comerţ cu ridicata".
Societatea mixtă "Daewoo Mangalia Heavy Industries" (DMHI) s-a înfiinţat în 1997, prin asocierea dintre "Şantierul Naval 2 Mai" Mangalia şi firma coreeană "Daewoo Heavy Industries" Ltd. (actualmente Daewoo Shipbuilding & Marine Engineering).
La constituirea societăţii mixte DMHI, "SN 2 Mai" a transferat acesteia toate activele şi dreptul de folosinţă, pe durata societăţii, a terenului în suprafaţa de 80,86 ha. DMHI plăteşte taxele datorate autorităţilor şi o chirie modică către "SN 2 Mai" în valoare de 48.000 dolari pe an, în baza Contractului de închiriere teren din data de 30.01.1997, potrivit memorandumului de listare a STNM pe sistemul alternativ al BVB, ca urmare a desfiinţării Rasdaq.
Societatea se aşteaptă să nu obţină dividende de la "Daewoo Mangalia Heavy Industries" nici în acest an şi nici în viitorul apropiat.
Astfel, conducerea executivă a societăţii a inclus în strategia pe următorii cinci ani extinderea activităţii prin includerea unor activităţii auxiliare (confecţie repere metalice şi aprovizionare cu materiale consumabile) şi a unor activtăţi de producţie (debitare table, sablare-vopsitorie şi tabulatură) care vizează ca principal client societatea mixtă "Daewoo Mangalia Heavy Industries" dar şi alţi agenţi economici din zonă, potrivit documentului companiei.
"Neavând nici un activ care să permită realizarea unor activităţi de producţie (întreg patrimoniul societăţii a constituit aportul părţii române la constituirea societăţii mixte DMHI) conducerea societăţii a luat decizia închirierii unui activ. Societatea a obţinut aprobările necesare şi a închiriat, de la Şantierul Naval Mangalia, hale de producţie.
Statul deţine 93,88% din "Şantierul Naval 2 Mai" Mangalia.
Site-ul Korea IT Times a scris recent că "Daewoo Shipbuilding & Marine Engineering" trebuie să lichideze şantierul naval Daewoo Mangalia, din cauza problemelor financiare grave cu care se confruntă grupul.
Korea Development Bank (KDB), care deţine o participaţie de 31,46% la Daewoo Shipbuilding&Marine Engineering, consideră că lichidarea este inevitabilă, având în vedere pierderile operaţionale ale grupului, de peste 3.000 de miliarde de woni (2,5 miliarde dolari). Preşedintele grupului, Jung Seongrip, a declarat anterior că Daewoo trebuie să restructureze toate subsidiarele care nu sunt legate de construcţia de nave. KDB, principalul creditor al Daewoo, consideră însă că în restructurare trebuie inclus şi şantierul naval din Mangalia.
Şantierul naval Daewoo-Mangalia Heavy Industries (DMHI), cel mai mare constructor de nave din România, controlat de grupul sud-coreean Daewoo şi de statul român, a raportat pentru anul trecut pierderi record de 700 milioane lei, un nivel de aproape şapte ori mai mare faţă de 2013, potrivit datelor de la Ministerul Finanţelor Publice.
La finalul lunii trecute, procurorii DIICOT au făcut precheziţii într-un dosar de evaziune fiscală şi spălare de bani care vizează contracte dintre firme fantomă şi Daewoo Mangalia Heavy Industries.
1. sunt interesat de santier , facem petroliere
(mesaj trimis de The Brute în data de 27.08.2015, 23:49)
ce poate sa fie mai profitabil decat sa construiesti carcase navale. Sa fii doar intelept si sa nu faci profit. Daca la data de 1997 la infiintare tocmai se dezvolta in plina splendoare inflatia , inseamna astazi ca valoarea activelor imobilizate ar face ca statul roman sa fie dezavantajat deoarece in actele contabile ajustarea la inflatie nu este tratata daca este aplicata contabilitatea in RAS si nu IFRS. Poate face si domnul Georgescu o fapta buna in afara Ordinululi 1286/2012 si da un ordin care sa aiba ca obiect trecerea la sistemul IFRS al tuturor firmelor care au fost privatizate incepand din 1997. Daca nu are dare de mana pot sa-i pun o vorba buna la Banca Mondiala , FMI care in lucrarea din anul 2005 faceau o analiza a pietei de capital. Ce au remarcat dansii , la fel ca mine AJUSTAREA LA INFLATIE nu prea ne face mare placere sa o aplicam. Nu-i asa domnule AHMED HASSAN :-)