Guvernatorul Băncii Naţionale a României Mugur Isărescu a confirmat, ieri, că, în prezent, există câteva mii de cazuri de notificări privind darea în plată, confirmând, practic, estimările făcute, la începutul lunii, de Eugen Rădulescu, directorul Direcţiei de Stabilitate Financiară, care avansase un număr de 4000 de notificări.
Practic, Isărescu şi-a contrazis, ieri, angajaţii de la Direcţia de Comunicare, care s-au delimitat imediat de Eugen Rădulescu, precizând, după declaraţiile acestuia de la începutul lunii iunie, că BNR nu deţine, în acest moment, date privind stingerea obligaţiilor asumate prin credite ca efect al aplicării Legii nr. 77/2016.
Ori, Eugen Rădulescu şi Mugur Isărescu sunt magicieni şi le apar cifrele, din joben, când rostesc vreo formulă magică... "Hocus-Pocus, preparatus darea în platus"... Ori, comunicatorii BNR au minţit, pur şi simplu... Ori, poate s-au pus, rapid, pe treabă, şi au obţinut, după o lună, informaţii din piaţă.
Precizările făcute de BNR după conferinţa în care Eugen Rădulescu a oferit presei cifrele sună în felul următor: "Numărul de notificări transmise băncilor de către clienţi în baza Legii nr. 77/2016 menţionat azi, 08.06.2016, de domnul Eugen Rădulescu este estimarea sa personală.
Acestea nu sunt date oficiale ale Băncii Naţionale a României.
Precizăm că BNR nu are în responsabilitate, potrivit legii, operarea informaţiilor privind notificările formulate de către debitori.
Totodată, menţionăm că Banca Naţională a României nu deţine, în acest moment, date privind stingerea obligaţiilor asumate prin credite ca efect al aplicării Legii nr. 77/2016".
Însă, surpriză, Mugur Isărescu a prezentat, ieri, mai multe detalii despre notificările primite de bănci.
"Avem în prezent câteva mii de cazuri (n.r. de dare în plată) din care aproape jumătate nu aveau restanţe de plată. Aceasta este o problemă extrem de serioasă. Oameni care nu aveau probleme... Am stimulat o răzgândeală şi aceasta este o problemă", a explicat Isărescu, citat de Agerpres.
El a precizat că datele pe care BNR le are la dispoziţie sunt colectate indirect, de la băncile comerciale, pentru că Legea nu permite băncii centrale să colecteze în mod direct astfel de date, şi s-ar putea să nu reflecte întocmai situaţia, dar problema de fond rămâne, având în vedere că cifra anunţată de iniţiatorii legii a fost mult mai mare, de aproximativ 900.000 de persoane care ar avea probleme cu plata ratelor la bancă.
În acest context, guvernatorul a menţionat că asistăm la o descurajare a creditării, în special pe segmentul de ipotecare, din cauza cadrului legal incert, cu multe lacune.
"Nu putem să evaluăm, cu excepţia acestor informaţii, care vor fi consecinţele (Legii dării în plată -n.r.) asupra creditării în România. (...) Credem că avem o descurajare mai mult decât semnificativă a creditării ipotecare. Şi aici avem incertitudini", a mai spus Isărescu.
Nu este prima dată când BNR se încurcă în propriile afirmaţii.
Înainte de adoptarea legii dării în plată, BNR a spus că aceasta va conduce la un risc sistemic sever. Ulterior, Guvernatorul a admis că estimarea respectivă a fost facută în baza afirmaţiilor făcute de unii bancheri şi de unii avocaţi în presă, BNR neavând instrumentele necesare să facă un studiu de impact.
Legea privind darea în plată a unor bunuri imobile în vederea stingerii obligaţiilor asumate prin credit a fost publicată în Monitorul Oficial în data de 28 aprilie şi a intrat în vigoare în data de 13 mai.
1. fără titlu
(mesaj trimis de anonim în data de 01.07.2016, 00:03)
Atata valvataie pentru cativa [...] care nu mai vor sa isi plateasca ratele!
1.1. fără titlu (răspuns la opinia nr. 1)
(mesaj trimis de anonim în data de 01.07.2016, 00:48)
Vorbeste frumos, anonimule!
1.2. fără titlu (răspuns la opinia nr. 1.1)
(mesaj trimis de anonim în data de 01.07.2016, 00:57)
Vorbește despre oamenii păcăliți de bănci. Au plătit 8-10 ani la rând rate, acum renunță, pierzând sume uriașe de bani și sunt jigniți în felul ăsta de postacii băncilor.
1.3. fără titlu (răspuns la opinia nr. 1.1)
(mesaj trimis de Redacţia în data de 01.07.2016, 01:03)
[Mesaj eliminat, conform regulamentului]
1.4. fără titlu (răspuns la opinia nr. 1.2)
(mesaj trimis de Redacţia în data de 01.07.2016, 01:11)
[Mesaj eliminat, conform regulamentului]
1.5. fără titlu (răspuns la opinia nr. 1.1)
(mesaj trimis de anonim în data de 01.07.2016, 03:26)
Zise asta alt anonim :))))
1.6. fără titlu (răspuns la opinia nr. 1.2)
(mesaj trimis de anonim în data de 01.07.2016, 03:27)
Daca oamenii erau "pacaliti" de banci nu mai aveau bani sa te plateasca pe tine postac.
1.7. fără titlu (răspuns la opinia nr. 1.4)
(mesaj trimis de Redacţia în data de 01.07.2016, 03:38)
[Mesaj eliminat, conform regulamentului]
1.8. DOVEDESTE (răspuns la opinia nr. 1.6)
(mesaj trimis de Cristian DAN în data de 01.07.2016, 12:46)
Fa dovada ca sunt platiti! Daca nu poti, mucles!
1.9. fără titlu (răspuns la opinia nr. 1.8)
(mesaj trimis de anonim în data de 01.07.2016, 13:18)
Corect
1.10. Dan Nichifor (răspuns la opinia nr. 1.8)
(mesaj trimis de anonim în data de 01.07.2016, 15:43)
Fa dovada ca nu sunt platiti. Pana atunci mucles si vezi-ti de aia 2% impozit redirectionat si de "amaratii" din banda ta.
1.11. fără titlu (răspuns la opinia nr. 1.8)
(mesaj trimis de Redacţia în data de 01.07.2016, 15:54)
Mesaj eliminat, conform regulamentului.
1.12. DOVEDESTE (răspuns la opinia nr. 1.6)
(mesaj trimis de Cristian DAN în data de 01.07.2016, 17:00)
Fa dovada ca sunt platiti! Daca nu poti, mucles!
1.13. Keep calm and 2% impozit redirectionat! (răspuns la opinia nr. 1.12)
(mesaj trimis de anonim în data de 01.07.2016, 19:32)
Fa dovada ca NU sunt platiti! Daca nu poti, mucles bo$$.
1.14. fără titlu (răspuns la opinia nr. 1.12)
(mesaj trimis de Catalin Vilevozeanu în data de 02.07.2016, 02:40)
Nu vrei sa mai treci si tu un pic la munca pocaitule ca ai facut o burta cat o roata de camion? Sau e mai usor la stat in fata calculatorului si mintit lumea?
1.15. fără titlu (răspuns la opinia nr. 1.14)
(mesaj trimis de anonim în data de 02.07.2016, 10:21)
Dar ce rotofei sunt bancherii cu vile, casa de vacanta, concedii exotice si cu masini de lux.
1.16. fără titlu (răspuns la opinia nr. 1.15)
(mesaj trimis de anonim în data de 02.07.2016, 15:32)
Asa e, ai vazut-o pe Cristoforidiss de la RBS, 5 gusi are pe langa super-vila din Voluntari.
2. fără titlu
(mesaj trimis de Redacţia în data de 01.07.2016, 01:15)
[Mesaj eliminat, conform regulamentului]
2.1. fără titlu (răspuns la opinia nr. 2)
(mesaj trimis de Redacţia în data de 01.07.2016, 03:45)
[Mesaj eliminat, conform regulamentului]
3. oamni care nu aveau probleme
(mesaj trimis de anonim în data de 01.07.2016, 05:40)
Poate acei oameni plateau 80% salarul la banca restul curent, apa, ... si piscuiau cu mancarea, sa o tina tot asa 20 de ani mi se pare inuman si corect ce au facut.
Isarescule pt cateva mi de cazuri ai alertat toata comunitatea internationala?
3.1. nu este corect ce au facut. (răspuns la opinia nr. 3)
(mesaj trimis de anonim în data de 01.07.2016, 10:43)
Acele 4000 de cazuri sau cate or fi trebuiau rezolvate printr-o lege sociala, precum cea a falimentului persoanelor fizice, nu prin legea darii in plata. Prin LDP au blocat piata creditelor imobiliare, iar prin aceasta accesul tinerilor la o locuinta. Cat despre cei care au platit 8-10 ani rate, acestea au fost comparabile cu cel care a platit chirii. Cel care a platit chirii ce are dupa 8-10 ani????
3.2. fără titlu (răspuns la opinia nr. 3.1)
(mesaj trimis de anonim în data de 01.07.2016, 10:59)
Chiriasii beneficiaza de mobilitate. Cand e prea scump cauta o locuinta mai mica situata intr-o zona mai ieftina. Chiriasul isi stabileste prioritatile bugetare.
Odata cu deprecierea leului, bancile le-au majorat ratele debitorilor de 2-3 ori raportat la valoarea initiala.
Debitorii n-au avut optiuni, au platit cat a vrut banca.
Un chirias a platit 120 de chirii, in timp ce debitorul a fost obligat de banca sa plateasca in aceeasi perioada 360 chirii.
Postacii bancarzi denatureaza realitatea pe bani, 0,2 lei/postarea.
3.3. fără titlu (răspuns la opinia nr. 3.2)
(mesaj trimis de anonim în data de 01.07.2016, 11:06)
Tu denaturezi foarte mult realitatea. Cresterea ratelor are doua componente:
- comisioane abuzive care sunt atacate in instanta si sunt returnate debitorilor (marea majoritate a contractelor au fost deja rescrise si sunt conforme acum)
- evolutia nefavorabila a monedelor la care erau raportate creditele. Vina, responsabilitatea si povara apartin 100% debitorilor.
Nu mai denatura realitatea, postac chf platit pe 1 ban comentariul.
3.4. fără titlu (răspuns la opinia nr. 3.3)
(mesaj trimis de anonim în data de 01.07.2016, 11:31)
Dublarea sau triplarea ratelor include cele doua componente. O realitate inclusa nu poate fi denaturata, postac bancard.
3.5. fără titlu (răspuns la opinia nr. 3.1)
(mesaj trimis de debitor cu chf în data de 01.07.2016, 11:33)
Tinerii din ziua de azi, care isi vor lua credite, au niste clauze in contract clare si corecte, nu pentru ca bancile de la sine au inteles ca au gresit atunci cand modificau dobanda, afisand la geam cresterea acesteia, dupa o politica interna nestiuta decat de ei, ci pentru ca ani la rand debitorii s-au judecat in instante pentru aceste drepturi, de care acum beneficiaza tinerii acestia care isi vor lua case. In 2007 cand mi-am luat eu casa, am platiti avans 25%.
3.6. fără titlu (răspuns la opinia nr. 3.1)
(mesaj trimis de debitor cu chf în data de 01.07.2016, 11:36)
am platiti o rata care aproape s-a triplat (2007 - 1100 lei, 2016 - 2900 lei). chiria intr-un apartament similar cu al meu, a fost in medie 300 eur, nu s-a triplat. asa ca cel care a stat cu chirie, ar cel putin diferenta intre chirie si cat ar fi fost rata..
3.7. fără titlu (răspuns la opinia nr. 3.4)
(mesaj trimis de anonim în data de 01.07.2016, 11:54)
debitardule, daca nu ai priceput 3.3, nu te mai poate ajuta nimeni, nici psihiatrul
debitorii au primit inapoi banii retinuti prin comisioane abuzive. a tot mentiona acest aspect, desi a fost rezolvat in aproape toate cazurile, reprezinta un defect mental irecuperabil.
Daca astazi ratele sunt mai mari decat la data acordarii creditelor este exclusiv vina, povara si responsabilitatea alegerii debitorilor. Ai inteles acum, debitardule?
3.8. fără titlu (răspuns la opinia nr. 3.6)
(mesaj trimis de anonim în data de 01.07.2016, 12:03)
dar tu ai apartamentul, nici macar asta nu realizezi? cel in chirie nu are NIMIC
3.9. fără titlu (răspuns la opinia nr. 3.8)
(mesaj trimis de anonim în data de 01.07.2016, 13:03)
Cum il ai daca-l dai in plata pentru ca trebuie sa platesti inca de doua ori cat ai platit, desi din banii pe care i-ai platit deja iti cumparai doua case? :)))
3.10. fără titlu (răspuns la opinia nr. 3.2)
(mesaj trimis de anonim în data de 01.07.2016, 13:26)
Si chiriile au crescut, pentru ca preturile solicitate erau in euro. Sigura diferenta este reprezentanta de cei care s-au crezut foarte smecheri ca ei se imprumuta in chf. Au fost atat de idioti incat sa nu se intrebe, de ce nu se imprumuta toata lumea in chf, daca rata este mai mica? Pentru ei intrebarea aceasta era prea grea. Debitorii au fost obligati sa plateasca ceea ce au semnat cu mana lor. NU POT SPUNE CU MINTEA LOR, PENTRU CA PROBABIL, LE LIPSESTE CU DESAVARSIRE. Asta sa nu mai punem la calcul ca daca stai in chirie nu prea iti poti amenaja cum vrei tu, iar daca proprietarul vinde imobilul poti fi si obligat sa te muti. In consecinta trebuie sa pui si dezavantajele de a sta in chirie. Iar acum constructorul Zamfir s-a gandit ca mai bine stau tinerii in chirie. EU NU SUNT DOBITOC SI NU AM NEVOIE DE ZAMFIR SA IMI SPUNA CUM SA MA PROTEJEZ DE BANCI. !!!
3.11. Uiti esenta !!! (răspuns la opinia nr. 3.1)
(mesaj trimis de anonim în data de 01.07.2016, 13:33)
Falimentul si insolventa trebuiau sa existe dupa 89!
Azi cine le-a blocat pe pf? Cumva bancile?
Pt 4000 de beneficiari ai ldp nu are voie sa se pronunte toata cumunitatea internationala.
Fmi, Ce ma astept sa isi ceara scuze de la poporul Roman.
Daca e risc sistemic, trebuia sa scada actiunile bancilor din tara ca dupa Brexit. Nu au scazut mai deloc deci domnul Isarescu e rugat sa isi puna demisia normala, e acceptabila si modelul Cameron.
Fmi spune ceva cu DB citeste!
Fara credit.
3.12. fără titlu (răspuns la opinia nr. 3.11)
(mesaj trimis de anonim în data de 01.07.2016, 14:04)
fara credit, riscul sistemic se referea la euforia decretarii unor legi anti-banci, nu doar la una singura. citeste raportul bnr. avem in vigoare prima lege, daca mai urmeaza si neconstitutionalele idei de amendare a contractelor prima casa, conversia si taxe peste alte taxe pe activele bancilor, le omori si odata cu ele si circuitul banilor - iti vom da covrigi la coltul strazii unde vei ajunge ca somer dupa un astfel de dezastru
3.13. oare???? (răspuns la opinia nr. 3.11)
(mesaj trimis de anonim în data de 01.07.2016, 14:12)
Oare in sarcina cui cade legiferarea legii insolventei personale???? Vrei sa spui ca nu s-a facut datorita interventiei bancilor. Ia nu mai spune ! Dar nu aceleasi banci au intervenit si la legea darii in plata ? Daca aceasta este logica ta, atunci cu siguranta nici faptul ca zamfir te-a ajutat acum sa iti indrepti o decizie tampita luata de tine cand te-ai imprumutat nu iti va fi de folos pe viitor. Vei continua sa gandesti ca o gasca beata, dupa care vei da din nou vina pe faptul ca cine stie ce ai mai semnat ! Si atunci va veni din nou Superconstructorul zamfir sa indrepte situatia....
3.14. fără titlu (răspuns la opinia nr. 3.10)
(mesaj trimis de anonim în data de 01.07.2016, 14:23)
Chiriile sunt mult mai flexibile si legate strict de venituri. De asta odata cu prabusirea leului in 2008, chiriile au scazut raportat la euro. Nu vin martienii sa locuiasca in dormitoare ceausiste. Romanii cu venituri romanesti, in lei, le inchiriaza.
3.15. fără titlu (răspuns la opinia nr. 3.13)
(mesaj trimis de anonim în data de 01.07.2016, 14:25)
Bancile s-au opus prin BNR adoptarii legii insolventei persoanelor. Capitalism fara faliment nu exista.
3.16. fără titlu (răspuns la opinia nr. 3.14)
(mesaj trimis de anonim în data de 01.07.2016, 14:54)
Si preturile imobilelor au scazut in 2008. Si preturile materialelor de constructii au scazut. Si pretul barilului de titei a scazut. Pana si profituile companiilor au scazut in 2008. Doar dobanzile au crescut si implicit ratele pentru cei care au contractat imprumuturi cu dobanda variabila si in alta moneda decat obtineau veniturile. Dar au pierdut si cei care aveau actiuni la bursa. Au fost actiuni care au scazut cu peste 95%. Trebuie sa vina acum zamfir sa dea o lege ca nu poti sa pierzi pe bursa?
3.17. fără titlu (răspuns la opinia nr. 3.16)
(mesaj trimis de anonim în data de 01.07.2016, 16:06)
Cand e criza toti cei implicati pierd.
Bancile au impins toate pierderile catre debitori. Se intoarce roata. Ghinion!!! :)))))
3.18. Corectitudine nu inseamna anti banci (răspuns la opinia nr. 3.12)
(mesaj trimis de anonim în data de 01.07.2016, 17:44)
Avem exemple ca nu e asa: Ungaria lui V. Orban.
L insolventei si l falimentului pf tin de normalitatea relatiei client -banca.
Clauzele abuzive eu o consider furt, legislatia nu o ingradeste, Judecatori nu le pedepsesc, sunt mai multi de 4000, Otp nu a pus in practica o sentinta definitiva. Aceasta iarasi nu e anti banci, deciziile.
Bancile au un Joli la criza, la faliment?
Fara cedit.
3.19. Amnezicule (răspuns la opinia nr. 3.13)
(mesaj trimis de anonim în data de 01.07.2016, 17:47)
Sunt fara credit!
3.20. Lehman Brothers (răspuns la opinia nr. 3.16)
(mesaj trimis de anonim în data de 01.07.2016, 17:50)
A oprit pierderea bancilor sau falimentarea bancilor si din bani mei.
3.21. fără titlu (răspuns la opinia nr. 3.5)
(mesaj trimis de anonim în data de 01.07.2016, 18:06)
Adevărat.
3.22. fără titlu (răspuns la opinia nr. 3.20)
(mesaj trimis de anonim în data de 01.07.2016, 19:37)
Asa salariu mare ai ca postac GCCC de ai salvat bancile de la faliment sau te-au ajutat si ai tai din pensie?
3.23. Piata imobiliara (răspuns la opinia nr. 3.1)
(mesaj trimis de Dan în data de 02.07.2016, 01:20)
Nu s-a blocat nimic prietene. Sunt dezvoltator. Piata e pe val. Te-ai lasat spalat pe creier. Nu mai casca gura la mos isarescu securistu si tembelizor. Dauneaza grav neuronilor.
3.24. fără titlu (răspuns la opinia nr. 3.12)
(mesaj trimis de anonim în data de 02.07.2016, 01:23)
Banca mai bine moare decat sa scada primele sefimii. Vezi volksbank. Cu un picior in groapa sponsori principali la diverse evenimente artistice. Gargara bancara. Vezi cazul islanda. Nu s-a oprit niciun circuit, s-a insanatosit
3.25. fără titlu (răspuns la opinia nr. 3.22)
(mesaj trimis de anonim în data de 02.07.2016, 07:57)
Si copii au platit din alocatie ca nu au 18 ani.
3.26. fără titlu (răspuns la opinia nr. 3.23)
(mesaj trimis de anonim în data de 02.07.2016, 08:01)
Dezvoltator unde?
Inainte de criza 10 000 de euro era un Sandero azi cu acesti bani cumperi 4 x4 diferite marci nou, deci realitatea te contrazice.
3.27. fără titlu (răspuns la opinia nr. 3.26)
(mesaj trimis de anonim în data de 02.07.2016, 10:36)
Sandero, pret:
7000 - 11400 e
Si erau aceleasi preturi si in 2008
Aberezi in comentariile tale.
3.28. fără titlu (răspuns la opinia nr. 3.27)
(mesaj trimis de anonim în data de 02.07.2016, 11:42)
5000 in Germania nou.
3.29. fără titlu (răspuns la opinia nr. 3.10)
(mesaj trimis de anonim în data de 02.07.2016, 12:08)
Ba cred ca esti
3.30. fără titlu (răspuns la opinia nr. 3.27)
(mesaj trimis de anonim în data de 02.07.2016, 12:57)
Compara calitatea masini inainte de 2008 si azi. Inainte era facut bine acum lasa de dorit, forta de munca prost platita; e valabil pt intreaga industrie auto nu doar dacia, exceptie gama de lux, Bmv a ramas constant.
Asa si la imobile lucreaza pe ploaie, il finiseaza si iese igrasia.
3.31. fără titlu (răspuns la opinia nr. 3.10)
(mesaj trimis de anonim în data de 02.07.2016, 13:01)
Gica contra, tu esti mai destept decat milioane de oameni care au semnat credite in chf?
3.32. fără titlu (răspuns la opinia nr. 3.31)
(mesaj trimis de anonim în data de 02.07.2016, 15:33)
Oricine e mai destept decat oamenii care au semnat in CHF.
3.33. fără titlu (răspuns la opinia nr. 3.32)
(mesaj trimis de anonim în data de 02.07.2016, 19:49)
Multumesc ca ma faci destept, sunt fara credit, recomand tuturor sa nu semneze nimic cu bancile doar un cont simplu.
3.34. fără titlu (răspuns la opinia nr. 3.28)
(mesaj trimis de anonim în data de 02.07.2016, 22:23)
Minti cu nesimtire. Sunt aceleasi preturi si in Germania. Se pot vedea pe dacia.de. Daca vrei second hand cu 8000 km la bord, te costa 5500 euro.
Cata nesimtire. Minti cu rautate, cu nesimtire, cu golanie, ca niste romani adevarati.... Scarba imi este de tine.
3.35. fără titlu (răspuns la opinia nr. 3.34)
(mesaj trimis de anonim în data de 03.07.2016, 07:38)
Anonimule 5000 platea germanul 2000 Statul German. Informeaza-te putin inainte sa faci mincinos pe altul.
Vezi Golful cat a costatvin 2008 si azi si i-au schimbat doar masca fata, frana de mana pe buton, vezi o Octavia care a scazut 50% de atunci, Golful si mai mult de 50% in reprezentanta, noi nu second, cu 0 km.
3.36. fără titlu (răspuns la opinia nr. 3.35)
(mesaj trimis de anonim în data de 03.07.2016, 11:27)
Deci recunosti ca pretul este cel pe care il indic eu. Compari o masina cu dotari premium de 10000 cu cea de 7000, din care 2000 platite de stat, pentru a trage concluzia ca pretul s-a redus la jumatate din 2008. Sa iti fie rusine, esti o catastrofa.
3.37. fără titlu (răspuns la opinia nr. 3.36)
(mesaj trimis de anonim în data de 03.07.2016, 14:30)
Statul german aacordat ajutor de stat 2000 pt WV dar oameni au ales Dacia.
Comparatia ramane masina 10 000 euro atunci Sandero azi masina 4x4 nou. Sandero 1,2 azi e un fel de trabant pentru necunoscatori, 3* Euroncap, neamtul nu se urca pe autostrada cu 3*.
Concluzia preturile au scazut cu 50% fata de 2008, calitatea a scazut de 3-4 ori la acelasi pret euro comparat. Nu vorbim de gama premium Bmv.
Vezi scandalul de poluare WV si nu numai.
Tot asa e si cu imobile.
4. fără titlu
(mesaj trimis de Savin în data de 01.07.2016, 08:22)
Cine e autorul articolului?De ce nu are curaj sa se semneze?Adevarul e ca [...] de zamfir a bagat si ANL-ul in hora si mareste asa numarul asistatilor sociali care mananca 14%din PIB!
5. Denumirea ziarului nu corespunde liniei.
(mesaj trimis de Moise. în data de 01.07.2016, 08:45)
Se cam insista sistematic si perseverent redactional cu linia anti-banci.
Si de fapt capitalul si bancile sunt piloni de baza ai economiei libere.
BURSA inseamna reglarea libera de piata, cotatii libere.
Probabil ca sunt si cauze.
5.1. fără titlu (răspuns la opinia nr. 5)
(mesaj trimis de anonim în data de 01.07.2016, 09:21)
Cu ajutoare de stat?
5.2. fără titlu (răspuns la opinia nr. 5)
(mesaj trimis de anonim în data de 01.07.2016, 09:56)
Observatie stupida, un ziar care se tine de o linie nu este sincer.
5.3. fără titlu (răspuns la opinia nr. 5)
(mesaj trimis de MAKE în data de 01.07.2016, 09:59)
Moise, pacat de numele tau.
Asa inteleg eu sa servesc sistemul bancar: nu mintind, ci spunind adevarul.
6. NATIE NECIVILIZATA...
(mesaj trimis de Dr.WHO în data de 01.07.2016, 09:03)
Romanii au zero educatie financiara, s-au repezit la tot felul de credite in mod irational si lacom-primitiv, nu orice cetatean trebuie sa aibe acces la produsele bancare...BNR-ul, a incercat totusi sa impuna disciplina si o urma de responsabilitate!!!
6.1. fără titlu (răspuns la opinia nr. 6)
(mesaj trimis de Imun absolut în data de 01.07.2016, 09:38)
Problema ta e ca incultii financiar se mai dezmeticesc si imunul care a uitat ca a luat credit in valuta se vede din avion ca lucreaza doar impotriva romanilor.Mergeti voi la munca !Sunteti toti reminiscente comuniste expirate.
6.2. fără titlu (răspuns la opinia nr. 6)
(mesaj trimis de anonim în data de 01.07.2016, 11:02)
BNR a impus in buza crizei, in vara lui 2008, majorarea gradului de indatorare, pana la 70-80%. :))) Curat disciplina si responsabilitate!!!
6.3. fără titlu (răspuns la opinia nr. 6.2)
(mesaj trimis de anonim în data de 01.07.2016, 11:09)
Aici ai dreptate. Dar argumentele sunt multiple. Principalul este ca economia romaneasca are venituri gri. Chiar foarte multe. Din munca nefiscalizata sau din cea facuta afara. Cand economia duduie, asa cum o facea in 2006-2008, duduie mai mult si cea neoficiala.
Debitorii s-au imprumutat bazandu-se pe aceste venituri. Care s-au micsorat foarte mult in criza.
6.4. fără titlu (răspuns la opinia nr. 6.3)
(mesaj trimis de anonim în data de 01.07.2016, 11:30)
Disciplina si responsabilitatea nu se bazeaza pe venituri gri.
BNR a participat activ la umflarea bulei imobiliare si la condamnarea la saracie a unor familii cu potential de clasa medie.
6.5. fără titlu (răspuns la opinia nr. 6.4)
(mesaj trimis de anonim în data de 01.07.2016, 11:59)
Nu exista familii fara cultura financiara care sa ajunga in clasa medie. Decat cele care au mostenit bogatie cat sa fie in clasa superioara dar au pierdut-o din prostie si au ajuns in clasa medie.
In clasa medie, oriunde vrei tu, se ajunge printr-o munca cu valoare adaugata (muncitorii care faceau masinile lui Ford) care inseamna intelect, si cultura financiara pentru a face investitii sau economii cu cap.
NIMENI NU AJUNGE IN CLASA MEDIE CONSUMAND BANII IN MALLURI, CALATORII, MASINI SI FEMEI.
Oricine a luat teapa la varful bulei nu avea ingredientele pentru a fi de succes. Survival of the fitest, fraierii la o parte.
6.6. fără titlu (răspuns la opinia nr. 6.5)
(mesaj trimis de anonim în data de 01.07.2016, 13:05)
Avea ingredientele de baza. Avea venituri pe care le-au pierdut in favoarea bancilor.
Cand pierzi ceva in urma unei inselaciuni cum se numeste beneficiarul?
6.7. fără titlu (răspuns la opinia nr. 6.2)
(mesaj trimis de anonim în data de 01.07.2016, 13:35)
Si e in functie!
6.8. fără titlu (răspuns la opinia nr. 6.6)
(mesaj trimis de anonim în data de 01.07.2016, 13:57)
nu, avea venituri pe care le-a pierdut in favoarea vanzatorului imobiliar care i-a cerut 1600-2000 e/mp
6.9. fără titlu (răspuns la opinia nr. 6.8)
(mesaj trimis de anonim în data de 01.07.2016, 14:20)
1600-2000 e/mp evaluati de evaluatorul agreat de banca.
6.10. fără titlu (răspuns la opinia nr. 6)
(mesaj trimis de Exponent al natiei romane în data de 01.07.2016, 14:49)
Tu si "iluminatii" de la BNR sunteti niste entitatati superioare ?Asa va vedeti voi dar nu sunteti decat niste monstrii mutanti.
6.11. fără titlu (răspuns la opinia nr. 6.9)
(mesaj trimis de anonim în data de 01.07.2016, 15:20)
evaluatorul nu face o evaluare a suportabilitatii costului pentru tine, pentru clasa ta sociala, pentru situatia ta familiala, etc.
evaluatorul unei proprietati imobiliare rezidentiale destinate doar locuirii face o evaluare a pretului conform cu piata, cu informatiile stocate in registrele de tranzactii ale statului. atat.
din pacate, in 2008, la atat ajungeau preturile, crescute accelerat in doi ani
In UK, s-a ajuns in instanta pe tema evaluarii proprietatilor. Iar instanta a decis ca evaluatorii sunt responsabili doar pentru a verifica pretul ca fiind in gama de preturi a pietei de la un anumit moment. Instanta a decis ca evaluatorul este nevinovat. El nu decide ca toate preturile sunt in bula imobiliara, ci ca UN PRET ESTE SIMILAR CU CELELALTE in piata, considerand pret/mp, uzura, locatie.
6.12. fără titlu (răspuns la opinia nr. 6.11)
(mesaj trimis de anonim în data de 01.07.2016, 16:09)
Nu exista credite pentru clase sociale. Bancile au finantat dormitoare ceausiste, asta vor avea pe stoc. :)))
6.13. fără titlu (răspuns la opinia nr. 6.12)
(mesaj trimis de anonim în data de 01.07.2016, 16:38)
Doar asta exista pe piata romaneasca si veche si noua. Daca vrei altceva, scoate un sac de bani si plateste.
6.14. fără titlu (răspuns la opinia nr. 6.12)
(mesaj trimis de anonim în data de 01.07.2016, 16:40)
daca nu iti convine, mergi la Londra unde media proprietatii este de 84 mp (3 camere)
te vei simti mult mai bine decat in media de 70 mp de aici - sau si englezii au facut dormitoare elisabetane???
6.15. fără titlu (răspuns la opinia nr. 6.5)
(mesaj trimis de anonim în data de 01.07.2016, 17:53)
Lupul de W St filmul.
6.16. fără titlu (răspuns la opinia nr. 6.14)
(mesaj trimis de anonim în data de 01.07.2016, 18:16)
Dormitoarele ceausiste au fost ctitorite de catre Nicalai pentru clasa muncitoare. Asigura confortul total tovarasilor adusi cu japca de la tara la oras.
In nicio alta tara n-ai sa vezi cartiere intregi de blocuri construite la 5-20 metri distanta intre ele.
Chiar si asa pretul sustenabil a unei astfel de ctitorii, raportat la veniturile bastinasilor, nu depaseste 10k euro. Pana cand preturile nu ajung acolo, nu va exista nicio piata imobiliara. :D
6.17. fără titlu (răspuns la opinia nr. 6.16)
(mesaj trimis de anonim în data de 01.07.2016, 19:35)
Fa tu preturile de 10K euro si esti un erou Pavel Lucian Vasile. Pana atunci esti doar un postac mic si frustrat!
6.18. fără titlu (răspuns la opinia nr. 6.17)
(mesaj trimis de anonim în data de 01.07.2016, 20:22)
Piata va face preturile, fara program Pirma Casa, fara riscuri bancare aruncate exclusiv pe spatele contribuabililor. Raportat la veniturile din Romania, sunteti condamnati la 10k.
Asa cum ti-am spus in iunie 2008, Vacaru, preturile s-au prabusit si au continuat sa cada.
Acum sunt zero tranzactii imobiliare. Cine-s agentii imobiliari mari și fericiți, înfometați din iunie 2008? :)))
6.19. fără titlu (răspuns la opinia nr. 6.18)
(mesaj trimis de anonim în data de 01.07.2016, 21:27)
De la inceputul anului preturile au crescut Pavel Lucian Vasile, piata imo este una dinamica. Mai baga si tu niste carti de specialitate in timpul liber cand termini sortatul gunoiului din ghenele de la Asachi
6.20. fără titlu (răspuns la opinia nr. 6.19)
(mesaj trimis de Cristi C în data de 01.07.2016, 23:34)
Prețurile nu au mai fost 10k din anul 2000 (în București). Păcat că Vasile era prea mic ca să aibă salariu în acea perioadă de 50$ pe lună și impozit de peste 30% (pe lângă contribuții). La acest argument nu va răspunde niciodată. Prețurile pe care le vrea el (și minte tot felul de prostănaci care îl cred) erau dintr-o Românie în care nu exista aer condiționat pe nicăieri, Trabantul circula pe străzi, pe lângă Lăstun și Dacii obosite, salariul mediu era pe la 50$.
Niciodată nu vom mai ajunge în acest fel. Sau dacă am ajuns, probabil că România este pe jumătate moartă în urma unui bombardament atomic și cei rămași în viață ne adunăm pe la colțuri pentru ajutoarele ONU.
Am o soluție. Cu 10k îți poți lua o casă la țară, suprafață mai mică și din BCA. Nu sunt sigur că intră și utilitățile în acest preț. Dar WC-ul în curte are un farmec aparte.
6.21. fără titlu (răspuns la opinia nr. 6.20)
(mesaj trimis de Manole în data de 01.07.2016, 23:46)
NUU! Ca Vasilica stii ca are pasiunea gunoaielor si poate se baga in haznaua WC-ului din curte sa vada ce e pe acolo si il gasim intoxicat cu vaporii de amoniac. Eu am impresia ca Sile Pavel a citit despre piata imobiliara pe undeva prin 1998, gasind vreo publicatie de specialitate prin gunoi si de atunci el nu poate intelege ca piata asta se schimba uneori de la o ora la alta. In plus Sile e platit sa imprastie "teoriile" zamfiristo-piperiene, sa nu uitam ca in 2008 acelasi Pavel Lucian Vasile facea crize impotriva creditatilor si a mamelor tinere, acum le tine partea creditatilor in schimbul unei ciosvarte cu cateva firicele de carne pe care o primeste de la oamenii "marelui deputat".
6.22. fără titlu (răspuns la opinia nr. 6.21)
(mesaj trimis de Cristi C în data de 02.07.2016, 00:09)
Am căutat pe câteva siteuri. Greu de găsit ceva pe la 10k.
2000 €, casa batrânească nelocuibilă în satul Nănești
Ura. Am găsit.
Vând casă locuibiliă în comuna Jorăști, jud Galați, 70 mp, 3 camere, curent electric, curte de 700 mp cu vie. Proprietarul este un pensionar simpatic, îmbrăcat în straie de duminică pentru poza în care apare pe prispa casei. Foarte cool.
Preț: 10000 lei (da, 2000 €). Iată, deci, că se poate.
6.23. fără titlu (răspuns la opinia nr. 6.22)
(mesaj trimis de nelu pionieru în data de 02.07.2016, 02:43)
Pfuuu, perfect pentru Pavel Lucian Silica. Daca ii lasa in pret si o caruta cu un magar e perfect, are cu ce sa adune gunoaie pe care sa le sorteze.
6.24. fără titlu (răspuns la opinia nr. 6.23)
(mesaj trimis de anonim în data de 02.07.2016, 10:23)
Poate o sa aiba nevoie si disponibilizati in masa de la banci.
6.25. fără titlu (răspuns la opinia nr. 6.24)
(mesaj trimis de Sorin Bogatin în data de 02.07.2016, 15:35)
Poate o sa aiba nevoie si hotii chf dupa ce le pleaca liderii la puscarie
6.26. fără titlu (răspuns la opinia nr. 6.25)
(mesaj trimis de anonim în data de 02.07.2016, 19:09)
De acord.
Sa inceapa cu BN a Elvetiei si toti sefi de Banci Nationale care au contrasemnat creditele chf ?
6.27. fără titlu (răspuns la opinia nr. 6.26)
(mesaj trimis de anonim în data de 03.07.2016, 21:53)
Nu, se incepe cu hotii mai noi, cu pocaitul din Cisnadie si cu restul banditilor GCCC. Vezi sa nu va inhate si pe voi postacii pentru complicitate la inselaciune, art. 244, cod penal.
6.28. Nu sti sah (răspuns la opinia nr. 6.27)
(mesaj trimis de anonim în data de 04.07.2016, 07:05)
Cu pionul nu dai sah, doar daca esti prost gramada.
Cum sa inceapa cu un imprumutat?
7. Fara treaba
(mesaj trimis de Imprumutat in CHF în data de 01.07.2016, 09:36)
Mugurash, daca n-ai treaba acolo la banca, mergi de-ti lucreaza via. Nu ne mai stresa, lasa-ne sa dam in plata linistiti.
7.1. fără titlu (răspuns la opinia nr. 7)
(mesaj trimis de anonim în data de 01.07.2016, 10:06)
Si daca ajuta cateva sute de familii de romani sa scape de nemernicii de bancheri (nu cateva mii)si tot e buna legea.
Bank-exit cu toti Isarescu,Vasilescu-Matusalemes cu,Olteanu,si imizdrucul de Voinea.
7.2. fără titlu (răspuns la opinia nr. 7)
(mesaj trimis de a în data de 01.07.2016, 10:53)
sau poate se duce sa aiba grije de izvoarele cu ape sulfuroase de la olanesti.sa nu puna vreun pacient mai mult in sticla de 300ml. sa-l fure.....
7.3. Niste leprosi (răspuns la opinia nr. 7.1)
(mesaj trimis de Gigel în data de 01.07.2016, 11:24)
Ce imi place mie de acest popor roman care stie sa arunce numai cu pietre..cat est bun esti ridicat in slavi.Fereasca Dumnezeu sa superi pe cineva dupa, ca esti calcat in picioare si omorat cu pietre! In 99 cand era cat pe ce sa intram in incapacitate de plata, a fost bun Isarescu ca a preluat fraiele si a redresat situatia. In plina criza 2008-2010 a fost bun Isarescu ca a tinut lucrurile in frau si nu am avut nici macar o banca in faliment sau vreun leu ajutor de stat catre banci pentru a supravietui. In 2009 cand a fost atacul celor 4 banci asupra leului..a fost bun Isarescu ca a stiut sa le dejoace planurile si sa ii lase cu botul pe labe. Acum cu Brexit ul cand exista pericolul ca EUR sa se duca in 5 lei..toate privirile spre Isarescu: ajuta-ne, nu ne lasa! Cum va fi clipa in care Isarescu, scarbit de toti acesti 'netoti' se va retrage si va lasa pe mana Parlamentului cei 33 Mld EUR rezerva stransi cu atata migala si truda de poporul roman.Intr un an nu au ce face cu 33 Mld..ii vor toca pe toti pe panselute si bordure...si abia atunci sa va vad la primul cutremur financiar international catre cine va mai indreptati privirile pline de speranta ca exista cineva acolo care pazeste bostanaria?
7.4. fără titlu (răspuns la opinia nr. 7.3)
(mesaj trimis de anonim în data de 01.07.2016, 11:33)
Isarescu a fost bun cand sub supravegherea lui, in 1997, bancile cu capital romanesc acordau credite preferintiale gastii securiste. Dupa ce populatia n-a mai folosit sistemului bancar, au aprut jocurile piramidale prin care aceleasi gasti securiste le-au luat banii. Mai spune-ne!!!
7.5. Topirea ghetarilor (răspuns la opinia nr. 7.4)
(mesaj trimis de Gigel în data de 01.07.2016, 12:16)
Da...si pe deasupra Isarescu nu a facut nimic nici in privinta topirii ghetarilor si de-aia trebuie omorat cu pietre!
Sunt sigur ca daca tu erai la conducerea BNR ului curgea numai lapte si miere...ce sa zic!
Deci sa inteleg ca tot Isarescu e vinovat si pentru Caritas?
Omul cat traieste invata, la ce cardasie era acolo la nivel politic nu poti sa il invinuiesti pe Isarescu ce credite au dat bancile 'cu preferinta'- dar pe baza normelor si limitarilor impuse de el in amrea criza din 2009 nu am avut nici macar o banca sa sughita si sa ceara ajutor de la Bugetul de stat- asta in conditiile in care in tari cu mult mai multe pretentii s-a intamplat asta vezi ING u in Olanda asa ca exemplu.
7.6. fără titlu (răspuns la opinia nr. 7.5)
(mesaj trimis de anonim în data de 01.07.2016, 13:06)
Sub supravegherea lui bancile romanesti au dat faliment,
Poate sunt eu prea subtil, dar bancile romanesti nu au dat faliment sub supravegherea mea, ci a lui Isarescu.
Ai inteles ceva?
7.7. fără titlu (răspuns la opinia nr. 7.5)
(mesaj trimis de anonim în data de 01.07.2016, 13:07)
Economiile romanilor erau angrenate in jocuri piramidale.
Era de datoria guvernatorului sa atraga atentia ce fac romanii cu banii.
N-a facut-o pentru ca era parte din plan.
7.8. fără titlu (răspuns la opinia nr. 7.3)
(mesaj trimis de anonim în data de 02.07.2016, 19:56)
Gigel datoria in 89 a fost 0 acum 42%din Pib, cat ai fost plecat a picat un Bancorex cu Isarescu sef.
Isarescu nu a aderat la Euro.
In criza a plecat euro de la 3,2 la 4,5; apoi sa nu ii punem funda rosie la Isarescu?
7.9. fără titlu (răspuns la opinia nr. 7.5)
(mesaj trimis de anonim în data de 02.07.2016, 19:59)
Cec a primit cA e romaneasca restul au primit de la tarile unde isi wu sediul central vezi si Erste-Bcr la noi.
8. fără titlu
(mesaj trimis de anonim în data de 01.07.2016, 09:48)
[...] Leg at de treaba asta cu cei care nu mai vor sa plateasca. Ti s-a mai explicat ca cei care au fost pacaliti de banci deja au platit mult prea mult si marea problema este ca multi nu mai fac fata si altii nu mai vor sa fie prostii bancii. [...]
8.1. fără titlu (răspuns la opinia nr. 8)
(mesaj trimis de anonim în data de 01.07.2016, 11:11)
Daca te referi la comentatori, nu sunt din partea bancilor. Poate de la recuperatorii de creante sau de la IFN-uri (stii tu, aia cu imprumuturi fara acte pana la salariu).
9. o noua criza
(mesaj trimis de wlad în data de 01.07.2016, 12:24)
va fi ca in SUA,volumul mare la vinzare de imobile din piata va duce preturile in jos, ce va face ca si alti care nu au probleme cu ratele la banca dar datorita scaderi valori imobilului pe piata libera vor apela la LDP,plus scaderea creditării pe segmentul de ipotecare si constructii va intoarce economia la valorile din in anul 2008 sau mai rau.
9.1. fără titlu (răspuns la opinia nr. 9)
(mesaj trimis de anonim în data de 01.07.2016, 12:40)
din pacate pentru ipoteza ta, nu iei in calcul cel mai important element.
apartamentele nu se vand fortat. o masina trebuie vanduta pentru ca exista muncitori are stau langa banda de asamblare, exista furnizori cu contracte care asteapta sa livreze materie prima la usa, penalitati la intarzierea platilor, etc.
cele mai multe apartamente pe piata sunt vandute de proprietari care doresc, dar nu sunt fortati, sa se mute (la spatiu mai mare, mai mic, etc). daca piata nu este prielnica, acesti vanzatori vor zice "nu ma mai mut, este bine si aici, mai astept un an, caut chirias si ma mut cu chirie"
nu mai compara sua cu romania, nu exista niciun termen de comparatie, nici mentalitatea, nici conditiile economice, nimic
9.2. Eroare (răspuns la opinia nr. 9)
(mesaj trimis de Gigel în data de 01.07.2016, 13:07)
Esti indus in eroare de presa care prezinta situatia in mod tendentios! SUA este foarte mare, au scazut preturile in zonele sarace si care depindeau de o industrie ce a dat chix vezi Detroit. Acelasi lucru s-a intamplat si in Romania in orasele micute din care a plecat aproape toata lumea. Dar in zonele bune ale SUA nu s-a intamplat mare lucru cu preturile...au scazut in criza asa cum a fost si in Romania..dar acum preturile sunt pe un trend ascendant foarte puternic. Zona Seattle este in exemplu in acest sens.
9.3. fără titlu (răspuns la opinia nr. 9.1)
(mesaj trimis de anonim în data de 01.07.2016, 13:09)
Cine are nevoie de bani sau vrea sa evite falimentul vinde.
In capitalism nu stai sa astepti vremuri mai bune decat daca ai bani.
Romanii au numai datorii!!! :D
9.4. nu te lua dupa imbecili, nea Gigele (răspuns la opinia nr. 9.2)
(mesaj trimis de The Brute în data de 01.07.2016, 14:33)
e prosti si invidiosi. Domnul Isarescu e cel mai competent si cei indobitociti sa gandeasca altfel nu merita atentia unui erudit ca tine...
9.5. fără titlu (răspuns la opinia nr. 9.4)
(mesaj trimis de anonim în data de 01.07.2016, 14:51)
il poti contrazice cu date despre piata imobiliara americana? nu
9.6. realitatea e dura! (răspuns la opinia nr. 9.2)
(mesaj trimis de wlad în data de 01.07.2016, 16:34)
sau e greu sa judecam neutru, daca bancile sunt principalul motor al economiei (crediteaza 90% din afaceri). incearca acum sa faci un credit cu ipoteca imobiliara pentru a dezvolta propria afacere!asta ca sa poti intelege mai bine sistemul. personal cred ca acum avem nevoie de o lege care sa garanteze accesul egal la creditare.sau mai bine nationalizam tot sistemul bancar.
9.7. fără titlu (răspuns la opinia nr. 9.1)
(mesaj trimis de anonim în data de 01.07.2016, 17:32)
9.3 ti-a raspuns elegant.
Intrebarea este ca bancile de unde au bani?
9.8. fără titlu (răspuns la opinia nr. 9.1)
(mesaj trimis de anonim în data de 01.07.2016, 19:32)
GM, Peugeot azi trebuia sa fie in falument.
S-a intervenit si functioneaza in democratie sa aiba loc de munca x muncitori, otelaria etc si toti acestia sa plateasca rate la tv, mazina, casa etc. Bancile au intervenit sa nu nu falimenteze cei din ind auto ca pierd bancile in linie.
Cine nu vinde fortat in criza are adaosuri foarte mari, bancile.
9.9. Schiller Index vezi imediat (răspuns la opinia nr. 9.5)
(mesaj trimis de The Brute în data de 01.07.2016, 21:36)
Care e pulsul pietii imobiliare.
9.10. fără titlu (răspuns la opinia nr. 9.7)
(mesaj trimis de anonim în data de 01.07.2016, 23:36)
Raspunsul 9.3 se refera la o minoritate care nu misca piata, mai desteptule.
9.11. fără titlu (răspuns la opinia nr. 9.9)
(mesaj trimis de anonim în data de 01.07.2016, 23:49)
Ce bataie de joc de raspuns. Si te dai cunoscator. Indexul pentru 20 de orase este 186.63 fata de un maxim in 2006 de 194..... Practic sunt la egale.
10. Bravo domnule Guvernator
(mesaj trimis de Paul Anton în data de 03.07.2016, 10:53)
Astept si ziua in care, acest personaj sinistru al teatrului bancar, GUVENATORUL BNR Mugur Isarescu (nu persoana Mugur Isarescu in calitatea lui de cetatean) o sa explice intregii natiuni inducerea in eroare referitoare la doua aspecte privitoare la creditarea IPOTECARA:
- toate creditele ipotecare in derulare (cel putin din anul 2004) nu sunt credite ipotecare (nu ai platit rezulta datio in solutum) ci credite ipotecare pana la indestularea creditorului (conform clauzelor contractuale trebuie sa platesti si ceea ce bancherii ar fi obtinut la finalul contractului, chiar daca tu ai fost "dat in plata" de catre banca prin executare silita).
- a doua lucrare desteapta a sistemului bancar privitoare la contractele de credit ipotecar (dar si celelalte contracte contin aceeasi magarie) o constituie manipularea facuta de catre COMISIONUL DE ADMINISTRARE.
Mai pot adauga faptul ca se translateaza (prin manipulare si obisnuita de utilizare) conceptele economice ale unui credit personalizat la creditele de adeziune.
Ca sa nu produc o confuzie, voi explica, in linii mari, ce inseamna credit personalizat si creditul de adeziune:
- creditul de adeziune (standardizat) este acel credit care provine dintr-o oferta generala (asa cum vedem la televizor dar si in presa scrisa). Acest tip de credit se constituie in baza disponibilitatilor pe care banca le punde la dispozitia unor potentiali clienti pana la un anumit plafon. Pentru acest credit, banca isi calculeaza chieltuielile, riscurile (de obicei 5% din suma pusa la dispozitie), se asigura, reasigura si re-reasigura, isi calculeaza un profit, constituind astfel MARJA BANCII. Consumatorul vede reclama (slava domnului ca mai exista reclama bancara pentru a putea si jurnalistii sa-si primeasca salariile), intra in banca, discuta cu ofiterul de credit, primeste un contract preformulat, adera sau nu. Spatiul de negociere este minimal, contractele de adeziune fiind bazate de conceptul "Take it or leave it".
- creditul personalizat este acel credit pe care banca il acorda unui consumator care nu se incadreaza in oferta curenta a bancii. De obicei, aceste credite sunt cele cu "dedicatie" sau cele cu sume imense (milioane de lei sau euro). Aceste credite sunt cele care pot fi negociate cu adevarat. Insa numarul acestora ca pondere este nesemnificativ, valoarea lor putand fi semnificativa.
Daca in cazul creditelor de adeziune sumele de returnat ar trebui sa fie rata propriu-zisa plus dobanda, in cazul creditelor personalizate, sumele returnate pot fi rata propriu-zisa, dobanda, si alte cheltuiei pe care banca le face/le are special pentru acest credit (analiza de dosar, comision de administrare,asigurari, reasigurari, re-reasigurari, etc.).
Interesanta este cum o notiune justificata - comisionul de administrare (pentru card debit/credit) a fost translatata la un credit de adeziune.
Toata lumea isi aduce aminte de "card"-izarea romanilor de la inceputul anilor 2000. In acea vreme bancherii iti explicau, in mod corect, ce reprezinta comisionul de administrare: toate cheltuielile de emitere, intretinere si securitate pe care banca le are vis-a-vis de acest instrument.
A venit vremea liberalizarii pietei bancare, a liberei circulatii a capitalurilor, a marilor pacaleli (inselaciune in forma continuata ar fi fost corect). Avand deja intaiparita in minte obligatia platii unui comision de administrare pentru card, avand si o economie intr-o duduiala nejustificata, avand si o educatie financiara precara, romanul a fost pacalit sistemic de catre banci. In acest context, existenta unui comision de administrare in contractele de credit de adeziune (standardizate) a parut ca fiind ceva firesc. Dar, dupa cum spuneam si mai sus, aceste cheltuieli erau deja calculate si introduse in marja bancii. Instantele, prin lipsa justificarilor bancherilor, au hotarat ca aceste sume sunt nejustificate sau ascund, de fapt, incapacitatea initiala a consumatorului de a se califica la obtinerea sumei primite (risc de default).
Asadar, il felicit pe domnul GUVERNATOR MUGUR ISARESCU pentru confirmarea primirii de catre sistemul bancar a milioanelor de frigidere, masini de spalat si a ondulatoarelor de par obtinute pe credite cu buletinul.
10.1. fără titlu (răspuns la opinia nr. 10)
(mesaj trimis de anonim în data de 03.07.2016, 14:38)
Mai ramane de explicat dupa anul 2008 de ce omul simplu nu are acces la imobile executate silit si terenuri care sunt doar pentru un cerc restrans de "prieteni".