Bing-bang!, pendula presei sună sfârşitul epocii mogulilor: a fost încătuşat ultimul - Adrian Sârbu.
La cumpăna dintre Iliescu şi Băsescu, mass-media se împărţise în trei imperii, integratoare de radio, televiziune şi presa scrisă, îndreptându-se către ceea ce porunceau Adrian Sârbu, Dan Voiculescu şi mai nou venitul Sorin Ovidiu Vîntu (sunt enumeraţi în ordinea inversă intrării la pârnaie - normal, ultimul venit, primul servit!).
Cei trei sunt importanţi, pentru că au schilodit presa.
Adrian Sârbu şi-a plătit ziariştii (şi vedetele) cu mii şi zeci de mii de dolari (ulterior, euro), care, de fapt, erau TVA nevărsat la Buget.
Ştiţi ce este TVA-ul, sunt bani pe care îi încasezi, dar nu sunt ai tăi, sunt ai statului şi trebuie să-i dai lui.
Media Pro nu i-a dat, i-a reţinut şi şi-a plătit cu ei ziariştii, la negru.
Între 1995 şi 2002, nu a plătit nimic la Buget, nici o taxă, nici un impozit, nici un CAS, nimic, nimic.
Datoriile au fost şterse în mod repetat.
Asta n-a fost de ajuns, în 2002 Media Pro a primit vreo 168 miliarde de lei drept "ajutor de stat", avizat de Consiliul Concurenţei.
A stricat piaţa.
Salariile ziariştilor s-au dus în ceruri, presa plătea regeşte pe oricine făcea sluj la mogul, putea fi şi agramat, numai caracter să nu aibă (dar şi ziarişti cu personalitate s-au învăţat să facă sluj).
Ceilalţi doi "V" - Voiculescu şi Vîntu - au trebuit să facă faţă acestei concurenţe şi toţi trei au creat un standard salarial lipsit de orice legătură cu piaţa presei, ca industrie.
Disproporţia a aruncat presa într-o altă logică decât cea care îi este proprie, devenind o afacere care să justifice astfel de răsplăţi: influenţa mediatică a devenit marfă de tranzacţionat politic, primind, la schimb, toleranţă fiscală, înlesniri de infrastructură (distribuţie, difuzare, tipărire), publicitate de la instituţii de stat şi atragerea publicităţii private prin aura politică învăluind organele de presă agreate de putere.
Fisurile acestei construcţii au fost cimentate cu rapoartele vicioase de audienţe şi de circulaţie a presei, realizate de instituţii subordonate mogulilor.
Este un miracol că există şi presă care a rezistat în afara imperiilor media.
Dar, cei trei sunt importanţi, mai ales, pentru că au schilodit mintea naţiunii.
"Te uiţi şi câştigi".
Nici nu trebuie să mai amintesc divertismentul hăhăitor, manelele, telenovelele, emisiunile primitive scăldate în panglici, revărsarea de mahalagism; este de ajuns să spun "Te uiţi şi câştigi".
Imoralitatea acestui slogan colorează nu doar teritoriul de media al lui Sârbu, ci pe ale tuturor celor trei moguli.
Amintiţi-vă acei "natural business born", de la Money Chanel, al lui Vîntu; doi din cei şapte "natural business born" prezentaţi atunci erau ziariste atrase de Vîntu de la BURSA, sunt ziariste bune, dar nu m-am încumetat niciodată să afirm, ca el, că sunt atât de bune, încât "să te scape de faliment".
Sforăială.
Ca dovadă, pe Vîntu nu l-au scăpat de la faliment.
Iar în privinţa Antenelor, nici nu mă încumet să fac vreo analiză a moralităţii, ar fi ca şi cum m-aş apuca să analizez ce greşeli face un crocodil într-o problemă de geometrie - că e mai mult lung, decât verde.
Nici unul dintre cei trei moguli nu a fost arestat pentru imoralitatea organelor sale de presă - presa este liberă să fie imorală - ci doar când şi-a pierdut utilitatea pentru puterea politică.
Aşa-i afacerea pe care au dezvoltat-o, nu este presă, ci instrument politic în slujba puterii şi să te întorci contra puterii nu înseamnă decât că nu eşti priceput în afacere.
Nu ţi-ai înţeles-o.
Tu, mogul, ai crezut că, în pofida a ceea ce faci, faci presă - ha, ha!
Arestarea mogulilor nu transformă presa, ea rămâne aceeaşi jalnică marfă pe taraba puterii politice.
Ziariştii se adaptează uşor, abia aşteaptă să apară noul stăpân, doar că nu va mai fi un mogul.
Uite, la Mediafax Group, probabil că noul proprietar va fi nu o persoană fizică, ci una juridică.
O bancă, deşi nu cred că ea ar vrea asta.
Dacă vreţi, vă spun şi cum se numeşte: ING.
1. fără titlu
(mesaj trimis de anonim în data de 04.02.2015, 00:27)
Desenezi foarte cool, Make!
1.1. fără titlu (răspuns la opinia nr. 1)
(mesaj trimis de ian în data de 04.02.2015, 08:33)
cred ca are o intreaga colectie pe tema asta, in caz ca ancheta treneaza :)
1.2. fără titlu (răspuns la opinia nr. 1.1)
(mesaj trimis de MAKE în data de 04.02.2015, 09:54)
Nu, desenez instant.
2. O clarificare necesara
(mesaj trimis de Sobolanul rosu, sluga varanului în data de 04.02.2015, 04:36)
Poate ar fi timpul sa fii si corect, d-le Make. Adevarul este ca ai insirat Antenele(Intact) doar pentru a-ti iesi rationamentul. Sunt totusi cateva chestii care nu trebuie uitate:
1. Televiziunile lui Voiculescu si-au platit darile la zi in ciuda sicanelor pe fata exercitate de asa-zisele institutii ale statului. Poate ar fi util sa le prezinti cititorilor tai nivelul taxelor platite de Intact vs. restul institutiilor media(te poti include si pe tine).
2. In timp ce intrega presa(in care te adaug si pe tine) a tratat regimul trecut cu un conformism strigator la cer(da, asta e adevarul, ati fost parte a propagandei statului basist!) televiziunile lui Voiculescu au reprezentat SINGURA voce critica la adresa fostului regim represiv. Din pacate asta e adevarul! Nu-mi amintesc sa fi citit/vazut nicaieri in alta parte anchete referitoare la subiecte cu adevarat spinoase. Sa recapitulam: Alro, furtul de la Hidroelectrica, capusarea Oltchim, spaga Bercea Mondial(scandaloasa scoatere la pensie a procurorului Iacobescu!), casa din Mihaileanu, dosarul Nana, spalarea de bani cu Casuneanu, Gala Bute, dosarele "Telegondola", Pinalti&Flutur s.a.m.d. Din nefericire, voi - cei care va spuneti presa - ati preferat sa puneti batista pe tambal si sa dati interviuri conforme cu ... Udrea.
Poate ca unii dintre cititorii tai au mintea mai scurta, draga Make, dar nu trebuie sa uitam ca ai fost, alaturi de Sarbu, parte a aceleiasi structuri propagandistice. Nu trebuie decat sa derulam perioada campaniei si sa vedem subiectele predilecte ale atacurilor voastre. Ati luptat cot la cot, stimate domn, si asta in ciuda urii pe care i-o porti lui Sarbu.
Repet, ca exercitiu, ar fi util sa prezinti cat a platit(si plateste!) Intact-ul statului si cat platesc restul insolventilor. Hai sa judecam cu hartiile pe masa si sa vedem daca includerea Intact in rationamentul tau mai tine!
2.1. Despre crocodil (răspuns la opinia nr. 2)
(mesaj trimis de MAKE în data de 04.02.2015, 09:46)
Imi este greu sa ma incumet la o autopsie asupra Antenelor, nu mai sint dispus sa suport astfel de miasma.
Din cite imi amintesc acum, la 15 ani distanta, in perioada de referinta 2000-2003, Intact acumulase datorii neplatite de vreo 50 de miliarde de lei si se ruga si a beneficiat, ca si Sarbu, de esalonari si stergeri.
Pe atunci, insa, Antena se distingea de PRO doar prin lipsa de talent, prin straduinta patetica sa il imite prost pe Sirbu.
Antena si-a descoperit asazisa "vocatie" antibasista nu cind PC a fost numit "solutia imorala" si nici macar cind a iesit de la guvernare, ci numai dupa ce Voiculescu s-a simtit, personal, in pericol.
Dupa ce a devenit "antibasist" din motive personale, Voculescu nu si-a mai putut permite sa nu-si plateasca taxele.
Antena nu este presa militanta pentru binele comun, ci pentru binele personal, televiziunea este o televiziune personala a unei jivine pe care o numesti "varan", oferind zilnic spectacole Elodia-politice.
La Antene nu am vazut niciodata o ancheta, in pofida listei pe care o mentionezi; am vazut niste show-uri excelind in lipsa de logica si dovezi, stabilind recorduri mondiale in materie de infamie.
Oricum, cazurile pe care le afisezi nu sint exclusivitatile Antenei.
Nu iti fac lista exclusivitatilor BURSA, pentru ca nu se poate face comparatia cu Antena (noi chiar muncim, nu sarim din baie la comanda galenei din ureche), in schimb, daca acum tot este vorba despre Sirbu, pe unde erau Antenele intre anii 2001-2003, cind va bucurati in boscheti ca BURSA critica PRO?
Erau la usa Ministerului Finantelor, asteptindu-si rindul, dupa Sirbu; el era inauntru.
Nu-i port nici o ura lui Sirbu, ura este specialitatea Antenelor.
BURSA nu face parte din nici o structura propagandistica, dar asta nu este un subiect pe intelesul tau, oricit de incontestabile ar fi dovezile.
Nu cred ca poate fi stabilit un dialog cu tine, adeptii Antenelor au ajuns sa creada ca pot afirma orice, daca asa le este vrerea.
Cam asa arata Iadul.
2.2. Inteleg, asa sunt eu, mai prost! (răspuns la opinia nr. 2.1)
(mesaj trimis de Sobolanul rosu, sluga varanului în data de 04.02.2015, 11:05)
Insa, asa prost cum sunt, iti propusesem o chestie simpla: o comparatie a impozitelor platite(da, chiar incepand cu anul 2000, sau cu 1995, daca vrei) de Intact vs restul lumii(incluzandu-te si pe tine). Ceea ce ai facut prin raspunsul tau se numeste jurnalism de epolete: ai inceput sa arunci cu slogane propagandistice in mine. Cifre, Make, nu propaganda!
Spui ca nu ai facut parte din nicio structura propagandistica. Frumos! Vrei sa-ti demonstrez cat de bine se corela ziarul tau cu propaganda? Arhiva e martor. Ce-mi spui daca-ti arunc in fata interviurile moi cu Udrea la care era inclus si admiratorul in comentarii?
Zici ca poti face o lista a exclusivitatilor? Hai sa le vad. Pana una-alta singurii care au dat filmele cu Bercea au fost cei de la Antena 3. SINGURII! Restul ati bagat capu-n papusoi de parca erati cuprinsi de orbul gainii. L-a intrebat cineva dintre "exclusivii" tai pe procuroriul Iacobescu ceva? Ai vorbit cumva de ALRO sau de smecherii din energie? Mai tii minte cum injurai intrarea in insolventa a Hidroelectrica? De scrisoarea de garantie falsa a lui Nelu Iordache ai pronuntat ceva? Despre jaful institutionalizat ai mestecat ceva? Desigur, nu! Cine avea curaj sa-l supere pe marele stapan? Singurul a foat Voiculescu. Spui c-a facut-o de frica? Foarte bine: frica lui a fost in beneficiul nostru. Ca altfel "structurle" civice au bagat capul la cutie, exact la fel ca voi!
Make, realitatea e ca Intact traieste real, din ceea ce produce. Audientele lor nu sunt facaturi. Sunt imense si reale! La fel si premiile internationale pe care le-au luat. Oricat v-ati chinui voi, propagandistii, sa-i injurati, va bate realitatea.
Stiu ca tu vei gasi justificare deoarece n-ai lucrat "la full" cu propaganda, ci doar part-time, in momentele esentiale. Chestia nasoala e alta: propaganda se zbate in insolventa, urmata iremediabil de faliment. Pe Sarbu nu justitia independenta l-a mancat, ci propria-i inutilitate. Pur si simplu e un baron prea scump de care nu mai e nevoie. Urmeaza statia EVZ-B1 cu peronul pe partea dreapta!
2.3. prezumtia de nevinovatie (răspuns la opinia nr. 2.2)
(mesaj trimis de ian în data de 04.02.2015, 11:31)
cand ai de platit un 60 de milioane de coco pt devalizaj, tu-mi vii sa-mi zici ca ce cinstit e varanu' ca si-a platit chifteaua la carfur... stupefiant. e drept, la cat ii era capu' plin de bulshit lui sarbu si cat de plin de el era, nu ma asteptam sa fure si mileul de pe televizorul din motel... hartia igienica de la WC, scobitorile de pe masa unde a luat o apa plata...
2.4. fără titlu (răspuns la opinia nr. 2.2)
(mesaj trimis de MAKE în data de 04.02.2015, 11:56)
Ma chinui.
Nu vreau sa intru in dezbatere cu tine, premisele de pe care pornesti ma demobilizeaza.
Stiu ca poti insira cuvinte la nesfirsit, cunosc tehnica lipsei de scrupule in dialog, am studiat-o ani, in biblioteci, ma simt invins apriori.
Te vad.
Nu-ti este rusine si nu-ti va fi, indiferent de ce minciuni dovedesc ca afirmi.
Te vad.
2.5. În arhivă m-am uitat și eu (răspuns la opinia nr. 2.2)
(mesaj trimis de Cristi C în data de 04.02.2015, 12:54)
Ca să încerc să îmi formulez o părere.
Dl Goldstein a avut o atitudine critică față de premierul Năstase. În articolul PREMIER CU DISCERNĂMÎNT AVARIAT:
"Două milioane de români lucrează în străinătate. PSD a construit această nouă Românie!" din 31.07.2004, se spune de către autor "Că nu a reuşit să atragă investiţii şi nici să stimuleze iniţiativa privată. Că nu a reuşit să cultive valorile morale ale muncii, ba chiar, nu a reuşit nici măcar să menţină nivelul de conştiinciozitate din perioada comunistă. Că a provocat populaţiei lehamite faţă de propria ţară din pricina corupţiei, a discriminărilor şi a hoţiei pe care guvernul le-a tolerat."
Dl Goldstein a avut o atitudine destul de critică față de premierul Tăriceanu chiar de la începutul mandatului. În 30.11.2005, spune "Logica conduce la suspiciunea că premierul va fi vorbit cu Ilie Botoş despre Dinu Patriciu, dar că avea şi un motiv "foarte" personal să o facă." în articolul "Un motiv "foarte" personal să-i telefoneze lui Botoş".
Apoi am tot căutat ceva despre băsescu. Cam greu de găsit ceva critic în primul mandat (simpatii de cursă lungă). Un editor al Bursa a scris despre contractul lui Mircea Băsescu cu o societate pomicolă din Constanța și evidenția căpușarea statului în 13.04.2009 SCANDALUL "GLOBAL BUSINESS - STAŢIUNEA POMICOLĂ CONSTANŢA":
Preşedintele Băsescu îşi obligă fratele să-şi renegocieze afacerea cu statul (iar un comentariu semnat de T.B. îi avertiza că se joacă cu focul).
Am găsit un comentariu critic al dlui Goldstein față de băsescu în discuția cu Antonescu din campania 2009, referitoare la mârlănia primului pe tema femeilor.
Ba chiar, un articol numit ATAC LA PREŞEDINTE
Ciuvică insistă că Băsescu ar fi fost colaborator al securităţii
BURSA 11.04.2006, dl Goldstein îl apără pe băsescu de acuza că ar fi fost securist prezentând o colaborare comercială dintre Ciuvică și Camelia Voiculescu.
Și m-am oprit cu răscolitul arhivei cam prin 2010. Adică am trecut și de faza CCR și tăiatul neconstituțional al pensiilor. Am trecut de 6 ani de mandat băsist și părea că individul ăla era absent, discret, dacă era să mă iau după reacțiile Bursa (sau ale dlui Goldstein).
Asta nu vrea să spună că nu aveți dreptul la propria opinie. Poate că aveți dreptate să spuneți "am fost băsist în mod independent, că așa am crezut eu" (față de alții, precum intelighenția română, care au pupat și mâncat în același timp - sau puțin după). Eu personal aș fi curios să știu dacă mai aveți aceleași sentimente. Repet, nu am căutat arhiva după 2010.
2.6. Dreptatea e de partea ta (răspuns la opinia nr. 2.4)
(mesaj trimis de Sobolanul rosu, sluga varanului în data de 04.02.2015, 12:59)
Stiu Make, ma vezi. Si ma si auzi. La fel face si "Fratele cel mai mare". Ne vede si ne aude! Fericeste-te: el e de partea ta.
2.7. fără titlu (răspuns la opinia nr. 2.5)
(mesaj trimis de MAKE în data de 04.02.2015, 13:54)
Basescu a avut un discurs de presedinte perfect, timp de cinci-sase ani.
Asazisele scandaluri declansate in interval au fost aer proaspat, dupa "omerta" pestilentiala aburind deasupra regimului disciplinat instapinit de Iliescu-Nastase.
Consultati, va rog, articolul concluziv dupa Referendumul din iulie 2012; dealungul procesului de organizare, am demontat, zilnic, minciunile PSD, PNL, pentru ca, la final, sa explic de ce Basescu trebuie sa demisioneze.
Nu este vorba de partizanat.
Nu ma las manipulat nici macar de opinia multimii, daramite de oribila propaganda a Antenelor.
Nu ma intereseaza persoana presedintelui, nu sint inregimentat si daca tot este sa infrunt dificultile acestei izolari, macar incerc sa si profit de asta, prin exprimare libera si opinie proprie.
2.8. fără titlu (răspuns la opinia nr. 2.1)
(mesaj trimis de anonim în data de 04.02.2015, 16:05)
Bravo,Make!
Ai facut totusi o radiografie (autopsie) foarte reusita si exacta a Varanului si a Antenelor sale.
2.9. basist idolul meu....buna gluma (răspuns la opinia nr. 2.5)
(mesaj trimis de Virgil Bestea în data de 04.02.2015, 17:24)
NEA cristi primesc niste cramps la stomac. Florin iubeste Traian....citeste Basescu knows Best si citeaza unde e sentiment de love. Pupici:-)
3. sinonime
(mesaj trimis de Dan Coe în data de 04.02.2015, 09:06)
Presa independenta, fotbalul de amatori, arta pentru arta sunt oarecum sinonime atat ca nu prea "cadreaza" cu capitalismul...
3.1. fără titlu (răspuns la opinia nr. 3)
(mesaj trimis de MAKE în data de 04.02.2015, 09:56)
Daca nici cu capitalismul nu cadreaza, atunci cu ce?!
Cu comunismul, cu sclavagismul, cu feudalismul?
Poate, cu comuna primitiva?!
3.2. fără titlu (răspuns la opinia nr. 3.1)
(mesaj trimis de Dan Coe în data de 04.02.2015, 10:40)
Capitalism=capital=bani. Totul, sau aproape totul se invarte in jurul banilor. Sarbu a pus si el "o piatra" la construictia capitalismului in Romania, ca si Patriciu, ca si Nastase, ca si Becali, ca si Nicolae, ca si Tender, ca si Voiculescu, ca si Vantu. Nu stiu daca cea mai buna solutie e sa-i bagam pe toti in puscarie. Presa independenta, fotbalul de amatori, arta si cultura adevarata "nu prea au cauare"... it's just for fun!
3.3. fără titlu (răspuns la opinia nr. 3.2)
(mesaj trimis de MAKE în data de 04.02.2015, 11:44)
Adauga-l pe lista si pe Ceausescu, si Ceausescu, indubitabil, si-a adus contributia la constructia capitalismului.
Nu prea inteleg la ce capitalism de referi - adica ar fi o societate lipsita de valori morale si spirituale?
Nu, nu totul si nici aproape totul, simplifici extrapolind principiile vietii economice asupra celorlalte domenii ale vietii sociale.
Presa "independenta" (nu agreez termenul, pentru ca, vorba ta, este, oricum, dependenta de finantare, chiar daca impartiala), este necesara ca sa nu aiba loc astfel de extrapolari.
Presa nu poate fi "independenta", dar poate fi presa autentica, unde nu adevarul este tinta (adevarul este premisa fara de care nu vorbim despre presa, decit daca e presa de divertisment), ci intelesul, viziunea.
Nu de bani trebuie sa se ocupe redactiile, ci de viata cetatenilor.
Asta nu e nici arta pentru arta si nici necaracteristica capitalismului.
3.4. fără titlu (răspuns la opinia nr. 3.3)
(mesaj trimis de Dan Coe în data de 04.02.2015, 17:32)
Pai cam asta-i problema cu capitalismul: marginalizarea vlorilor morale, mistificarea adevarului, prostirea cetateanului.
Si deasemenea un tip de democratie cel putin la fel de perversa ca cea comunista. Cat despre statul de drept iti dau ca exemplu articolul vostru despre Standard&Poor's; cam asta inseamna pentru capitalisti ca toti suntem egali in fata legii si nimeni nu e mai presus de ea...
3.5. da cine a invartit cimentul sa prinda (răspuns la opinia nr. 3.2)
(mesaj trimis de Virgil Bestea în data de 04.02.2015, 17:34)
Cheag temelia:-)EU as zice purtatorul de cuvant de la LAS Fierbinti.
4. erata
(mesaj trimis de Nickname în data de 04.02.2015, 09:08)
Buna trecerea in revista, la fel si analiza. Daca as sti ca te bucuri, ti-as spune ca aseara te-a citat Banciu, dar nu o fac :p A avut dreptate intr-o privinta, trebuia sa ii faci si mana dreapta cu semnul ''V'', pe care l-a facut pe scari la DNA.
As avea un singur comentariu contradictoriu, la asta ''Tu, mogul, ai crezut că, în pofida a ceea ce faci, faci presă - ha, ha!''....nu sunt de acord, eu nu cred nicio clipa ca ei au crezut asta sau ca au incercat ceva in sensul de a face presa, decat cel mult au avut tendinta sa disimuleze, sa incerce sa isi ascunda intentiile de utilizare a posturilor in sfera politica, a presiunii mediatice sau a santajului.
Si spun asta pentru ca trusturile lor nu au marsat pe ideea de presa - decat poate Vantu, intr-o mica masura, arogant cum il stim, el ar fi putut sa creada ca e ata de bun - ci pe can-can, balacareala si menelism, pentru a acoperi o zona cat mai larga din electoratul usor de manipulat.
Sa remarcam totusi, ca Vantu, desi poate aparent cel cu cea mai precara educatie dintre toti, nu s-a bagat in genul acesta de mizerie, in care Sarbu si Voiculescu s-au inglodat pana peste cap. Sarbu a fost retras in general. In schimb, Dom'Profesor a batut toate recordurile imposturii: infiinteaza fundatii, finanteaza aparent educatia si 2-3 elevi merituosi, dar neaparat, ca Gigi, in fata camerelor ca sa stie poporul cat e de generos, a facut doctorat si preda studentilor despre deontologia in afaceri, simuleaza modestia si bunatatea, da sfaturi de moralitate, infiinteaza ''partid umanist'', etc. Cred ca ii bate de departe pe cei doi, prin prisma mizeriei cu care a improscat spatiul public, iar nivelul acesta de impostura nu ar fi putut fi atins decat de P. Monta, daca nu era oprit la alegeri.
Iar pentru domnul de mai sus care incearca sa il ''vopseasca'' in alb pe Voiculescu : la Antene, se platesc salarii cu CAS si CASS??? Sau exista contracte de PFA si contracte pentru drepturi de autor??? Sunt spusele lui Badea%Gadea acte de cultura ca sa justifice genul acesta de evaziune fiscala? Impozitul este doar 16%, dar mai sunt si altele de platit...
4.1. fără titlu (răspuns la opinia nr. 4)
(mesaj trimis de MAKE în data de 04.02.2015, 09:53)
Vintu nu-i venit cu pluta in cultura si cred ca, in privinta asta, ii bate la fund pe ceilalti doi.
5. fără titlu
(mesaj trimis de anonim în data de 04.02.2015, 11:11)
jumate din articole este despre cum nelegiurile mogulilor au distorsionat piata media si salariile jurnalistilor au urcat la cer. asta te face mandru make de salariile pe care le dai jurnalistilor tai? a da uitasem sub deviza ca munca jurnalistului nu poate fi platita niciodata pe cat face, ii platesti totusi cu salarii microscopice ca deh..unde sa mai plece acum?
5.1. fără titlu (răspuns la opinia nr. 5)
(mesaj trimis de MAKE în data de 04.02.2015, 12:01)
Draguta, dar nimeni nu te impiedica sa te duci la Sirbu!
5.2. Cititorule (răspuns la opinia nr. 5)
(mesaj trimis de Cristi C în data de 04.02.2015, 14:39)
Tu cât plătești presa din care te informezi? Sunt de acord dacă spui că cele mai multe nu merită niciun leu pentru că își iau destul din sacoșă. Care sacoșă? Aia a lui Coldea (Cocoș), aia a lui Niro (aka Nicolae Dumitru).
Îți sugerez un abonament la Bursa după care vei avea statura mult mai înaltă ca să poți argumenta că "banii tăi" nu sunt bine gestionați de management.
6. Expresia corecta
(mesaj trimis de Corector în data de 04.02.2015, 12:02)
....imoralitatea organelor sale de presă..
Corect ar fi: imoralitatea orgasmelor de presă
7. Conexiuni
(mesaj trimis de A.M. în data de 04.02.2015, 12:52)
Make, in email (sper ca este cel corect), te asteapta cateva completari la materialele prezentate.
8. De 1000 de ori Bravo !
(mesaj trimis de Marcu în data de 04.02.2015, 13:39)
Respect pentru Onestitate si Perseverenta, Domnule Make !
Asta este Oglinda arata Lichelelor, Jnapanilor acestei Natii, si dumneavoastra si maestrul Radu Banciu ii EVISCERATI pe acesti nenorociti ce ne-au amarat vietile...
Va doresc multa sanatate si putere de a continua !
Articolele sub titlul "Reunificarea Catolicismului cu Ortodoxia" sunt un Reper de Maiestrie intelectuala, aplauze in picioare mereu !
Religiile, bisericile se vor prabusi, spiritul descoperirilor Marilor Minuni ale Stiintelor vor triumfa !
Chapeau !!!
8.1. da domnule . (răspuns la opinia nr. 8)
(mesaj trimis de ion în data de 04.02.2015, 19:03)
Asa gandesc si eu ! asta este.
9. Idei si fenomene foarte interesante,
(mesaj trimis de Pribeagul în data de 04.02.2015, 14:54)
care explica in mare “Iarna vrajbei noastre”.
“A stricat piaţa.”
Piata trebuie sa fie onesta, nu sticata. Vinzatorul si cumparatorul participa la schimb pentru ca amindoi au de cistigat din acest proces.
“Salariile ziariştilor s-au dus în ceruri, presa plătea regeşte pe oricine făcea sluj la mogul, putea fi şi agramat, numai caracter să nu aibă (dar şi ziarişti cu personalitate s-au învăţat să facă sluj).”
Fenomenul salarizarii si in general al cistigurilor diverse, duse pina “in ceruri”, a fost/este cauzat de deficiente grave manifestate in intelegerea si conducerea societatii. Conducerea societatii noastre n-a fost pregatita sa faca fata valului posibilitatilor ocidentalilor. Romanul cu posibilitatile lui financiare modeste a intrat in concurenta directa cu posibilitatile financiare parca uriase ale vesticului. Valul odata trecut a lasat in urma lui o mocirla in care majoritatea romanilor “liberalizati” se descurca tot mai greu.
Fenomenul este foarte interesant si merita o tratare adecvata. In fond trebuiesa iesim din negura nestiintei, sa cunoastem ce ni se intimpla.
10. fără titlu
(mesaj trimis de anonim în data de 04.02.2015, 15:50)
Este exasperanta insistenta cu care postacii PSD-ului și, implicit, ai antenelor încearcă sa
vâre în mentalul colectiv conceptul de "epoca Basescu" sau "dictatura Basista" ori "guvernarea Basescu", pentru a denumi ultimii zece ani.
Este, de fapt, încercarea de a anula toate eforturile si reusitele DNA si ale Justitiei in lupta cu infractorii din politica si institutiile statului.(arestările si condamnarile lui Nastase si, mai ales, Voiculescu)
Toți acești postaci si comentatori însă uita sa spună ca din cei zece ani cât timp a fost președinte Basescu, el n-a fost efectiv la butoane decat trei ani si ceva, cat timp a fost prim-ministru Boc.
In restul timpului au fost la guvernare PSD si PNL, prin Tariceanu si Ponta!
Ca sa nu mai spun ca si Boc a guvernat noua luni cu PSD iar unul dintre ministri era chiar Ponta.
Iar in tot acest timp (din 1990 pana azi) cel mai mare partid a fost si continua sa fie PSD, care are cei mai multi parlamentari, miniștrii, baroni (sefi de consiliu judetean), consilieri, si alți demnitari care, de fapt, au condus Romania.!
10.1. ....Umanist-conservatorii (răspuns la opinia nr. 10)
(mesaj trimis de Nickname în data de 04.02.2015, 17:06)
...ba chiar, cred ca daca cineva verifica cu atentie, partidul care a stat cel mai mult la guvernare in ''epoca Basescu'' este cel al Varanului! :)))))
Doamne, ce tristi trebuie sa fie oamenii Varanului - si nu ma refer la vocea ca din strana a lui Gadea sau la pumnii muti ai lui Badea din sacul de box - sa fie obligati sa se bata si cu fantoma unui Basescu, care se pare ca nu mai face nici doi bani dar si cu legenta Dom' Profesorului, singurul cinstit si curajos, care a reusit sa se lupte cu regimul.....
Sa ai si asa cititori, Make, sa stii ca nu e putin lucru, inseamna ca esti citit, ca existi, iar distributia informatiei este uniforma! :)))
10.2. fără titlu (răspuns la opinia nr. 10)
(mesaj trimis de Pribeagul în data de 04.02.2015, 19:53)
"Spuma asta-nveninată, astă plebe, ăst gunoi" consideri tu ca a facut eforturi pentru "reusitele DNA si ale Justitiei"?
Stai sa vezi cine-s marii "infractorii din politica si institutiile statului".
Si fii pregatit: Sa ai la indemina o... lamie!