"Electrolux" AB, al doilea producător de electrocasnice din lume, a afişat un profit trimestrial peste estimările analiştilor, precizând totodată că piaţa europeană nu a atins punctul critic, spre deosebire de cea din Statele Unite, care dă semne de stabilizare.
Grupul suedez a înregistrat un profit net de 1,63 miliarde de coroane (241 milioane de dolari) în trimestrul al treilea, faţă de 847 milioane de coroane în aceeaşi perioadă a anului trecut. Analiştii estimau un profit de 829 milioane coroane.
Câştigurile înainte de taxe şi impozite (EBIT) au atins 2,23 miliarde coroane, analiştii aşteptând numai 1,38 miliarde.
Vânzările au crescut cu 4,8%, la 27,62 miliarde de coroane. Veniturile din vânzările de bunuri de larg consum au crescut cu 5,8% în America de Nord, compensând scăderea de 3,9% înregistrată în Europa, cea mai mare piaţă a companiei, din punct de vedere al vânzărilor. "Electrolux" a anunţat că cererea din Germania, cea mai mare economie europeană, a continuat să crească.
Directorul executiv al societăţii, Hans Straaberg, a declarat: "Rezultatele arată că am ales strategia corectă. Totodată, trebuie să fim realişti şi să înţelegem că mai este mult de muncă pentru ca aceste performanţe să fie sustenabile".
Compania a închis o serie de fabrici din Europa de Vest şi a relocat activitatea în Est, încercând să reducă costurile, în contextul în care consumatorii amână achiziţiile de electrocasnice pe timpul crizei.