Producătorul suedez de electrocasnice "Electrolux" AB se pregăteşte să separe divizia sa de produse profesionale de grup, potrivit anunţului făcut săptămâna trecută de acesta.
Boardul Directorilor "Electrolux" vrea să propună convocarea unei adunări a acţionarilor care să decidă splitarea grupului în două companii listate, "Electrolux", care va reuni operaţiunile cu aparatură electrocasnică, şi "Electrolux Professional", entitate destinată electrocasnicelor profesionale. Reuniunea va aborda şi distribuirea de acţiuni "Electrolux Professional" către investitorii "Electrolux" AB, în 2020.
Boardul Director al "Electrolux" consideră că o astfel de divizare are potenţialul să creeze valoare substanţială pentru acţionari, în timp, dat fiind că cele două afaceri au pieţe finale diferite, clienţi şi factori de succes diferiţi. Conform oficialilor companiei, costurile de separare vor fi relativ scăzute.
"Electrolux Professional" este un furnizor de soluţii pentru serviciile din sectorul alimentar, cel al băuturilor şi de spălătorie către o arie largă de clienţi, de la restaurante şi hoteluri, la spitale şi alte companii de servicii. Divizia are o prezenţă globală, derulând operaţiuni în EMEA (Europa, Orientul Mijlociu şi Africa), America de Nord şi Asia-Pacific.
Operaţiunile de bază ale grupului "Electrolux" oferă produse electronice sub branduri precum Electrolux, Frigidaire şi AEG.
Dacă acţionarii vor aproba propunerea Boardului Director de distribuire şi listare a acţiunilor "Electrolux Professional", investitorii "Electrolux" AB vor primi titluri "Electrolux Professional" proporţional cu participaţiile pe care le deţin la "Electrolux" AB. Conducerea vrea să listeze "Electrolux Professional" la Nasdaq Stockholm în primul semestru din 2020. Boardul va face un anunţ cu privire la actualizarea pregătirilor sale, respectiv va oferi detalii legate de calendarul acestora aproape de jumătatea anului curent.
Profitul net al grupului "Electrolux" a scăzut cu 21% în ultimul trimestru din 2018, în ritm anual, la 1,58 miliarde de coroane suedeze (175 milioane de dolari), din cauza costurilor mari cu materiile prime, a taxelor vamale şi a fluctuaţiilor de curs valutar. Analiştii aşteptau 1,37 miliarde de coroane.
Vânzările companiei au crescut, în acelaşi interval, la 34,43 miliarde de coroane, de la 32,58 miliarde în anul anterior. Analiştii preconizau vânzări de 33,47 miliarde de coroane.