O infrastructură de încărcare puternică este esenţială pentru succesul mobilităţii electrice. Acesta este motivul pentru care E.ON investeşte, în următorii ani, în mii de noi puncte de încărcare ultra-rapidă în întreaga Europă, conform unui comunicat remis redacţiei. Pentru a instala 2.000 de astfel de staţii de încărcare până la sfârşitul anului 2024, compania de energie s-a asociat cu producătorul lider de staţii de încărcare alpitronic. În cadrul unui parteneriat strategic, cele două companii promovează extinderea infrastructurii de încărcare şi trecerea la vehiculele electrice în întreaga Europă.
"Electromobilitatea este un factor cheie în progresul tranziţiei energetice şi în reducerea emisiilor de CO2. Pentru a ne asigura că şi mai mulţi oameni trec la condusul electric în viitor, încărcarea trebuie să funcţioneze cât mai rapid şi mai avantajos posibil. Prin urmare, la E.ON suntem hotărâţi să impulsionăm extinderea infrastructurii în Europa şi să promovăm tehnologii noi şi inovatoare pentru încărcarea inteligentă", a declarat Patrick Lammers, membru al Consiliului de Administraţie al E.ON, responsabil pentru divizia de soluţii pentru clienţi.
"Colaborarea strânsă cu partenerii noştri de-a lungul lanţului valoric pentru infrastructura de încărcare este esenţială pentru a oferi soluţii de încărcare orientate către client. La alpitronic, acest lucru ne permite să furnizăm staţii de încărcare fiabile şi orientate spre viitor şi, astfel, să creştem acceptarea electromobilităţii", a spus Philipp Senoner, CEO şi cofondator al alpitronic.
Potrivit sursei citate, piaţa electromobilităţii continuă să crească rapid. Până în 2030, se aşteaptă ca în Germania să fie înmatriculate cel puţin 15 milioane de vehicule electrice. Creşterea cererii de energie astfel rezultată necesită extinderea şi gestionarea eficientă a infrastructurii de încărcare. Cele 2.000 de noi staţii de încărcare rapidă vor completa reţeaua de încărcare existentă a E.ON şi a clienţilor săi comerciali. Clienţii E.ON Drive îşi pot deja încărca avantajos maşinile electrice la aproximativ 160.000 de puncte de încărcare publice în Germania şi în alte ţări europene. Până în 2026, E.ON intenţionează să instaleze aproximativ 5.000 de noi puncte de încărcare rapidă.
Planurile includ atât extinderea amplasamentelor existente, cât şi construirea de staţii complet noi pentru încărcarea publică şi pentru clienţii comerciali ai E.ON. Compania va utiliza staţiile pentru a implementa proiecte holistice de decarbonizare şi pentru a permite clienţilor să îşi încarce flotele de autoturisme, microbuze şi vehicule comerciale grele într-un mod ecologic, subliniază sursa citată.
Va fi utilizată cea mai recentă generaţie de coloane de încărcare rapidă a alpitronic, cu puteri cuprinse între 150 şi 300 kW. În funcţie de vehiculul electric, în cinci minute poate fi încărcată electricitate pentru o autonomie de 100 de kilometri. Noul încărcător de mare putere HYC400 cu puteri de până la 400 kW şi HYC50, primul încărcător de 50 kW care poate fi montat pe perete, vor fi, de asemenea, disponibile în viitor pentru clienţii E.ON. Eficienţa sporită de 97% va reduce pierderile de energie la aproximativ jumătate cu această generaţie, ceea ce are un efect considerabil asupra reducerii emisiilor de CO2.
Odată cu intensificarea electromobilităţii, integrarea inteligentă a infrastructurii de încărcare în reţelele electrice devine din ce în ce mai importantă. Optimizarea ulterioară a funcţionării joacă, de asemenea, un rol central. În acest context, parteneriatul dintre E.ON şi alpitronic merge mult mai departe de instalarea de noi staţii de încărcare. Ambele companii şi-au stabilit obiectivul de a impulsiona împreună dezvoltarea de soluţii inovatoare pentru încărcarea inteligentă. Printre altele, este investigat potenţialul de gestionare inteligentă a sarcinii în combinaţie cu tarifele dinamice de energie electrică.
În plus, E.ON şi alpitronic doresc să îmbunătăţească şi mai mult experienţa clienţilor la staţia de încărcare. Accentul se pune pe optimizarea din punct de vedere tehnic a interacţiunii dintre vehicul, staţia de încărcare rapidă şi sistemul de facturare, precum şi pe Plug&Charge. De asemenea, cei doi parteneri îşi pun la comun expertiza în introducerea de soluţii de încărcare pentru vehiculele comerciale grele, de exemplu pentru încărcarea de megawaţi. Primele locaţii pilot cu infrastructura actuală de încărcare rapidă pentru camioane urmează să fie înfiinţate în mai multe locuri din Europa, până în 2024, se mai arată în comunicat.