ERKAN YAGCI, AKTOB TURCIA "Investiţiile din Antalya sunt direcţionate către produsele secundare care sprijină turismul"

A CONSEMNAT ALINA VASIESCU
Ziarul BURSA #Internaţional / 14 iunie 2017

"Investiţiile din Antalya sunt direcţionate către produsele secundare care sprijină turismul"

(Interviu cu domnul Erkan Yagci, preşedintele Uniunii Mediteraneene a Hotelierilor şi Întreprinzătorilor din Turism - AKTOB Turcia)

"Una din cele mai importante realizări din turismul nostru este că acest sector e finanţat în principal de investiţiile locale"

"99% din produsele pe care le consumă turismul din Antalya sunt autohtone"

Reporter: Destinaţia turistică de top a Turciei, Antalya, a înregistrat, anul trecut, cel mai sever declin al numărului de vizitatori. Cum aţi resimţit această situaţie şi care a fost evoluţia în primele cinci luni din anul curent?

Erkan Yagci: Anul 2016 a fost foarte dificil, atât pentru turismul din Antalya, cât şi pentru cel din întreaga Turcie, în condiţiile în care ne-am confruntat cu mai multe circumstanţe nefavorabile. Antalya, care a devenit una dintre cele mai populare destinaţii turistice din lume după ce, începând cu anii "80, a înregistrat o creştere importantă a turismului în masă, a fost lovită de un declin major al vizitatorilor, comparativ cu anul anterior. Cu toate acestea, Turcia este o ţară cu o tradiţie a guvernării adânc înrădăcinată, un pod cultural între Est şi Vest, care a fost «casă» pentru multe civilizaţii. Această ţară bogată, deşi este o destinaţie turistică relativ nouă, cu un trecut de numai 30 de ani, şi-a câştigat pe bună dreptate locul în rândul ţărilor de top în materie de turism la nivel mondial.

Ani la rând, Turcia, respectiv Antalya au fost premiate datorită frumuseţii naturale, serviciilor şi facilităţilor de cazare oferite. De aceea, ca profesionist în turismul din Turcia, întotdeauna am crezut că dificultăţile cu care ne-am confruntat se vor dovedi a fi de scurtă durată. Conform datelor recente, în primele cinci luni din 2017, Turcia este din nou pe curs ascendent în privinţa turismului, iar feedback-ul pe care îl primim confirmă aceste semne.

Reporter: Ce activităţi derulaţi, alături de Municipalitate şi Ministerul Turismului, pentru promovare?

Erkan Yagci: Recurgem la metode şi canale diferite pentru promovarea Antalyei. Pe lângă activităţile de promovare derulate de Minister şi tour operatori, facem promovări tematice ale reperelor artistice, culturale, istorice şi naturale ale Turciei prin intermediul presei digitale şi/sau convenţionale. Pe lângă numeroase expoziţii de profil şi festivaluri internaţionale, organizăm diverse evenimente. Spre exemplu, către finele lunii iunie vom organiza "Turkish Festival" la Moscova.

În Antalya, realizăm activităţi promoţionale cu participarea Municipalităţii şi a instituţiilor asociate. Eforturile de PR la nivel internaţional le realizăm prin intermediul Antalya Promotion and Tourism Development Inc., în care noi suntem un important partener fondator.

Reporter: Care este aportul Antalyei la economia naţională?

Erkan Yagci: Antalya este motorul turismului din ţara noastră. În Turcia, cota Antalyei în capacitatea totală de cazare este de 53%, iar cea a veniturilor din turism şi a ocupării forţei de muncă - de aproximativ 35%. În anii 2014-2015, Antalya a fost al treilea cel mai vizitat oraş din Europa, concurând în privinţa numărului de vizitatori cu ţări precum Egipt şi Grecia.

Antalya, pe lângă faptul că este capitala turismului din Turcia, se situează pe locul întâi în exportul de legume şi fructe proaspete şi de flori. Ponderea sa în PIB-ul provenit din turism este de 4-5%. Dacă se ia în considerare poziţia Antalyei în turismul din Turcia, respectiv faptul că 99% din produsele pe care le consumă acest sector sunt autohtone, se observă cu uşurinţă importanţa sa în economia Turciei.

Reporter: Care sunt atracţiile turistice majore în Antalya?

Erkan Yagci: Antalya are o mulţime de atracţii turistice, cuprinse în mai multe subregiuni diferite. Printre acestea putem aminti Alanya, Side-Manavgat-Belek, centru oraşului Antalya, Kemer şi Kaş-Kalkan. Aceste regiuni oferă o gamă largă de facilităţi de cazare cu acces la mare. Infrastructura lor oferă, totodată, posibilitatea desfăşurării de activităţi sportive în exterior, turism convenţional şi de sănătate.

Reporter: Ce ne puteţi spune despre turismul de iarnă din Antalya?

Erkan Yagci: Antalya are potenţialul să ofere produse turistice întregul an. Trăsăturile istorice şi naturale ale regiunii au capacitatea să satisfacă doleanţele vizitatorilor care aleg să vină în lunile de iarnă.

De la orice complex de sporturi de iarnă din Antalya se poate ajunge la litoral în numai o oră. În perioada de iarnă, în Antalya se organizează evenimente precum tabere de pregătire sportivă, reuniuni şi congrese, dar şi activităţi în domeniul sănătăţii, expoziţii turistice.

Reporter: Antalya este cunoscută pentru industria turismului. Ce altceva aţi dori să cunoască un vizitator al acestei destinaţii?

Erkan Yagci: Odată cu dezvoltarea industriei turismului, cultura oraşului Antalya s-a dezvoltat, la rândul său. Sunt multe opţiuni pentru cei care vor să cunoască Antalya: galerii de artă, centre civice, de divertisment, de shopping, ca să nu mai spun de excursiile şi tururile zilnice. Mai există şi opţiuni pentru cei interesaţi de sporturile în aer liber, precum drumeţii montane, rafting, alpinism, scuba diving.

Reporter: Există planuri de investiţii în turism, în Antalya, în 2017?

Erkan Ya-c2: În Antalya, investiţiile sunt direcţionate în prezent către produsele secundare care sprijină turismul. Din moment ce există posibilitatea apariţiei unui surplus în capacitatea de cazare, investiţiile sunt orientate către destinaţiile regionale şi infrastructura de turism, mai degrabă decât către hoteluri.

Reporter: Care este cel mai mare investitor în turismul din Antalya? Predomină investiţiile locale sau cele străine?

Erkan Yagci: Una din cele mai importante realizări din turismul nostru este că acest sector e finanţat în principal de investiţiile locale. Avem, însă, şi investiţii directe străine, respectiv parteneriate cu tour operatori majori precum TUI şi Thomas Cook, în privinţa facilităţilor de cazare.

Reporter: Câţi turişti români au vizitat Antalya anul trecut şi care sunt estimările pentru 2017?

Erkan Yagci: În 2016, am avut 90.000 de vizitatori din România şi sperăm ca această cifră să crească la 100.000 în 2017. Românii se situează pe locul al 12-lea în rândul naţionalităţilor care ne vizitează.

Reporter: Vă mulţumesc!

Comanda carte
veolia.ro
Apanova
rpia.ro
danescu.ro
Mozart
Schlumberger
arsc.ro
Stiri Locale

Curs valutar BNR

18 Oct. 2024
Euro (EUR)Euro4.9724
Dolar SUA (USD)Dolar SUA4.5865
Franc elveţian (CHF)Franc elveţian5.2949
Liră sterlină (GBP)Liră sterlină5.9815
Gram de aur (XAU)Gram de aur399.9201

convertor valutar

»=
?

mai multe cotaţii valutare

Cotaţii Emitenţi BVB
Cotaţii fonduri mutuale
Teatrul Național I. L. Caragiale Bucuresti
citiesoftomorrow.ro
cnipmmr.ro
thediplomat.ro
hipo.ro
Studiul 'Imperiul Roman subjugă Împărăţia lui Dumnezeu'
The study 'The Roman Empire subjugates the Kingdom of God'
BURSA
BURSA
Împărăţia lui Dumnezeu pe Pământ
The Kingdom of God on Earth
Carte - Golden calf - the meaning of interest rate
Carte - The crisis solution terminus a quo
www.agerpres.ro
www.dreptonline.ro
www.hipo.ro

adb