Estul Europei va atrage, până în 2013, investiţii de 4,5 miliarde euro, iar noul val de investiţii va consolida fabricile pe care producători auto precum Volkswagen, Hyundai, General Motors sau PSA le-au construit în Ungaria, Slovenia, Polonia, Slovacia sau România, informează cotidianul spaniol "El Mundo", citat de Rompres. Avantajele logistice pe care le aduce poziţionarea geografică a regiunii, costurile reduse ale forţei de muncă şi cererea în creştere din partea populaţiei au determinat producătorii de autovehicule şi componente să continue politica de investiţii începută în 1990.
Este vorba de circa două decenii în care au fost contabilizate investiţii în valoare de circa 16 miliarde de euro într-o zonă care a ajuns să fie cunoscută drept "micul Detroit". Industria auto va investi 4,5 miliarde euro în Europa de Est, pe parcursul următorilor ani, pentru a-şi creşte capacitatea de producţie.
În prezent, capacitatea de producţie în aceste ţări se ridică la peste 3,3 milioane autovehicule pe an şi, cu investiţiile preconizate pentru următorii şase ani, va creşte cu 30%, potrivit datelor centralizate de firma de consultanţă PricewaterhouseCoopers (PwC).
"Explozia de producători occidentali în Europa de Est nu se va opri", se spune în studiul PwC. Estimările realizate de compania de consultanţă evidenţiază un contrast între scăderea capacităţilor de producţie a fabricilor din ţări cu un volum mare al producţiei şi cu tradiţie, precum Germania, Spania şi Italia, şi situaţia din Slovacia şi Republica Cehă, care au crescut în mod exponenţial, ceea ce duce cu gândul la un proces progresiv de delocare.
Fabrica slovacă a PSA, de la Trnava, cu o capacitate de 450.000 unităţi pe an, a preluat şi producţia modelului Peugeot 207, care se fabrica la Ryton (Marea Britanie). Necesitatea reducerii costurilor producătorilor instalaţi în Europa se va accentua în următorii ani datorită prezenţei tot mai mari a noilor competitori, proveniţi din India şi China.
În 2006, China şi-a dublat exporturile şi a vândut 340.000 autovehicule pe pieţele externe, în timp ce India, cu o producţie totală de 10,9 milioane unităţi, a exportat 193.810 autovehicule.