Pentru organizarea Campionatului European din 2020, inspectorii UEFA au întreprins o vizită, a treia, în Capitală pentru a vedea la faţa locului care este stadiul pregătirilor. Dincolo de schimbul de amabilităţi este evident pentru toată lumea că stadiul lucrărilor la stadioanele "de antrenament" este mult întârziat, problemele de infrastructură sunt aceleaşi, iar la Arena Naţională, cea care va găzdui meciurile, avem aceeaşi veche problemă cu gazonul.
Săptămâna trecută, peste 70 de specialişti ai UEFA au inspectat 16 obiective din Bucureşti care sunt în planul de organizare: cele două aeroporturi, Gara de Nord, hoteluri, baze de antrenament, pieţe publice, Arena Naţională. Împreună cu organizatorii locali de la Primăria Capitalei şi cu intermedierea Federaţiei Române de Fotbal, reprezentanţii UEFA au discutat minuţios pe planurile a 18 proiecte-capitol ale EURO-2020, cum ar fi managementul stadioanelor, accesul spectatorilor, ceremoniile de meci, facilităţi de cazare, siguranţa şi securitatea echipelor şi spectatorilor, regimul comercial, facilităţi media, angrenarea voluntarilor şi altele. Conform Federaţiei Române de Fotbal, la capitolul transportul spectatorilor, UEFA a notat faptul că autorităţile locale au iniţiat planul de mobilitate şi primele autobuze de transport public din noua flotă dedicată EURO-2020 au şi sosit la Bucureşti. Această variantă va fi principala modalitate de transport de la aeroport spre centrul Capitalei, iar eventuala legătură pe calea ferată de la Otopeni la Gara de Nord ar urma să fie una complementară. UEFA va monitoriza şi angajamentele de modernizare a infrastructurii rutiere şi optimizarea transportului public asumate de către Primăria Bucureştiului. În privinţa transportului aerian, reprezentanţii UEFA au verificat facilităţile celor două aeroporturi, "Henri Coandă" şi "Aurel Vlaicu". Discuţiile cu administraţia aeroporturilor s-au derulat în mai multe reprize de întâlniri, pe baza unui document cadru de 64 de pagini, care conţine cerinţele pentru EURO-2020. Cea mai detaliată inspectare a fost cea a Arenei Naţionale, stadionul unde se vor disputa toate cele patru jocuri găzduite de Bucureşti. Specialiştii UEFA şi cei ai Primăriei lucrează intens la planul de adaptare şi actualizare a infrastructurii arenei pentru a atinge exigenţele unui campionat european. UEFA va prelua managementul stadionului în luna mai 2020 şi până atunci trebuie îndeplinite toate specificaţiile. Concluziile detaliate ale vizitei UEFA şi liniile de acţiune în continuare vor fi transmise Bucureştiului în următoarea perioadă. Viitoarea inspecţie va avea loc în primăvara 2019. Noile stadioane proiectate a fi inaugurate în Capitală nu au făcut obiectul vizitei UEFA. Aceste obiective fac parte din garanţiile asumate de către Guvernul României pentru organizarea EURO-2020 la Bucureşti. Noile arene vor fi incluse în programul următoarelor vizite ale UEFA, când gradul de construire al acestora va fi relevant pentru o inspecţie. Excepţie a făcut doar "Arcul de Triumf", care chiar în aceste zile a intrat în procesul de modernizare, iar UEFA a înregistrat la faţa locului acest debut al proiectului în care stadionul va deveni bază de antrenament pentru participantele la EURO-2020. La sfârşitul vizitei, Florin Şari, managerul Structurii Locale de Organizare a EURO 2020 la Bucureşti, a declarat că inspecţia delegaţiei UEFA a fost una complexă: "A fost o vizită complexă, pe foarte multe paliere. Oaspeţii de la UEFA au avut peste 100 de interlocutori români cu care au discutat în detaliu planurile pentru organizarea EURO 2020 la Bucureşti. Pregătirile progresează în fiecare zi, iar conlucrarea cu UEFA este permanentă, nu doar pe timpul vizitelor de lucru. Aşteptăm cu interes, dar şi planificăm adecvat, momentul punerii în vânzare a biletelor la meciurile EURO-2020 de la Bucureşti. Prima perioadă de vânzări va fi în vara anului următor pentru meciurile de pe Arena Naţională din datele de 14, 18, 22 şi 29 iunie 2020".
Până să apară concluziile celor de la UEFA, o lume întreagă a putut vedea, cu ocazia partidei Dinamo - FCSB (scor 1-1) cum arată suprafaţa de joc a Arenei Naţionale: un o combinaţie între islaz comunal, plajă şi câmp abandonat după recoltarea cartofilor. Jucătorii s-au plâns că nu se poate juca pe o astfel de suprafaţă, mult mai dur a fost antrenorul lui Dinamo, Mircea Rednic: "Ce gazon? Aţi văzut gazon azi? E o ruşine, a fost un joc de bătaie şi atât. E o ruşine să avem un singur stadion în ţara asta şi să aibă întâietate şuşanelele cu copii. Ne batem joc de el." Tehnicianul a făcut referire la o competiţie, "Cupa Centenarului", organizată de Primăria Capitalei, desfăşurată în perioada 29 octombrie - 1 noiembrie), la care au participat 227 de echipe de copii, care şi-au disputat meciurile chiar pe gazonul Arenei Naţionale. În ceea ce priveşte noile stadioane, deocamdată nu au început nici măcar toate demolările, pe stadionul Giuleşti încă se joacă meciuri, aşa că sunt slabe speranţe ca în primăvară inspectorii UEFA să aibă foarte multe lucruri de vizitat pe teren.