Aproximativ 65 de milioane de gospodării din Europa urmează să aibă acces la televiziunea digitală până la sfârşitul acestui an, adică un număr mai mare decât în SUA, potrivit unui studiu dat publicităţii ieri de firma de consultanţă Datamonitor. În schimb, rata de penetrare a pieţei americane ar urmă să-şi conserve avansul până în 2009, când televiziunea digitală ar urma să înregistreze un grad de penetrare aproximativ egal pe ambele pieţe, aproximativ 63 la sută. Potrivit aceleaşi surse, 2006 ar urma să fie un "an de cotitură" pentru dezvoltarea televiziunii de înaltă definiţie (HD), a televiziunii prin Internet (IPTV) precum şi a televiziunii pe telefonul mobil.
Până în prezent un număr de aproximativ 100 milioane gospodări din Europa şi SUA au trecut de la televiziunea analogică la cea digitală. În Europa, Marea Britanie va continua şi în următorii ani să rămână lider la capitolul televiziune digitală, graţie prezenţei unor mari operatori de televiziune precum BSkyB (satelit) sau NTL.Telewes (cablu). Datamonitor estimează că în anul 2010 aproximativ 95 la sută din gospodăriile britanice vor avea acces la televiziunea digitală iar din 2008 oferta Freeview de televiziune digitală terestră propusă de grupul public BBC va domina piaţa.
În schimb, Germania va rămâne în 2010 pe ultimele locuri în Europa doar jumătate din gospodării având acces la televiziunea digitală. De asemenea, Franţa se va concentra pe segmentul IPTV (Internet Protocol television) astfel că în 2010 aproximativ 28 la sută din gospodării vor avea acces al televiziunea digitală, din cauza gradului redus de penetrare a serviciilor de cablu şi a regimului restrictiv de instalare a antenelor satelit.