Comerţul UE cu maşini electrice şi hibride a crescut semnificativ între 2017 şi 2022, anul trecut 22% din numărul total de maşini importate fiind electrice sau hibride, în creştere cu 35 de puncte procentuale (pp), arată datele publicate luni de Oficiul European de Statistică (Eurostat).
Majorarea exporturilor a fost semnificativă: o creştere cu 24 de puncte procentuale (pp) în 2022 (26% din numărul total de maşini exportate) faţă de 2017 (2% din total).
Maşinile hibride fără încărcare din surse externe au reprezentat 6% din totalul importurilor de vehicule şi 0,4% din exporturile auto în 2017, iar anul trecut reprezentau 21% din totalul importurilor şi, respectiv, 13%, din exporturile auto.
Maşinile exclusiv electrice reprezentau 15% (plus 14 pp comparativ cu 2017) din totalul importurilor de vehicule şi 9% din exporturi (plus 8 pp) în 2022, în timp ce autoturismele hibride reprezentau 7% din totalul importurilor (plus 6 pp) şi 4% din exporturi (plus 3 pp).
În termeni valorici, UE a cheltuit anul trecut în total 37 miliarde de euro cu importurile de maşini electrice şi hibride din afara blocului comunitar, o creştere de 27%, comparativ cu 2021 (29,1 miliarde de euro). Importurile de autoturisme hibride fără încărcare din surse externe au fost în valoare de 16 miliarde de euro, cele de maşini exclusiv electric - 12,6 miliarde de euro - iar cele hibride plug-in, de 8,4 miliarde de euro.
Exporturile aceloraşi produse în ţările din afara blocului comunitar au avut anul trecut o valoare de 59,1 miliarde de euro, o creştere de 41% comparativ cu 2021 (42 miliarde de euro). Importurile de autoturisme hibride fără încărcare din surse externe au totalizat 28,5 miliarde de euro, cele de maşini exclusiv electrice - 22,4 miliarde de euro, iar vehiculele hibride plug-in, 8,1 miliarde de euro.
Principalele trei ţări de provenienţă a importurilor UE de autoturisme hibride fără încărcare din surse externe au fost Marea Britanie (3,4 miliarde de euro, 21% din totalul importurilor pe acest segment), Japonia (2,8 miliarde de euro, 18%) şi Turcia (2,5 miliarde de euro, 15%).
Principalele trei ţări pentru exporturile UE de autoturisme hibride fără încărcare din surse externe au fost Statele Unite (8,7 miliarde de euro, reprezentând 30% din totalul exporturilor), Marea Britanie (4,5 miliarde de euro, 16%) şi Norvegia (4,3 miliarde de euro, 15%).
1. fără titlu
(mesaj trimis de anonim în data de 06.11.2023, 16:31)
Masinile electrice ,deocamdata nu sunt competitive cu cele
clasice ,din nici un punct de vedere
1.1. fără titlu (răspuns la opinia nr. 1)
(mesaj trimis de anonim în data de 06.11.2023, 22:24)
Tesla model Y cea mai vanduta masina in anul 2023...cum nu e competitiva din nici un punct de vedere?...consuma (cu mult) mai putina benzina ca o ICE...deloc chiar:-)