Achiziţiile online în Uniunea Europeană au continuat să crească în 2024, cele mai frecvente bunuri achiziţionate online fiind hainele (inclusiv articolele sportive), încălţămintea şi accesoriile, arată datele publicate joi de Eurostat, informează Agerpres.
Potrivit acestor date, anul trecut, 77% din utilizatorii de internet au cumpărat sau comandat bunuri sau servicii de uz personal online, în creştere de la un nivel de 59% în 2014, ceea ce reprezintă o creştere de 17 puncte procentuale.
Cele mai mari procente de utilizatori de internet care au făcut achiziţii online în 2024 au fost înregistrate în Irlanda (96%), Ţările de Jos (94%) şi Danemarca (91%). La polul opus, Bulgaria a avut cel mai mic procent de utilizatori de internet care au făcut achiziţii online anul trecut (57%), urmată de Italia şi România, ambele cu 60%.
Dacă comparăm însă situaţia din 2024 cu cea din 2014, cele mai importante creşteri au fost înregistrate în România (avans de 43 de puncte procentuale de la 17% până la 60%), Ungaria (de la 42% până la 79%) şi Lituania (de la 36% până la 72%).
Cele mai frecvente bunuri achiziţionate online în 2024 au fost articolele de îmbrăcăminte (inclusiv articolele sportive), încălţămintea şi accesoriile, 45% dintre utilizatorii de internet făcând astfel de achiziţii în ultimele trei luni. Acestea au fost urmate de livrare de alimente de la restaurante, lanţuri fast-food şi servicii de catering (21%), cosmetice şi produse de wellness (20%), mobilă şi accesorii pentru casă sau articole pentru grădină (19%). Următoarea categorie au fost echipamentele sportive, reviste, ziare şi suplimente pentru sănătate precum vitamine, fiecare cu o cotă de 16%.