Eximtur ţinteşte vânzări de 50 milioane euro, în creştere cu 10%

A CONSEMNAT EMILIA OLESCU
Ziarul BURSA #Companii #Turism / 20 martie

Eximtur ţinteşte vânzări de 50 milioane euro, în creştere cu 10%

(Interviu cu Lucia Morariu, preşedintele Eximtur)

Turoperatorul Eximtur a bugetat o creştere a activităţii sale de 10%, în acest an faţă de 2023, până la o valoare a vânzărilor de peste 50 de milioane de euro, şi are ca obiectiv consolidarea capitalurilor proprii la nivelul de patru milioane de euro, după cum ne-a spus Lucia Morariu, preşedintele companiei, într-un interviu. Printre altele, aceasta ne-a vorbit despre evoluţia turismului intern şi extern. Domnia sa ne-a precizat: "Estimăm o creştere de peste 20% a diviziei de business travel (rezervări de bilete de avion, rezervări cazare şi organizare de evenimente). Ne aşteptăm ca turismul intern să înregistreze o evoluţie crescătoare, de 5- 10%, bazată în principal pe diversificarea ofertelor turistice interne din portofoliul EXIMTUR. Segmentul vacanţelor externe va înregistra o creştere de peste 10% în continuare, bazată pe multitudinea de pachete charter pentru destinaţii externe disponibile la vânzare de pe toate aeroporturile din România şi deplasările externe cu scop de afaceri ale clienţilor corporate".

Reporter:Unde se află turismul românesc, în contextul dificil pe care il traversăm - războaie, crize, inflaţie, dobânzi mari...?

Lucia Morariu: 2023 a fost un an bun pentru industria de călătorii, în ciuda piedicilor menţionate. Cele mai mari creşteri pentru leisure travel, atât pentru destinaţii din România, cât şi pentru destinaţii externe, s-au înregistrat în primul trimestru, pe seama rezervărilor tip early booking. În acelaşi timp, pentru business travel creşterile importante s-au remarcat în a doua-a parte a anului, prin solicitările mult crescute pentru organizarea de evenimente şi rezervări de cazare pentru călătorii de afaceri. Vânzările de bilete de avion au avut o evoluţie în creştere pe tot parcursul anului.

Începutul lui 2024 ne arată aceeaşi tendinţă crescătoare, în special pe segmentul destinaţiilor din străinătate şi al interesului corporaţiilor pentru reluarea călătoriilor de afaceri şi organizarea de evenimente. Estimăm o creştere de aproximativ 8-10%.

Reporter:Ce perspective are turismul autohton?

Lucia Morariu: Turismul autohton creşte pe măsura investiţiilor în hoteluri şi amenajări turistice, dar în directă legătură cu dezvoltarea infrastructurii generale de transport şi a celei specifice de turism.

Staţiunile balneo-climaterice şi unităţile hoteliere cu servicii Spa sunt, alături de staţiunile de pe litoral, primele în preferinţele turiştilor români care călătoresc cu scop de vacanţă, turişti care domină circulaţia turistică în România, ajutaţi şi de voucherele de vacanţă.

Turiştii străini redescoperă România îndeosebi prin participarea la circuite culturale sau la evenimente artistice. Vizitarea României în cadrul deplasărilor pentru afaceri ale cetăţenilor străini aduce şi călătorii adiţionale cu scop turistic care au rolul de a deschide interesul pentru turismul românesc.

Accesibilitatea destinaţiilor din România prin numărul mare de zboruri de la şi către aeroporturi din întreaga ţară este o oportunitate de dezvoltare pentru turismul autohton.

Reporter:Ce strategii de business adoptă companiile din domeniu pentru a traversa această perioadă?

Lucia Morariu: Dezvoltarea prezenţei în online pentru leisure travel este o prioritate.

În general, orientarea este spre investiţiile în tehnologie, atât în zona călătoriilor cu scop de vacanţă, cât şi în cea a călătoriilor cu scop de afaceri.

Fiind o perioadă cu multe incertitudini, prudenţa şi capitalizarea sunt esenţiale, dar şi consolidarea calităţii echipelor de consultanţi de călătorie deoarece echipa face diferenţa.

Reporter:Ce oferte au turoperatorii anul acesta pentru turismul de business?

Lucia Morariu: Activităţile business travel se referă la organizarea călătoriilor de afaceri pentru firme şi corporaţii. În acest domeniu, clienţii se orientează către companiile de călătorii cu vechime în piaţă şi situaţii financiare solide, care să ofere, înainte de toate, siguranţă şi stabilitate. Ofertele specifice segmentului business travel vin ca urmare a cererilor specifice ale companiilor client: rezervări de bilete de avion, transferuri şi servicii la destinaţie, organizarea de evenimente în ţară şi în străinătate.

Reporter:Care sunt cele mai solicitate destinaţii de business?

Lucia Morariu: Cele mai apreciate destinaţii externe de către clienţii corporate pentru evenimentele de tip incentive au fost, în 2023: Turcia, Elveţia, Italia şi Grecia. În acelaşi timp, Irlanda şi Canada au fost printre cele mai căutate destinaţii pentru evenimentele de tip training, conferinţă sau congres. În funcţie de pachetul de servicii de călătorie rezervat, clienţii noştri corporate au fost dispuşi să cheltuie bugete între 400 de euro şi 3.200 de euro de persoană. Numărul de participanţi a variat între 15 şi 100 de persoane pe eveniment.

Cele mai populare destinaţii din România pentru delegaţiile individuale au fost Bucureşti, Cluj-Napoca şi Timişoara. Aceste oraşe se remarcă prin multiple oportunităţi de afaceri şi diverse evenimente culturale. La nivel naţional, unităţile de cazare clasificate la categoria patru stele au înregistrat cea mai mare cerere, reprezentând 50% din numărul total de 11.000 de nopţi de cazare rezervate. Preţul mediu pentru o cameră la 4 stele a fost de 80 de euro pe noapte, cu mic dejun şi taxe incluse.

În ceea ce priveşte evenimentele de team-building organizate în România, clienţii EXIMTUR au ales staţiuni precum Cheile Grădiştei, Covasna şi Băile Felix. În sezonul estival, clienţii noştri au ales în special Mamaia, Năvodari şi Olimp. Numărul de participanţi la evenimentele corporate în România a fost între 40 şi 150 de persoane, iar bugetul minim alocat a fost de 1.600 de lei plus TVA de persoană pentru un sejur de două nopţi cu pensiune completă, activităţi de team-building şi organizarea unei petreceri cu DJ.

Reporter:Din ce zone şi domenii de activitate vin cele mai multe cereri pe acest segment?

Lucia Morariu: Cele mai multe cereri pe segmentul de business travel provin de la companiile corporate care activează în domeniul IT, al asigurărilor de viaţă, comerţului şi producţiei. Clienţii noştri cei mai activi la deplasări în interes de business sunt din Bucureşti, Cluj, Timişoara, Sibiu şi Braşov.

Reporter:Cum s-a educat consumatorul de turism din Romania?

Lucia Morariu: Turiştii sunt mai informaţi, foarte dornici de a călători după pandemie. Se observă interesul de a diversifica destinaţiile, pe măsura apariţiei de produse turistice noi pe piaţă. Destinaţii externe mai putin vândute în 2022, precum Spania, Portugalia sau Italia, sunt în revenire încă din 2023, iar solicitările pentru hoteluri nou deschise sau renovate în România, inclusiv pentru oraşe turistice precum Cluj-Napoca, Sibiu, Oradea, Timişoara, Braşov sunt în creştere. Consumatorul de turism din România este, putem spune, mai informat, mai dornic de a încerca lucruri noi şi de a călători mai des, atât în ţară, cât şi în străinătate.

Reporter:Care sunt tendinţele în piaţă, în general - destinaţii, bugete, criterii de alegere a unei vacanţe etc..?

Lucia Morariu: Se poate spune că 2023 a fost primul an după pandemie în care călătoriile business travel au fost în creştere. Plecările în destinaţii externe au fost în creştere constantă şi dominate de pachetele charter, iar dintre destinaţiile româneşti s-au remarcat cererea crescută pentru staţiunile balneare, hotelurile cu facilităţi Spa şi vizitarea oraşelor turistice consacrate.

Principalele criterii pentru clienţii corporate atunci când aleg destinaţia şi locaţia unui eveniment sunt: bugetul, durata deplasării, dotările şi facilităţile locaţiei.

În cazul clienţilor de tip leisure, putem adăuga specificul destinaţiei şi activităţile disponibile acolo: obiective turistice, tururi precum şi experienţele specifice locului etc.

Destinaţiile s-au diversificat, iar bugetele au fost în creştere pe parcursul anului 2023, cu aproximativ 6%, începutul lui 2024 arătându-ne aceeaşi tendinţă, uşor crescătoare.

Reporter:Cu ce oferte vine Eximtur în 2024?

Lucia Morariu: Ca produse relativ noi, avem disponibile la vânzare pachete charter către: Algarve din Portugalia, litoralul Albaniei, Gran Canaria din Spania, insula Lesbos din Grecia, zona Rimini din Italia si exoticele Republica Dominicană, Mauritius, si Bali, toate cu plecare din Bucureşti. Au apărut noutăţi şi cu plecare din restul ţării, ca de exemplu Corfu şi Thailanda din Cluj, Cipru din Timişoara, Rhodos din Sibiu şi Suceava şi Costa Dorada din Iaşi.

În România se vor deschide sau redeschide pe parcursul anului mai multe hoteluri noi sau renovate, atât pe litoral, cât şi în staţiunile balneoclimaterice şi cele montane, iar interesul turiştilor către astfel de unităţi de cazare cu servicii superioare este în creştere. În plus, oferta EXIMTUR de circuite cu avionul către destinaţii consacrate precum Portugalia, Turcia, Germania, Maroc, Egipt şi Iordania s-a îmbunătăţit constant cu noi destinaţii precum SUA, Africa de Sud, Japonia, Brazilia, Argentina, Mexic şi Peru.

Românii călătoresc în destinaţii tot mai îndepărtate, ştiu ce-şi doresc şi sunt dispuşi să experimenteze experienţe noi, inedite.

Reporter:Ce aşteptări de business are compania în acest an?

Lucia Morariu: Am bugetat o creştere generală a activităţii de 10% faţă de 2023, până la o valoare a vânzărilor de peste 50 milioane euro, şi avem în obiectiv consolidarea capitalurilor proprii la nivelul de patru milioane de euro.

Estimăm o creştere de peste 20% a diviziei de business travel (rezervări de bilete de avion, rezervări cazare şi organizare de evenimente). Ne aşteptăm ca turismul intern să înregistreze o evoluţie crescătoare, de 5-10%, bazată în principal pe diversificarea ofertelor turistice interne din portofoliul EXIMTUR. Segmentul vacanţelor externe va înregistra o creştere de peste 10% în continuare, bazată pe multitudinea de pachete charter pentru destinaţii externe disponibile la vânzare de pe toate aeroporturile din România şi deplasările externe cu scop de afaceri ale clienţilor corporate.

Reporter:Mulţumim!

EXIMTUR a intrat in cel de-al 31-lea an de existenţă pe piaţa de turism, timp în care a deservit peste patru milioane de călători şi peste cinci sute de companii pentru călătorii de afaceri, a vândut peste un milion de bilete de avion şi peste două milioane de vacanţe. Compania are în portofoliu 12 agenţii, dintre care şase sunt deţinute direct, iar celelalte şase sub franciză.

Cotaţii Internaţionale

vezi aici mai multe cotaţii

Bursa Construcţiilor

www.constructiibursa.ro

Comanda carte
Fix la cos
transilvaniainvestments.ro
IBC SOLAR
danescu.ro
arsc.ro
Stiri Locale

Curs valutar BNR

17 Sep. 2024
Euro (EUR)Euro4.9738
Dolar SUA (USD)Dolar SUA4.4662
Franc elveţian (CHF)Franc elveţian5.2921
Liră sterlină (GBP)Liră sterlină5.9047
Gram de aur (XAU)Gram de aur369.6415

convertor valutar

»=
?

mai multe cotaţii valutare

Cotaţii Emitenţi BVB
Cotaţii fonduri mutuale
Teatrul Național I. L. Caragiale Bucuresti
hipo.ro
citiesoftomorrow.ro
govnet.ro
energyexpo.ro
thediplomat.ro
roenergy.eu
notorium.ro
rommedica.ro
prow.ro
aiiro.ro
oaer.ro
Studiul 'Imperiul Roman subjugă Împărăţia lui Dumnezeu'
The study 'The Roman Empire subjugates the Kingdom of God'
BURSA
BURSA
Împărăţia lui Dumnezeu pe Pământ
The Kingdom of God on Earth
Carte - Golden calf - the meaning of interest rate
Carte - The crisis solution terminus a quo
www.agerpres.ro
www.dreptonline.ro
www.hipo.ro

adb