Agricover Credit IFN, prima instituţie financiară non-bancară specializată exclusiv pe finanţarea agriculturii, a înregistrat în 2015 un profit operaţional de 25.620.000 Lei, în creştere cu 17% faţă de anul 2014.
"Creştere sănătoasă - aşa arată rezultatele înregistrate de Agricover Credit IFN în 2015. Am obţinut un profit net de peste 17,3 milioane lei, în creştere cu 5% faţă de 2014 şi o valoare a creditelor acordate de 950 milioane lei, în creştere cu 14%. Portofoliul variat al produselor şi calitatea serviciilor oferite, adaptate în permanenţă la nevoile financiare reale ale fermierilor, flexibilitatea şi eficienţa în activitatea de finanţare au fost factori hotărâtori în obţinerea acestor rezultate. Înţelegem domeniul şi suntem mereu aproape şi receptivi la solicitările clienţilor noştri oferindu-le soluţii inovatoare, menite să-i ajute în creşterea performanţei activităţii şi a profitabilităţii afacerilor lor", a declarat Robert Rekkers, Directorul General al Agricover Credit IFN.
Agricover Credit IFN a raportat, la 31 decembrie 2015 un profit net de 17.398.101 Lei, în creştere cu 5% faţă de 2014. Profitul operaţional a fost de 25.620.000 Lei, în creştere cu 17%.
Agricover Credit IFN a avut capitaluri proprii de 126.297.591 Lei, în creştere cu 16%. Rata de adecvare a capitalului (conform normelor BNR) este de 24%, conform comunicatului.
În 2015, compania a continuat să lanseze diverse produse, precum Creditul Avans Porumb Forward - o soluţie de finanţare destinată fermierilor care aleg să valorifice recolta pe baza unui contract forward, pentru a beneficia de preţuri favorabile, înainte de perioada de recoltare. Totodată, decizia multor fermieri de a nu valorifica producţia imediat după recoltare a însemnat pentru Agricover Credit dublarea valorii creditelor pe stoc, comparativ cu 2014. Creşterea interesului din partea clienţilor pentru acest tip de finanţare a reprezentat o oportunitate pentru companie de a răspunde imediat solicitărilor specifice ale acestora.
Numărul de clienţi activi ai Agricover Credit s-a ridicat la peste 1.700 în 2015, în creştere cu 10% faţă de anul anterior. De asemenea, un aspect important l-a constituit extinderea portofoliului către clienţii micro, mici şi mijlocii. Pentru anul 2016, compania are în vedere continuarea acestei direcţii de dezvoltare a portofoliului şi construirea unor noi produse speciale pentru acest segment.
Potrivit sursei citate, anul agricol 2015 a fost unul dificil din punct de vedere al profitabilităţii afacerilor din agricultură, fiind înregistrate scăderi ale producţiilor de cereale şi oleaginoase cu circa 30%, precum şi o volatilitate crescută a preţurilor la nivel mondial. Aceşti factori au determinat prudenţă în ceea ce priveşte politica de creditare, provizionare şi de majorare a expunerii pe client.
"Totodată, având în vedere evoluţiile recente ale pieţei, este de aşteptat ca o mare parte din creditul furnizor utilizat pe scară largă de fermieri pentru achiziţia de inputuri necesare producţiei, să fie înlocuit cu creditul financiar, mai atractiv şi mai transparent. Din acest punct de vedere, Agricover Credit deţine toate resursele şi cunoştinţele necesare pentru a oferi soluţii care răspund nevoilor actuale de finanţare a fermierilor.
Automatizarea fluxurilor operaţionale, prin dezvoltarea unui sistem informatic complex, va reprezenta un motor de creştere în 2016. Acesta va asigura un plus de flexibilitate şi de eficienţă în activitatea de finanţare prin reducerea timpului de aşteptare şi procesare a informaţiilor. Fermierii vor continua, astfel, să beneficieze, simplu şi rapid, de soluţii personalizate şi inovatoare, într-o manieră nebirocratică (time to money 7 zile)", se arată în comunicat.
În acelaşi timp, planurile Agricover Credit pentru 2016 includ deschiderea a patru noi sucursale pentru a fi mai aproape de clienţi şi a răspunde mai rapid solicitărilor acestora. Procesul de extindere face parte din linia strategică a companiei vizând cresterea eficienţei operaţionale şi proximitatea faţă de clienţi. De asemenea, compania are în vedere şi extinderea echipelor sale din teren, pentru o mai bună acoperire zonală a numărului de clienţi în creştere.