Libra Internet Bank a realizat, în primul semes-tru din 2019, un profit net de 51,02 milioane de lei, dublu faţă de rezultatul înregistrat la finalul primului trimestru al acestui an (25,04 milioane de lei) şi în creştere cu 10%, comparativ cu rezultatul obţinut în perioada similară a anului trecut (46,39 milioane de lei).
Acest rezultat a fost obţinut prin continuarea extinderii portofoliului de credite, pe de o parte, în condiţiile unei rate de neperformanţă aflate în continuare mult sub media sistemului bancar, precum şi prin optimizarea permanentă a cheltuielilor operaţionale, pe de altă parte, arată un comunicat de presă.
Emil Bituleanu, director general Libra Internet Bank, subliniază: "Motorul creşterii indicatorilor de performanţă ai Libra Internet Bank rămâne abordarea de nişă, cu specializare pe segmentele profesii liberale, agricultură şi real estate. Această specializare vizează atingerea celor mai înalte standarde de calitate, printr-o abordare modernă şi prudentă, în acelaşi timp, care mizează pe optimizarea şi punerea în valoare atât a canalelor alternative, cât şi a celor clasice. În ceea ce priveşte profitabilitatea, obiectivul nostru în 2019 rămâne acela de a atinge cel puţin nivelul profitului de anul trecut, de circa 95 de milioane de lei. La jumătatea anului 2019, pot confirma că suntem în grafic".
La 30 iunie 2019, activele nete ale Libra Internet Bank au fost de 5,57 miliarde lei, în creştere cu 2% faţă de începutul anului şi cu aproximativ 12% mai mult decât valoarea înregistrată la jumătatea anului trecut - 4,96 miliarde lei. Totodată, soldul creditelor a ajuns la 3,74 miliarde lei, cu 15% mai mult decât la începutul anului şi în creştere cu circa 22% faţă de valoarea înregistrată în aceeaşi perioadă a anului trecut - 3,06 miliarde lei. Cât despre rata de neperformanţă a băncii, aceasta a fost de 1,89%, în continuare un nivel mult mai bun decât media pieţei.
Libra Internet Bank, membră a grupului american de investiţii New Century Holdings (din 2003), este una dintre cele mai dinamice bănci din România, cu o reţea de 53 de sucursale deschise în toată ţara. Cu 3 centre IT deschise în Bucureşti, Craiova şi Cluj-Napoca, banca abordează mai multe linii de business, precum profesiile liberale, dezvoltatorii imobiliari, agribusiness-ul şi segmentul IMM-urilor.