Consiliul de Administraţie al companiei auto italo-americane Fiat Chrysler Automobiles NV (FCA) şi cel al grupului francez de profil PSA Peugeot Citroen au aprobat, ieri, fuziunea celor două companii printr-un schimb de acţiuni.
Tranzacţia va da naştere unei entităţi combinate cu o capitalizare de piaţă de aproximativ 50 de miliarde de dolari şi vânzări anuale de aproximativ nouă milioane de vehicule. Compania astfel creată va fi al patrulea producător auto global, după Volkswagen, alianţa Renault - Nissan - Mitsubishi şi Toyota.
Părţile au anunţat ieri, într-un comunicat: "Societăţile au ajuns la un acord pentru negocierea unei combinări depline printr-o fuziune între egali. Noua companie va fi deţinută în proporţie de 50% de acţionarii PSA şi 50% de cei ai FCA".
Noua societate va putea împărţi cos-turile generate de dezvoltarea vehiculelor electrice şi autonome, respectiv tehnologia, realizând economii.
Preşedintele FCA, John Elkann, şi directorul general al PSA, Carlos Tavares, îşi vor menţine poziţiile în entitatea combinată, care ar urma să realizeze economii anuale de 3,7 miliarde de euro.
Grupul ce ia fiinţă în urma fuziunii dintre PSA şi FCA va fi înregistrat în Olanda şi listat la bursele din Paris, New York şi Milano. Compania va avea sedii în Franţa, Italia şi SUA.
Fiat Chrysler şi PSA (care deţine brandurile Peugeot, Citroen şi Opel) au deja un parteneriat pe segmentul vehiculelor comerciale. Cele două companii au mai purtat anul acesta negocieri, înainte ca Fiat Chrysler să propună o fuziune de 35 de miliarde de euro cu Renault (rivalul PSA) . În aceste condiţii, investitorii au speculat de câteva luni că Fiat Chrysler este în căutarea unui partener de fuziune.
Fuziunea dintre grupul PSA şi FCA este o veste bună pentru Franţa şi Europa, a afirmat ministrul de Finanţe de la Paris, Bruno Le Maire, care a avertizat că va fi cu ochii pe posibilele reduceri de locuri de muncă.
"Această fuziune va putea răspunde provocărilor privind dezvoltarea vehiculelor electrice şi autonome", a declarat Bruno Le Maire, fără să confirme dacă statul francez va păstra un loc în Consiliul de Administraţie al entităţii rezultate în urma fuziunii.
Şi premierul italian Giuseppe Conte a declarat că entitatea rezultată în urma fuziunii dintre PSA şi Fiat Chrysler va trebui să păstreze locurile de muncă şi fabricile din Italia.