"Fiat" SpA, cel mai mare constructor auto din Italia, îşi reduce investiţiile în Europa cu 500 de milioane de euro (632 milioane de dolari), anul acesta, iar PSA "Peugeot Citroen", cea mai mare companie de profil din Franţa, vrea să înstrăineze o cotă de peste 50% din divizia sa de camioane, "Gefco", în condiţiile în care industria de profil se confruntă cu declinul cererii.
"Reducerea cheltuielilor de capital este de aproape jumătate de miliard de euro faţă de ceea ce plănuiam anul trecut pentru 2012, în Europa", a declarat directorul executiv al "Fiat", Sergio Marchionne, citat de Bloomberg.
La rândul său, Patrice Clos, reprezentant al consiliului lucrătorilor "Gefco", a afirmat că "Peugeot" vrea să vândă cel puţin 50% din divizia de camioane, procentul fiind mai mare decât intenţiona compania anterior. Clos a menţionat că "Gefco" a atras până în prezent opt ofertanţi. Conducerea "Peugeot" a refuzat să facă vreo declaraţie în acest sens.
Scăderea vânzărilor auto în Europa a accelerat în mai, aceasta fiind a opta lună consecutivă de declin în domeniu. Conform Asociaţiei Producătorilor Auto din Europa, înmatriculările auto din Europa s-au redus cu 8,4% luna trecută, la 1,15 milioane de vehicule. În intervalul ianuarie - mai 2012, vânzările s-au diminuat cu 7,3%, la 5,64 milioane de unităţi.
"Peugeot", "Fiat" şi "Renault" SA - a doua companie auto din Franţa, au înregistrat cele mai mari scăderi ale livrărilor în Europa, anul acesta. Vânzările "Peugeot" au scăzut cu 15% în primele cinci luni din 2012, în Europa, cele ale "Renault" - cu 19%, iar livrările "Fiat" - cu 17%.
Sergio Marchionne nu aşteaptă ca sectorul autoturismelor să se redreseze în a doua jumătate a anului curent.