Firmele care lucrează pentru proiectele de anvergură ale Braşovului par că sunt lovite de blestemul insolvenţei. După ce două companii care au lucrat la ocolitoarea Braşovului (firma braşoveană Vectra şi firma austriacă Alpine Bau) au intrat în insolvenţă, - Vectra lucrând totodată şi la amenajarea pistei aeroportului -, acum a venit altei firme implicată în proiectul aeroportului să intre în insolvenţă. Este vorba de compania IPTANA, care s-a ocupat de studiul de fezabilitate pentru aeroport, iar anul trecut a realizat actualizarea acestui studiu.
IPTANA, una dintre cele mai mari companii româneşti de proiectare, cu o experienţă de 64 de ani în domeniu, şi-a cerut insolvenţa, după ce a acumulat datorii de 35 milioane de lei şi a ajuns la pierderi de 3,2 milioane de lei în 2016. Cererea prin care IPTANA solicită intrarea în insolvenţă a fost înregistrată la Tribunalul Bucureşti pe 16 iunie.
În domeniul infrastructurii de transport aerian, IPTANA a contribuit la proiectarea tuturor celor 17 aeroporturi existente în România, aeroportul Henri Coandă fiind proiectul de referinţă în acest domeniu.
IPTANA este cea mai veche companie de proiectare din domeniul infrastructurii de transport din România. A fost înfiinţată în anul 1953, sub denumirea de Institutul de Proiectări Hidrotehnice şi Drumuri (IPHD). În 1991, s-a transformat dintr-o companie de stat în una privată iar în 1999 a fost preluată de către salariaţi.