Constructorul auto american Ford Motor Co. va renunţa la aproximativ 14% din forţa sa de muncă din Europa, pe fondul pierderilor semnificative înregistrate în ultimii ani - generate de cererea slabă de vehicule electrice -, al lipsei sprijinului guvernamental pentru trecerea la acest tip de vehicule şi al sporirii concurenţei cu rivalii chinezi, informează Reuters.
Anunţul Ford este cel mai recent făcut de un producător auto privind concedierile, după ce Volkswagen, Nissan, Stellantis şi General Motors au anunţat reduceri de costuri, în urma dificultăţilor cauzate de concurenţa din China în Europa şi a reticenţei cumpărătorilor privind achiziţiona de vehicule electrice, mai scumpe.
Ford a informat ieri că va renunţa la 4.000 de angajaţi, în special din Germania şi Marea Britanie. Pe plan global, concedierile reprezintă aproximativ 2,3% din forţa de muncă a Ford, are numără 174.000 angajaţi. Măsurile vor reprezenta o lovitură în special în Germania, cea mai mare economie europeană şi cel mai mare producător auto, în condiţiile în care Volkswagen ameninţă să închidă unele fabrici, să reducă salariile şi să facă mii de concedieri.
Concedierile Ford din Europa se vor desfăşura până la finalul lui 2027, în aşteptarea discuţiilor cu sindicatele. Compania a menţionat că 2.900 din reducerile de locuri de muncă vor avea loc în Germania şi 800 în Marea Britanie. Ford a mai precizat că va reduce producţia modelelor sale Explorer şi Capri EV la fabrica din Köln, Germania.
Adresându-se reporterilor, vicepreşedintele Ford Europa, Peter Godsell, a declarat: "Ford se confruntă cu o cerere de vehicule electrice mai slabă decât am estimat anterior şi continuăm să avem provocări în ceea ce priveşte costurile noastre de operare, aşa că avem nevoie de acţiuni decisive pentru a ne restructura afacerea. Sperăm că reducerile de locuri de muncă vor rezolva problemele companiei, dar cu siguranţă nu putem exclude măsuri suplimentare dacă se înrăutăţesc condiţiile de piaţă".
În primele nouă luni din acest an, vânzările Ford în Europa au scăzut cu 17,9%, depăşind declinul industriei, de 6,1%.
Anul trecut, Ford a anunţat măsuri dure de restructurare în Europa, respectiv concedierea a 3.800 de angajaţi şi închiderea fabricii sale din Saarlouis (Germania) în 2025.