Regista Digital SA, compania dedicată digitalizării administraţiei publice din România, a premiat în cadrul Galei Regista 2022, eveniment desfăşurat pe 20 ianuarie, primăriile şi instituţiile publice care s-au remarcat anul trecut în procesul de digitalizare, se arată într-un comunicat de presă. Obiectivul Galei a fost să ofere echipelor administraţiilor publice care folosesc Regista un cadru de celebrare a eforturilor lor pentru transformare digitală şi, totodată, să ofere o perspectivă asupra oportunităţilor în acest domeniu.
Potrivit sursei citate, în cadrul Galei s-au acordat premii pentru cinci categorii, dar şi un premiu special din partea a echipei Regista. Astfel, cei şase câştigători ai primei ediţii a Galei Regista au fost: Primăria Năvodari, judeţul Constanţa la categoria Cea mai bună prezenţă în mediile sociale; Primăria Târgu Bujor, judeţul Galaţi - Cea mai bună interacţiune digitală cu cetăţenii; Administraţia Străzilor Bucureşti - Cea mai digitalizată instituţie; Primăria Sânmartin, judeţul Bihor - Cea mai digitalizată primărie de comună; Primăria Năvodari, judeţul Constanţa - Cea mai digitalizată primărie de oraş şi Primăria Tăuţii Măgherăuş, judeţul Maramureş - Premiul special Best Customer.
Cele cinci nominalizări pentru fiecare categorie şi câştigătorii au fost desemnaţi în mod obiectiv pe baza informaţiilor din platforma Regista şi a unui punctaj care reflectă utilizarea reală a funcţionalităţilor disponibile pentru procesul de digitalizare, un proces monitorizat de-a lungul întregii activităţi din anul 2021.
Gala de Premiere a fost precedată de o dezbatere privind noile provocări şi oportunităţi în 2022 pe tema digitalizării în România, şi în contextul accelerării proceselor de transformare digitală în perioada pandemiei. La dezbatere au participat personalităţi relevante din administraţia publică, cât şi reprezentanţi ai unor companii de tehnologie de top precum: Alexandru Lăpuşan, CEO şi Co-fondator Zitec; Lucian Ungureanu, Cloud Business Group Lead, Microsoft România; Silvia Ionescu, Head of eCommerce, Banca Transilvania; Adrian Dinculescu, Managing Director, Namirial şi Tudor Roşca, City Manager, Primăria Sector 1, Bucureşti.
Totodată, în cadrul Galei au fost prezentate o serie de intervenţii video realizate special pentru acest eveniment de către reprezentanţii administraţiilor publice locale, Primari şi City Manageri, din oraşe precum: Viena (Austria), Barcelona (Spania), Dublin (Irlanda), Tartu şi Tallinn (Estonia) sau Leuven (Belgia). Mesajul comun care s-a regăsit în discursul reprezentanţilor din străinătate a fost acela că cetăţenii trebuie să fie obiectivul principal şi beneficiarii proceselor realizate cu ajutorul instrumentelor digitale. Succesul soluţiilor digitale depinde de accesibilitatea, interoperabilitatea şi uşurinţa de utilizare a procedurilor prin care cetăţenii pot intra în contact cu autorităţile indiferent de problema pe care o au de rezolvat.
"Organizarea Galei Regista 2022 este încă o iniţiativă corelată cu misiunea Regista, şi anume să accelerăm procesul de transformare digitală pentru un număr cât mai mare de instituţii şi companii din România. Ne dorim ca Gala Regista să devină un eveniment anual în care să celebrăm eforturile de digitalizare a echipelor din instituţii, pentru că această Gală este în primul rând despre oamenii care aduc schimbarea. În timpul pandemiei, am văzut multe oportunităţi în comunităţile mici din ţară, unde procesele de digitalizare se pot realiza cu viteză mai mare. De aceea, cred că pandemia a arătat că digitalizarea în România are şanse mai mari să plece din comunităţile mai mici, decât dinspre Bucureşti spre toată ţara. Anul acesta, avem multe planuri pentru Regista şi deja lucrăm la noi module care vor îmbunătăţi şi mai mult relaţia dintre cetăţeni şi instituţiile publice", a declarat Alexandru Lăpuşan CEO şi cofondator Zitec.
• Venituri estimate de 1,5 mil. euro pentru Regista în 2022
Conform comunicatului, pentru anul în curs, compania vizează o creştere de 50% a veniturilor, estimând că acestea vor atinge o valoare de 1,5 mil. euro până la finalul anului. Tot pentru acest an, Regista preconizează o rată de creştere a numărului de primării şi instituţii care folosesc platforma, dar şi a numărului de conturi de contribuabili şi a numărului de solicitări online (formulare, sesizări, programări) trimise prin portalul e-Guvernare. În ceea ce priveşte adopţia modului de Plăţi Online, lansat de companie anul trecut, Regista estimează că peste 100 de instituţii publice vor activa modulul în 2022.
Regista îşi propune pentru acest an să susţină în continuare digitalizarea instituţiilor, iar pentru asta continuă dezvoltarea de noi funcţionalităţi, precum: posibilitatea de plată online a impozitelor, pe lângă amenzi şi taxe locale în parteneriat cu Banca Transilvania, dar şi identificarea cetăţenilor de la distanţă prin video şi aplicarea semnăturii electronice în parteneriat cu Namirial.
Gala Regista 2022 a fost organizată în parteneriat cu publicaţia online Spotmedia, partenerii principali ai evenimentului au fost Zitec, Microsoft, Banca Transilvania şi Namirial, iar partenerii media sunt Total PR, Wall-street, 9AM, Start-up.ro, Ghidul Primariilor, Bursa, Economistul, BizPLUS şi Agerpres. Evenimentul a fost susţinut de Europa FM.
Potrivit sursei citate, până în prezent, peste 800 de instituţii publice şi companii din toate judeţele României şi-au îmbunătăţit procesele de lucru şi au redus birocraţia prin intermediul Regista, lider de piaţă pe segmentul aplicaţiilor de registratură şi managementul documentelor în administraţia publică locală. Regista are peste 15.000 de utilizatori la nivel naţional care au înregistrat de-a lungul timpului peste 16 milioane de documente în aplicaţie, şi numără peste 500 de instituţii care folosesc portalul e-Guvernare.
Platforma Regista este dezvoltată de Zitec, lider pe piaţa de IT & digital marketing din România, specializat în dezvoltarea de soluţii şi servicii de transformare digitală. Zitec este una dintre puţinele companii româneşti recunoscută oficial ca Partener Gold Microsoft şi este certificată conform standardelor ISO27001:2013 pentru Sistemul de management al securităţii informaţiilor şi ISO 9001:2015 pentru Sistemul de management al calităţii.
Regista automatizează şi eficientizează activităţile din instituţiile administraţiei locale, judeţene şi centrale dar şi din companii private. Platforma facilitează atât o comunicare optimă între departamentele instituţiilor, cât şi între funcţionari şi cetăţeni, pentru o rezolvare rapidă şi mult mai organizată a solicitărilor primite. Regista poate fi accesată de oriunde de către funcţionarii publici sau angajaţii companiilor, fiind disponibilă direct din browser, fără instalare şi cu toate informaţiile stocate în siguranţă în cloud Microsoft Azure în Uniunea Europeană.
Ziarul BURSA a fost partener media al evenimentului.