• 4.000 de angajaţi din sector vor fi disponibilizaţi
Ministerul Transporturilor şi Infrastructurii va organiza, în circa trei luni, o licitaţie pentru modernizarea Gării de Nord, a anunţat, ieri, Constantin Axinia, subsecretar de stat în Ministerul Transporturilor.
Domnia sa a explicat: "Studiul de fezabilitate este deja făcut. În trei luni, va fi organizată licitaţia pentru modernizarea Gării, care se va finaliza în circa doi ani, aceasta urmând să semene cu un mall modern".
Oficialul a precizat că statul român va folosi procedura creditului furnizor, prin care compania privată va veni cu fondurile necesare, urmând ca, ulterior, după predarea amplasamentului, aceasta să primească înapoi sumele investite, cu o dobândă, în funcţie de perioada de rambursare.
Axinia a subliniat că această procedură va fi utilizată şi pentru modernizarea altor gări, precum Baia Mare şi Arad, precum şi pentru modernizarea la standarde europene a liniei Gara de Nord - Otopeni.
De altfel, o parte dintre societăţile subordonate companiilor de Căi Ferate, CFR SA, CFR Călători şi CFR Marfă, vor fi restructurate, astfel încât, în timp, vor fi disponibilizaţi circa 4.000 de angajaţi, a mai anunţat Constantin Axinia, la un seminar pe teme feroviare.
Constantin Axinia a explicat: "În următoarele trei luni, vom identifica care sunt cheltuielile, pierderile acestor societăţi captive, societăţi care lucrează doar pentru una dintre companiile mari de căi ferate de infrastructură, marfă şi călători, şi care produc în mare parte doar cheltuieli. Ele vor fi reintegrate în aceste companii. Vor dispărea, treptat, multe posturi de director, directori adjuncţi, directori economici. De asemenea, circa 4.000 de angajaţi vor fi restructuraţi". Oficialul a oferit exemplul societăţilor Telecomunicaţii CFR, Electrificare CFR, Întreprinderea de Reparaţii Locomotive (IRLU), SC Bază de Aprovizionare, în total nouă societăţi, unele dintre ele provocând cheltuieli lunare de până la patru milioane de lei.