O nouă soluţie de plată prin cont bancar ar putea deveni principalul competitor din ţara noastră al companiilor de carduri, precum Visa, Maestro şi MasterCard. Garanti Bank a lansat ieri, în parteneriat cu firma suedeză Seamless, specializată în furnizarea de soluţii de plată cu telefonul mobil, portofelul electronic SEQR. Această soluţie digitală funcţionează asemeni unui card, având la bază un cod PIN, care securizează contul clienţilor băncii şi care le permite acestora să efectueze plăţi prin telefoanele de tip smartphone.
Viitorul plăţilor prin telefon este viitorul tranzacţiilor prin bănci, potrivit lui Bogdan Săcuiu, Chief Sales Officer al Seamless. Domnia sa a precizat că, potrivit unor statistici, în motorul de căutare Google, utilizatorii de internet s-au arătat mai puţin interesaţi de plata prin carduri, începând cu mijlocul anului 2010, când criza financiară era în plină desfăşurare, şi din ce în ce mai preocupaţi de alte modele de plată, cum ar fi prin smartphone.
Această soluţie nu ar contribui la creşterea vânzărilor comercianţilor care acceptă plata prin această metodă, însă aceştia ar adopta-o chiar şi aşa, pentru că va juca un rol important în îmbunătăţirea relaţiilor cu clienţii, a mai subliniat reprezentantul Seamless.
Până la finele anului, Garanti Bank îşi doreşte să aibă 5.000 de clienţi care folosesc SEQR, potrivit lui Fatih Arpas - ADC&IT Director Garanti Bank. "Viitorul băncilor nu stă în densitatea reţelelor de agenţii, ci în măsura în care vor putea să întâlnească nevoile clienţilor, folosind cele mai eficiente resurse şi cele mai mici costuri", a subliniat domnia sa.
Reprezentanţii băncii au mai precizat că aplicaţia este cea mai sigură soluţie de plată de pe piaţa autohtonă, deoarece tranzacţiile sunt criptate şi nicio informaţie confidenţială nu rămâne în telefon şi nici nu ajunge la comercianţi. Nu există comisioane şi tot procesul este simplu, clienţii trebuind doar să scaneze produsul dorit, să valideze tranzacţia cu ajutorul codului PIN şi, astfel, să plătească, au mai punctat domniile lor.
Posibilitatea ca un asemenea sistem să fie fraudat este, în momentul de faţă, nulă, ne-a spus Bogdan Săcuiu, adăugând: "Într-adevăr, există posibilitatea fraudării cardurilor bancare, prin furtul datelor personale ale unui utilizator, dar SEQR este o soluţie informatică a cărei fraudare, la momentul actual, nu este posibilă".
Reprezentantul Seamless a subliniat că motivul pentru care compania suedeză a ales Garanti Bank pentru implementarea acestei soluţii, care este deja prezentă în Suedia, îl constituie faptul că este singura din România care pune accent deosebit pe inovaţie.
Domnia sa ne-a mai spus că a mai primit solicitări şi din partea altor instituţii de credit din sistemul nostru bancar pentru implementarea SEQR, însă, pentru moment, aplicaţia este exclusivă pentru Garanti Bank.
La începutul lunii septembrie, Ufuk Tandogan, CEO Garanti Group România, ne-a spus, într-un interviu, că banca pe care o conduce urma să lanseze "un proiect inovator mult-aşteptat, bazat în întregime pe cele mai noi tehnologii". "Inovaţia face parte din ADN-ul nostru şi vom continua să construim în jurul acestui atribut în următorii ani, ca fiind principalul diferenţiator în piaţă", a mai punctat domnia sa la momentul respectiv.
Aplicaţia este cea mai sigură soluţie de plată de pe piaţa autohtonă, potrivit reprezentanţilor băncii.