Conducerea producătorului auto american "General Motors" consideră că strategia de restructurare a diviziei europene "Opel" a fost un eşec, potrivit vicepreşedintelui GM, Stephen Girsky.
"Din păcate, planul nostru de a readuce pe profit compania Opel, anul acesta, nu a funcţionat", a declarat Girsky pentru Financial Times Deutschland. Oficialul companiei a afirmat că directorul "Opel", Karl-Friedrich Stracke, va lansa un nou plan de redresare.
Stephen Girsky, membru în consiliul de conducere al "Opel", cu o experienţă de 25 de ani în industria auto, îl va înlocui imediat pe Nick Reilly în fruntea entităţii de supraveghere din cadrul diviziei germane.
Readucerea "Opel" pe profit nu va fi un proces uşor, iar specialştii spun că cea mai mare provocare pentru Girsky ar putea fi refacerea relaţiei dintre "Opel" şi GM, respectiv restabilirea notorietăţii brandului Opel în Germania.
După ce ieşit din faliment, în 2009, GM a renunţat la planul de vânzare a diviziei "Opel" către un consorţiu condus de "Magna International" Inc. şi "Sberbank Rossii", după luni de negocieri. Drept urmare, compania a lansat un program de restructurare a diviziei care a avut pierderi de 1,6 miliarde dolari în 2010.