Reporter: Pentru dumneavostră care a fost cea mai grea provocare de business în 2018?
George Ristea: 2018 a fost un an atipic, cu multe evenimente care au dus la fluctuaţii în piaţă. Totuşi, a fost în regulă chiar dacă nu am avut o vară călduroasă, totuşi consumul de apă a fost în uşoară creştere faţă de anul trecut. Provocarea cea mai importantă a fost să determinăm consumatorul să conştientizeze calităţile izvoarelor de apă naturală Apa Calipso. Ne bucură faptul că românii au înţeles în bună măsură că trebuie să consume apă oligominerală cu un pH de 8.2, similar pH-ului lichidelor din corpul uman.
Reporter: Care a fost momentul de vârf din acest an pentru compania pe care o conduceţi?
George Ristea: Sezonalitatea business-ului nostru face ca lunile de vară să fie cele mai bune.Vara aceasta am vândut cu 10% mai multă apă. Pentru noi, având în vedere că lucrăm cu întreaga piaţă, cu tot retail-ul, putem spune că românii sunt din ce în ce mai atenţi la ce consumă, nu la cum arată ambalajul sau cum este prezentat.
Reporter: Cât de previzibil a fost cadrul legislativ pe parcursul acestui an?
George Ristea: După cum ştim cu toţii, România nu este o ţară previzibilă din această perspectivă, însă noi am integrat în planurile noastre de business această volatilitate a cadrului legislativ. Important este faptul că ne-am putut ţine de investiţii şi am putut livra la parametrii contractaţi toate cantităţile stabilite cu lanţurile de magazine.
Reporter: Ce ar trebui să schimbe legislativul pentru a facilita dezvoltarea afacerilor în România?
George Ristea: Tocmai impredictibilitatea legislativă ne-a făcut să ne asociem în APRIA - Asociaţia Producătorilor din Industria Apei, o asociaţie non-profit cu misiunea de a reprezenta şi de a susţine, în mod corect şi constant, interesele industriei din domeniul apei şi cele ale membrilor săi. Prin urmare, este imperios necesar ca legislativul şi executivul să se consulte cu mediul de afaceri şi cu asociaţiile profesionale atunci când statul român îşi doreşte schimbarea unor legi cu impact asupra afacerilor din România. Spre exemplu, piaţa pe care ne-am asociat noi valorează 1300 milioane de euro. Măsuri pripite ar fi putut genera pagube la fel de mari ca valoarea pieţei şi ar fi putut arunca mii de oameni pe drumuri. Dacă industria are nevoie de legi, atunci şi noi trebuie să fim întrebaţi în acest sens, pentru că ne dorim cu toţii o piaţă ordonată şi civilizată.
Reporter: Cum caracterizaţi situaţia de pe piaţa muncii?
George Ristea: În România, se găsesc din ce în ce mai greu resurse umane, însă noi investim în fiecare angajat. Astfel, cine lucrează la noi, îşi poate face un plan de viaţă, poate contracta credite, îşi poate clădi o carieră.
Reporter: Aveţi un mesaj pentru autorităţi?
George Ristea: În calitate de preşedinte al APRIA, aş vrea ca statul să conştientizeze că noi suntem un partener deschis la dialog şi că ne dorim să luăm parte la orice schimbare legislativă, care trebuie să întărească mediul de afaceri şi să susţină un produs final corect pentru consumator.
Reporter: Vă mulţumim!