Guvernul de la Berlin şi producătorii auto germani sunt aproape de un acord privind măsurile de reducere a poluării provenite de la maşinile diesel mai vechi, au declarat, pentru Reuters, surse care au dorit să-şi păstreze anonimatul.
Volkswagen, Daimler şi BMW ar putea oferi proprietarilor de vehicule care îndeplinesc standardele privind emisiile Euro 4, precum şi celor care deţin unele modele care îndeplinesc standardele privind emisiile Euro 5, posibilitatea de a-şi schimba automobilele cu unele noi. De asemenea, producătorii auto ar putea plăti o parte din costurile reconfigurării sistemului hardware, susţin sursele, potrivit Agerpres.
"Problema încă nu este complet rezolvată, dar aceasta este direcţia spre care ne îndreptăm", a declarat una din surse.
Reprezentanţii Daimler, Volkswagen şi BMW nu au dorit să comenteze informaţia.
Olaf Scholz, ministrul german de Finanţe, a avertizat producătorii auto că nu trebuie să se bazeze pe sprijinul statului în privinţa actualizării costisitoare a sistemului hardware.
"Nu cred că este o problemă care să aibă legătură cu fondurile publice", a declarat, pentru DPA, Olaf Scholz, care este şi vicecancelar.
Acesta a apreciat că este de preferat o reconfigurare a sistemului hardware în loc de interzicerea vehiculelor echipate cu motoare diesel, care ar afecta "modul de viaţă a milioane de cetăţeni".