Circa 60% din clienţii de bănci lucrează cu o singură bancă, dar de obicei un client ia de la o bancă un singur produs, iar dacă foloseşte mai multe produse cu tot atâtea bănci lucrează, a declarat miercuri Anca Zamfirescu, senior research GFK România, citată de Agerpres.
"Un procent de 2% din populaţie a renunţat la credite. 66% aveau, în 2009, credite la top 3 bănci. În general, primele bănci sunt cele care câştigă încrederea celei mai mari părţi din populaţie. În România, educaţia financiar-bancară este destul de scăzută şi, practic, primele bănci au tot. În 2010, băncile din top 8 au reuşit să atragă clienţi. Până acum nu se întâmplau mutări de genul acesta în piaţa bancară. Era destul de greu, de fapt, să muţi clienţii de la o bancă la alta. Asta a reuşit recesiunea", a afirmat Zamfirescu. Potrivit acesteia, pe termen lung oamenii nu mai vor să rămână cu un serviciu de la o singură companie. "Oamenii vor sa încerce mai mult. Mai ales anumite domenii sunt afectate de aşa ceva, de exemplu echipamentele electronice. Căutarea de produse mai ieftine nu e ceva ce a adus recesiunea. Este o tendinţă pe termen lung care este încurajată de tehnologie", a mai spus reprezentanta GFK România.