Soluţiile GfK de testare a eficacităţii reclamelor online vor include capabilităţi pentru dispozitivele mobile, se arată într-un comunicat de presă al companiei.
GfK poate acum identifica când un individ este expus unei reclame pe mai multe dispozitive (PC, smartphone, tabletă etc.) şi poate unifica experienţa pe browser şi în aplicaţii - permiţând astfel o evaluare şi o atribuire mai exactă a performanţei formatului, a execuţiei şi a campaniei în ansamblu, precizează sursa citată.
GfK anunţă, de asemenea, o colaborare inovatoare cu Facebook care include evaluarea reclamelor de pe Facebook în soluţii holistice acum disponibile pentru advertiseri, se arată în comunicat.
Noua soluţie va fi lansată în noiembrie 2015 în SUA, Marea Britanie, Germania şi pieţe digitale special alese.
Având în vedere previziunile privind investiţiile în publicitatea pe mobil de 100 de miliarde de USD în 2016 (51% din toate investiţiile în digital) şi dublarea acestei sume până în 2019 (70% din totalul cheltuielilor cu publicitatea digitală), publicitatea pe mobil este cheia pentru orice om de marketing.
În ciuda acestor tendinţe, până acum nu a existat o tehnologie de maximizare a investiţiilor în reclamele online, construită pe ceva mai mult decat metrice de expunere.
GfK anunţă că dispune de toate instrumentele de care au nevoie agenţiile de media, publisherii şi advertiserii pentru a evalua imaginea completă cross-media, inclusiv de la nivel de impact asupra brandului.
Aceasta presupune nu numai măsurarea efectivă a expunerii la reclame la nivel individual, ci şi atribuirea acestor expuneri pe multiplele dispozitive disponibile, precum şi diferite ecosisteme.
Aceste soluţii sunt în prezent folosite şi optimizate şi vor fi incluse în portofoliul GfK, inclusiv în studiile de tracking de comunicare GfK Experience Effects, începând cu noiembrie 2015.
Arno Hummerston, Director Global, Digital Market Intelligence la GfK, a declarat: "Anul trecut în această perioadă susţineam prezentări în cadrul conferinţelor şi le spuneam clienţilor că marea problemă în publicitatea pe mobil este că nu putem evalua corect reclamele - în ciuda faptului că sunt atât de multe date disponibile - în principal din cauza confidenţialităţii şi a provocărilor tehnologiei. Suntem acum în măsură să oferim mai multă claritate în evaluarea cross-media completă, aderând în acelaşi timp deplin la codurile de confidenţialitate şi la legislaţie".
GfK a dezvoltat, de asemenea, o abordare multi-faţetată împreună cu Facebook pentru a pune la dispoziţia clienţilor o evaluare solidă a eficienţei campaniilor de publicitate pe toate dispozitivele. Având în vedere targetarea şi reach-ul campaniilor Facebook, aceste noi soluţii permit măsurarea integrală a eficienţei campaniei.
Arno Hummerston a completat: "Prin combinarea măsurării expunerii la reclame pe browser-ul PC cu măsurarea expunerii la reclame în browser-ele mobile şi de asemenea în aplicaţii, GfK reuşeşte să închidă circuitul măsurătorilor digitale cross-media. Avem o acoperire şi o scală mare prin parteneri precum Facebook. Vom continua să investim în dezvoltarea soluţiilor noastre pentru reclamele online pentru a ajuta oamenii de marketing să îşi înţeleagă mai bine eforturile în spaţiul digital. În acest fel, ei pot oferi campanii mai bine integrate şi mai performante."