Agenţia pentru Strategii Guvernamentale a elaborat un "Ghid de bune practici în achiziţia serviciilor de publicitate de către instituţiile publice", pentru a veni în sprijinul desfăşurării în condiţii de transparenţă, corectitudine şi eficienţă a achiziţiilor publice de servicii de publicitate. Cele 10.000 de exemplare ale ghidului vor fi distribuite gratuit, în cursul lunii ianuarie, instituţiilor publice centrale şi locale din România.
Această acţiune se înscrie în cadrul mai larg al preocupării Guvernului României pentru creşterea transparenţei în domeniul achiziţiilor publice de servicii de publicitate. De asemenea, ghidul oferă un suport informaţional absolut necesar în orice achiziţie de publicitate. Pe lîngă informaţii privind legislaţia în vigoare din domeniul achiziţiilor publice, ghidul conţine şi o scurtă tipologie a serviciilor de publicitate, caracteristicile majore ale unei campanii publicitare, prezentarea procedurilor şi a documentelor utilizate în achiziţia serviciilor de publicitate, modul de desfăşurare a licitaţiilor, un model de întocmire a documentaţiei, precum şi un glosar de termeni utilizaţi în publicitate.
"Ghidul de bune practici în achiziţia serviciilor de publicitate de către instituţiile publice" răspunde unei carenţe informaţionale manifestate de unele instituţii publice şi este elaborat cu sprijinul IAA (Internaţional Advertising Associaţion - filiala România.