• "Cele şase luni de colaborare ne-au arătat că sîntem diferiţi"
Agenţia GMP a decis să renunţe la parteneriatul cu Ashley WorldGroup, început în luna august a anului trecut. Decizia a fost luată în urma mai multor discuţii strategice între managementul celor două agenţii şi se bazează pe diferenţele de viziune dintre echipa din România şi cea din Grecia.
În acest moment, GMP are mai multe proiecte în derulare pentru clientul "Cosmote", cu care lucrează prin afilierea la Ashley. "Le vom duce cu siguranţă pînă la capăt şi apoi, în funcţie de condiţii, vom decide care este direcţia pe care o vom urma. Clientul este al reţelei Ashley, nu al GMP", a precizat Felix Tătaru, managing director GMP. Hotărîrea pe care GMP a luat-o implică întreruperea colaborării cu Ashley WorldGroup.
Domnul Tătaru a mai spus: "Am stat mult pe gînduri înainte să facem acest pas, dar, aşa cum am spus şi în momentul afilierii, noi am văzut-o ca pe o logodnă. Am vrut să vedem cum ne înţelegem, să vedem dacă împărtăşim aceleaşi valori şi dacă putem avea o colaborare eficientă. Din păcate, între GMP şi Ashley a existat o incompatibilitate în ceea ce priveşte modul de a gîndi strategia, creaţia şi soluţiile oferite clientului. Poa-te fi explicată prin diferenţele culturale sau cele care ţin de viziunea companiei. Important este că ele există şi că nu le putem trece cu vederea".
Parteneriatul GMP cu reţeaua Ashley WorldGroup a începînd urma unei propuneri din partea reţelei, care era interesată să se extindă pe piaţa din România. Deşi diferenţele au devenit vizibile încă de anul trecut, agentia GMP a amînat decizia, pentru a nu afecta lansarea Cosmote, dezvoltată în colaborare cu agenţia din Atena.
Felix Tătaru consideră că GMP şi-a cîştigat un nume pe piaţa românească: "Tocmai datorită spiritului onest, direct şi neconvenţional, precum şi strategiilor îndrăzneţe cu care atingem obiectivele clienţilor noştri. Ţinem la independenţa şi reputaţia noastră şi nu vrem să-i dezamăgim pe cei care cred în noi şi nici pe noi înşine. Credem în continuare că afilierea la o reţea cum este Ashley WorldGroup este o oportunitate pentru o agenţie din România, dar GMP şi-a creat propria direcţie şi propriile obiective, pe care avem convingerea că le putem îndeplini mai rapid şi mai eficient acţionînd independent, cu viziunea noastră".
Deocamdată, GMP nu are intenţia să se afilieze la altă reţea internaţională.
Agenţia GMP s-a remarcat pe piaţa românească prin campaniile electorale memorabile pentru Traian Băsescu, dar şi prin campanii comerciale inedite pentru clienţi precum Unilever, Bucovina, Poşta Română, Gabriel Resources, Monte Banato sau Ipsen. Valoarea agenţiei a fost confirmată de-a lungul timpului la Festivaluri de Publicitate româneşti şi internaţionale. Numai anul trecut, agenţia a obţinut un Gold Effie, 3 premii la Ad"or şi s-a clasat în top 3 agenţii la Golden Drum. Cea mai recentă recunoaştere a agenţiei a fost la Festivalul European AdPrint 2006, unde, cu 4 lucrări finaliste, s-a clasat pe locul 1 în topul agenţiilor din România participante la concurs.