Producătorul italian de încălţăminte sport de lux Golden Goose Group SA va lansa o ofertă publică iniţială (IPO) la Bursa din Milano, care este pe cale să devină cea mai mare listare din Italia, din ultimul an, conform Bloomberg.
Golden Goose îşi propune să strângă 100 de milioane de euro (108 de milioane de dolari) din vânzarea de acţiuni noi, iar proprietarul său, firma de capital privat Permira, intenţionează să înstrăineze o cantitate nespecificată de titluri existente, a anunţat compania săptămâna trecută.
Deşi dimensiunea ofertei nu a fost încă determinată, cel puţin 25% din companie va fi listată, iar Bloomberg News informa anterior anunţului companiei că Golden Goose ar putea fi evaluată la aproximativ trei miliarde de euro, inclusiv datoria netă. Aceasta indică faptul că IPO-ul va fi cel mai mare din Italia de la listarea pe 599 de milioane de euro a companiei de jocuri de noroc Lottomatica SpA, în mai anul trecut.
Golden Goose se alătură astfel gigantului de investiţii private CVC Capital Partners Plc şi grupului spaniol de frumuseţe Puig Brands SA care au ales să se listeze în Europa, în acest an, în contextul creşterii burselor la niveluri maxime record. Volumul IPO din Europa a scăzut în 2022 şi 2023, deoarece băncile centrale au majorat ratele dobânzilor pentru a reduce inflaţia, diminuând apetitul investitorilor pentru risc.
Piaţa şi-a revenit însă, companiile strângând aproape 13 miliarde de dolari prin IPO, în acest an, mai mult decât dublul sumei din aceeaşi perioadă a anului trecut. În SUA, încasările din listări totalizează 17,2 miliarde de dolari în 2024.
Golden Goose testează piaţa într-un moment în care business-ul de lux încetineşte. Kering SA a anunţat luna trecută că vânzările mărcii sale Gucci au scăzut cu 18% în primul trimestru din cauza slăbirii cererii din China. Rivalul mai mare LVMH a raportat o creştere organică de 2% a vânzărilor de modă şi articole din piele în primul trimestru, faţă de o creştere de 18% cu un an mai devreme.
Golden Goose intenţionează să folosească veniturile din IPO pentru plata datoriilor. Compania vizează vânzări nete de aproximativ un miliard de euro până în 2029, în creştere faţă de 587 de milioane de euro anul trecut.
Societatea va investi, de asemenea, pe noi pieţe pentru a accesa o bază de clienţi mai tânără, susţine directorul executiv Silvio Campa. Aproximativ 90% din afacerile companiei provin din SUA, Europa, China şi Japonia, unde vârsta medie a consumatorilor variază de la 36 la 51 de ani. Noile pieţe pe care compania le urmăreşte au un grup demografic mult mai tânăr, a precizat Silvio Campa, menţionând în acest sens America de Sud, Africa, Orientul Mijlociu şi India, unde media de vârstă variază de la 19 la 24 de ani. O altă strategie de creştere a vânzărilor va fi personalizarea încălţămintei pentru clienţi.
De IPO-ul Golden Goose se vor ocupa Bank of America Corp., JPMorgan Chase & Co., Mediobanca SpA şi UBS Group AG.