Grupul TeraPlast raportează vânzări în creştere cu 20% în primul trimestru al anului

F.D.
Piaţa de Capital / 8 mai

Dorel Goia, Preşedintele Consiliului de Administraţie TeraPlast

Dorel Goia, Preşedintele Consiliului de Administraţie TeraPlast

Grupul TeraPlast a înregistrat în primul trimestru din 2024 rezultate peste buget şi peste anul trecut, atât ca urmare a eficientizării activităţii pe fiecare linie de business, cât şi pe fondul creşterilor organice. Contribuţii pozitive la rezultatele Grupului se resimt din începerea producţiei în fabrica de folii stretch Opal şi din integrarea activităţii companiei Palplast din Republica Moldova, achiziţionată recent, conform unui comunicat de presă al companiei.

"În acest trimestru s-au aliniat planetele. Am crescut cifra de afaceri, am crescut EBITDA, am crescut exportul şi plăţile faţă de buget. Achiziţia Palplast se dovedeşte un succes răsunător pentru că au crescut vânzările cu aproape 50%. Toate testele pe care le-am făcut cu clienţii fabricii de folii stretch au fost reuşite, ceea ce ne face încrezători că vom deveni liderul pieţei din România. Strategia de creştere pe care am implementat-o îşi arată rezultatele şi datorită capacităţilor noi de producţie putem furniza produse româneşti de cea mai înaltă calitate acolo unde importam până în anii trecuţi. Toate acestea fără ca rezultatele Grupului Freiler să fie consolidate, lucru care se va întâmpla începând cu trimestrul 2. Viziunea de transformare a Grupului TeraPlast într-un lider regional prinde contur." a declarat Dorel Goia, Preşedintele Consiliului de Administraţie TeraPlast.

EBITDA la nivel de Grup a ajuns la aproape 12 milioane de lei în T1/2024, în creştere cu 32% faţă de T1/2023 şi mai mare decât bugetul pentru acelaşi interval.

Cifra de afaceri a ajuns la aproape 177 de milioane de lei, în creştere cu 20% faţă de trimestrul 1/2023 şi cu 19% peste buget.

În termeni cantitativi, vânzările Grupului au crescut cu 50% în T1/2024 faţă de T1/2023, până la 23.355 tone. Scăderea preţurilor materiilor prime a fost transferată în piaţă pentru a creşte gradul de utilizare a capacităţilor de producţie şi consolidarea cotelor de piaţă.

Vânzările în afara României au crescut cu 32% şi reprezintă în primul trimestru al anului curent 17% din cifra de afaceri consolidată. Produsele Grupului TeraPlast ajung în 22 de ţări europene, în principal în Ungaria, Republica Moldova şi Germania.

Marja brută a scăzut procentual (36% în T1/'24 vs 38% în T1/'23), ca parte a strategiei de creştere a cotelor de piaţă. Ca urmare a unei încărcări mai mari a capacităţilor de producţie, însă, profitabilitatea în termeni relativi s-a îmbunătăţit, iar marja EBITDA a crescut la 6,7% în primele 3 luni din 2024, faţă de 6,1% în aceeaşi perioadă a anului trecut.

În ceea ce priveşte rezultatul net prin comparaţie cu anul trecut, după primele 3 luni din 2024 Grupul TeraPlast a înregistrat reducerea pierderii până la 2,5 milioane de lei, sub influenţa unui mix de factori. Din cauza sezonalităţii în primul trimestru, TeraPlast a plătit impozit pe cifra de afaceri, ceea ce a dus la un cost suplimentar de 1 milion de lei. În plus, se observă şi creşterea cheltuielilor cu amortizarea generate de noile investiţii puse în funcţiune, de aproape 2 milioane de lei, la care se adaugă cheltuieli nerecurente de aproape 1 milion de lei ocazionate de operaţiunile M&A recente. Raportat la buget, pierderea înregistrată în T1/2024 este semnificativ mai mică decât cea preconizată, datorită evoluţiei favorabile a segmentelor instalaţii şi granule, dar şi costuri de pornire ale business-ului de folii stretch Opal mai mici decât cele anticipate.

"În trimestrul 1 s-a consolidat o traiectorie care se contura încă din a doua parte a anului 2023 şi care ne-a adus o îmbunătăţire a performanţelor financiare. Avem creşteri organice ale liniei de business Instalaţii şi îmbunătăţirea performanţei celorlalte segmente, cărora li se adaugă Palplast Moldova. Acestea ne confirmă eficienţa strategiei axată pe investiţii şi M&A care creşte valoarea şi competitivitatea Grupului." a declarat Ioana Birta, directorul financiar al Grupului TeraPlast.

"Este esenţial ca alocările de fonduri pentru lucrări de infrastructură să continue şi în a doua parte a anului, după alegerile locale, pentru că aşa cum au arătat-o şi anul trecut, construcţiile sunt un motor de creştere al Produsului Intern Brut în România." a adăugat dna Birta.

Rezultatele segmentului Instalaţii au generat în continuare cea mai mare cifră de afaceri, de 122 milioane de lei în T1/2024, cu 19% mai mult decât în T1/2023, în timp ce marja EBITDA se apropie de 10%, ca urmare a creşterii semnificative a volumelor. Evoluţia reflectă accelerarea lucrărilor publice de infrastructură prin creşterea numărului proiecte care au ajuns în faza de execuţie. Pe lângă cererea generată de lucrările pentru infrastructura de apă-canal, se observă un avans semnificativ şi al lucrărilor pentru transportul şi distribuţia gazelor naturale. TeraPlast rămâne prima opţiune pentru aceste proiecte, având tradiţie în parteneriate solide, pe termen lung, cu lideri ai pieţei de construcţii.

Segmentul Instalaţii înglobează în primul trimestru şi rezultatele Palplast Moldova. Vânzările companiei recent achiziţionate au crescut cu aproape 50% în primele 3 luni ale anului faţă de T1/2023, în timp ce marjele au scăzut ca parte a efortului de a câştiga cotă de piaţă. Având în vedere finalizarea achiziţiei Grupului Wolfgang Freiler la finalul lunii martie, în rezultatele segmentului Instalaţii va fi consolidată şi evoluţia acestuia începând cu trimestrul 2 al anului curent.

Pentru linia de business Granule marja EBITDA s-a normalizat, ajungând la 11%, însă vânzările au stagnat din punct de vedere valoric. Grupul a rămas concentrat pe creşterea cotei de piaţă, iar în primul trimestru TeraPlast a reuşit să o majoreze prin înlocuirea unei părţi din importuri.

Pentru materialul reciclat contextul rămâne nefavorabil pe fondul scăderii preţului pentru materia primă virgină. Volumele vândute către terţi sunt deocamdată sub estimări, dar la nivel total (inclusiv cantităţile vândute către segmentul de Instalaţii al TeraPlast) volumele au crescut faţă de T1/2023 cu 48%.

Segmentul Ambalaje Flexibile şi-a dublat cifra de afaceri în trimestrul 1, până la 24 milioane de lei. Vânzările de ambalaje flexibile din polietilenă şi biodegradabile şi compostabile ale TeraBio Pack sunt la nivelul bugetat, cu pierderi mai mici comparativ cu anii precedenţi.

Prognozele pentru această linie de business prevăd o pierdere operaţională şi în acest an pentru că marjele de pe piaţa ambalajelor biodegradabile din România s-au degradat semnificativ. În plus, pentru a susţine atingerea pragului de rentabilitate, segmentul a trecut printr-un proces de diversificare a bazei de furnizori şi a portofoliului de produse.

Evoluţia segmentului Ambalaje flexibile reflectă, totodată, şi începerea producţiei de folii stretch Opal. Activitatea Opal a avut un început favorabil, volumele de vânzări fiind duble faţă de ţintele stabilite. Opal a ajuns astfel în top 3 jucători din piaţa din România, cu un portofoliu de clienţi în care se regăsesc inclusiv mari producători din piaţa de alimente şi băuturi atât din ţară, cât şi din străinătate.

"Creşterea vânzărilor Grupului TeraPlast în România s-a făcut înlocuind importuri. Orice tonă de produse TeraPlast vândută aici, elimină o tonă de importuri care grevează balanţa de plăţi. Dacă toate firmele româneşti şi-ar propune acest obiectiv, economia ţării ar arăta altfel." a menţionat dl Dorel Goia, Preşedintele Consiliului de Administraţie TeraPlast.

Datorită cererii, o gamă de produse speciale, foliile Power şi Super Power, destinate clienţilor industriali, au fost introduse deja pe piaţă, deşi erau programate pentru lansare abia în trimestrul 2 al anului curent.

Fabrica Opal este încă în perioada de ramp-up, aşadar chiar dacă volumele se situează peste aşteptări, EBITDA este în teritoriu negativ, cu perspectiva unui rezultat pozitiv în 2025.

Segmentul Ferestre & Uşi a avut venituri în scădere cu 16% faţă de trimestrul 1 al anului trecut, un nivel în linie cu bugetul. În acelaşi timp, marja EBITDA s-a îmbunătăţit pe măsură ce Grupul şi-a adaptat strategia pentru acest segment, concentrându-se pe vânzările către piaţa de proiecte rezidenţiale noi şi de reabilitări din România, pentru a reduce dependenţa de retail.

Opinia Cititorului ( 18 )

  1. Rezultate bune, însă investitorii așteaptă mai multe trimestre consecutive de rezultate pozitive ca să reaparara entuziasmul pentru Teraplast.

    1. lasati vrajala, e o mare teapa!

      PER 1091 

      Sa înțeleg tu ești din cei ce s-au fript cu Teraplast pe la 1.25 și acum porți o ura eterna companiei?

      a raportat cumva profit si nu stim noi?

      nu am cumparat si nici nu cumpar la asa PER.

      Sa-i multumiti lui florinel comanel pentru promovare. 

      nu face profit. si-au dat SOP-uri cu nemiluita. compania asta nu-i de BET! e o teapa gen AROBS, BNET, CODE, SAFE

      :)) nu m-am fript deloc. ba din contra:

      am vandut la 1.0880 dupa cum am mai povestit pe aici 

      se pot face bani si pe acest emitent daca vrei sa profiti de naivitatea unora (nu spun cine ;) 

      Nu stiu de ce mi s-a sters postul anterior... 

      Nu cred că PER-ul este un indicator bun pentru o companie ca Teraplast, însă fiecare își face propriile alegeri.

      si inca ceva:

      daca citesti cu atentie articolul si ce vrea a spune autorul, o sa observi chiar si entuziasmul emitentului:  

      "prevad o pierdere operationala" 

      "venituri in scadere" 

      "chiar dacă volumele se situează peste aşteptări, EBITDA este în teritoriu negativ" 

      "cu pierderi mai mici comparativ cu anii precedenţi." 

      "contextul rămâne nefavorabil pe fondul scăderii preţului" 

      mai vrei? dar, deh, fiecare citeste in confirmarea lui ;) 

      important e sa casti ochii :)))

      pai daca il si intelegi, in sensul corect, conteaza si el intr-o oarescare masura, mno?

      de ce sa-l ignoram? 

      singura noutate este ca a mai adaugat 113 mil lei la datorii. ca e cotatia la de 4 ori valoarea contabila, stiam. ca e pierdere si la T1 2024, ne-am obisnuit.

      Dacă nu ofereau acțiuni angajaților le ofereau bonusuri în bani, nu văd problema. Poți detalia?

      asa se ajunge la default si noi tot nu vedem unde-i problema ;)

      niciuna. sunt banii fondurilor de pensii. adica ai ...

      Teraplast este o companie extraordinară, peste câțiva ani va face valuri în Europa, unii prieteni îi spun noua Nvidia.

      haualeu! PER ul de 1000 nu este un indicator bun :)). e foarte bun , e mai mare ca la NVDA.

      N-o fi cel mai bun indicator, dar spune foarte multe, oricum a-i da-o.

      lasati-l in bula lui ca deja nu mai are aer ;)

      Teapa ca și norofert, ca și alte pocnitori de pe Aero mult Fâsiit

Comanda carte
danescu.ro
boromir.ro
Mozart
Schlumberger
arsc.ro
domeniileostrov.ro
Stiri Locale

Curs valutar BNR

18 Dec. 2024
Euro (EUR)Euro4.9755
Dolar SUA (USD)Dolar SUA4.7397
Franc elveţian (CHF)Franc elveţian5.3041
Liră sterlină (GBP)Liră sterlină6.0232
Gram de aur (XAU)Gram de aur403.6495

convertor valutar

»=
?

mai multe cotaţii valutare

Cotaţii Emitenţi BVB
Cotaţii fonduri mutuale
petreceriperfecte.ro
novaplus.ro
Studiul 'Imperiul Roman subjugă Împărăţia lui Dumnezeu'
The study 'The Roman Empire subjugates the Kingdom of God'
BURSA
BURSA
Împărăţia lui Dumnezeu pe Pământ
The Kingdom of God on Earth
Carte - Golden calf - the meaning of interest rate
Carte - The crisis solution terminus a quo
www.agerpres.ro
www.dreptonline.ro
www.hipo.ro

adb