TTS (Transport Trade Services) şi COMVEX derulează în aceste zile o operaţiune portuară în premieră pentru portul Constanţa, potrivit unui comunicat de presă transmis redacţiei.
Caracterizată prin reducerea timpului de staţionare a navei maritime la dană, operaţiunea are ca efect creşterea ritmului de afluire a mărfurilor prin port.
Conform sursei citate, este vorba despre încărcarea în regim combinat - la dană şi, apoi, la unul din cele două terminale de geamanduri ale TTS prin transbord direct, a unei nave din clasa Capesize, care urmează să preia 170.000 tone minereu depozitat în terminalul Comvex.
În prima fază, nava acostată la dana Comvex a încărcat 110.000 tone marfă dinspre ambele borduri simultan: direct din stoc cu echipamentele Comvex, şi, la celălalt bord, în transbord direct din barje cu macarale plutitoare TTS. Nava a ancorat apoi la unul din terminalele de geamanduri ale TTS din rada interioară a portului Constanţa, unde a urmat încărcarea a încă 60.000 tone marfă, în transbord direct barjă - navă.
Această navă este prima operată la terminalul de geamanduri nr. 2 al TTS, de la reabilitarea şi operaţionalizarea acestuia în septembrie 2022. Trei companii din Grupul TTS sunt angrenate în operaţiune: TTS Operator realizează transbordarea directă din barje în navă utilizând macaralele proprietate TTS, în timp ce marfa este transportată la navă utilizând barjele CNFR Navrom Galaţi.
Navele din clasa Capesize sunt cele mai mari nave maritime - putând ajunge până la capacităţi brute de încărcare de 400.000 tone. Numele clasei -"Capesize", vine de la faptul că aceste nave sunt nevoite să ocolească continentul sud-american pe la Capul Horn în voiajele lor transoceanice, fiind prea mari pentru a tranzita canalul Panama.
În paralel, activitatea de transbordare cereale din Ucraina la terminalul de geamanduri nr. 1 al TTS se desfăşoară în flux continuu. În zilele următoare cea de-a şasea navă - avizată deja pentru intrarea în port, urmează să ancoreze la terminalul TTS pentru încărcarea a 33.000 tone de porumb.
Grupul TTS şi COMVEX colaborează de peste 25 de ani în organizarea logistică a fluxurilor de materii prime, această operaţiune fiind încă un exemplu al modului în care împreună dezvoltăm soluţii de transbord inovatoare având ca obiectiv creşterea volumelor de marfă care tranzitează Portul Constanţa, se precizează în comunicat.
1. fără titlu
(mesaj trimis de anonim în data de 24.10.2022, 10:41)
Felicitari!
2. articol scris de Ben.
(mesaj trimis de anonim în data de 24.10.2022, 11:53)
Serviciile in tot si-n toate.
Ce desteapta e mama lui Dragoi, doar ca nu a ajuns ministru de finante.
„Cu toate că n-aş vrea să-i discriminez pe ceilalţi "securişti", pentru că n-am avut posibilitatea să le studiez combinaţiile şi afacerile, generalul în rezervă Dan Drăgoi este singurul care îmi este la îndemână pentru a exemplifica un succes răsunător. Acum 20 de ani, domnul Drăgoi era angajatul unor iranieni la compania britanică Balli. Dar lucrurile s-au schimbat radical de atunci. În 2016, soţia domniei sale a ajuns să cumpere la nici 15% din preţul pieţei (cu puţin peste 5.000.000 de lei) - complet "întâmplător", exact aceeaşi cantitate de acţiuni ca şi soţia directorului companiei - 17,58% din Comvex SA. Totul s-a întâmplat pe fondul unei majorări de capital organizată de administratorii companiei, care îl includea şi pe domnul Drăgoi. Această investiţie bursieră, probabil fără egal în piaţa autohtonă, valorează acum peste 75.000.000 de lei şi a însemnat preluarea conducerii Comvex de către soţiile domnilor Drăgoi şi Panait, directorul Comvex. Doamna Drăgoi a încasat de la Comvex SA, doar pentru anul 2021, dividende mai mari decât investiţia iniţială de 5 milioane de lei. Astfel, cu o singură investiţie extrem de inspirată, făcută după venerabila vârstă de 60 de ani, soţia generalului Dan Drăgoi a devenit cel mai abil investitor bursier, evident fără nicio legătură cu soţul domniei sale care este membru în Consiliul de Administraţie al companiei Comvex. Nu eu spun că doamna Drăgoi ar fi făcut această investiţie, cu un randament de filmele de la Hollywood, fără vreun ajutor (gen informaţii privilegiate) din partea soţului ei, ci este concluzia unei "cercetări" făcute de DIICOT în urma sesizării unui acţionar care s-a considerat prejudiciat. Un mic detaliu interesant este că participaţia celui care până în anul 2016 era cel mai mare acţionar (indirect) la Comvex, căpitanul Corneliu Idu, a fost diluată dramatic de către soţiile celor doi administratori puşi la Comvex tocmai de el. Corneliu Idu, probabil "sfătuit" să stea în banca lui, deşi a pierdut controlul efectiv al companiei Comvex, nu a ajuns să aibă probleme penale şi a murit de covid în 2020. ASF, dar şi parchetele care au luat lumină de la ASF, au afirmat deja că tot ce a făcut doamna Drăgoi cu investiţia ei incredibilă la Comvex a fost un demers perfect legitim”.
Felicitari Ben pentru determinare!
3. fără titlu
(mesaj trimis de anonim în data de 24.10.2022, 19:24)
Portul Constanta ....un exemplu de dezvoltare subterana. Ne-au intoxicat cu marota cum.ca olandezii si Rotterdam il vor distrus, in timp ce oameniivserviciilor l-au vandut firmelor ce cotizau.
Asa a ajuns sa nu mai poata firmele romanedti sa dezvolte noi terminale/dane pe uscat.
TTS a trebuit sa isi faca dana de geamanduri....macarale plutitoare.....oare care e eficienta acestora si ....
Oare care e povestea de TTS nu a putut sa-si cobstfuiasca terminal pe uscat?