Vulcan inaugurează prima staţie LNG şi BioLNG din ţară, la Pecica, jud. Arad. Această nouă infrastructură reprezintă un început pentru un transport de mare tonaj mai curat şi sustenabil în ţară, un pas către o decarbonizare reală şi pragmatică a transportului greu şi comercial.
Potrivit comunicatului primit la redacţie, staţia Vulcan din Pecica marchează un prim pas crucial în cadrul unei strategii prin care Grupul Vulcan se angajează să realizeze un coridor de staţii LNG şi BioLNG în România, urmând să construiască alte două staţii, una la Bucureşti, într-o staţie OMV Petrom, cu care avem un parteneriat pentru dezvoltarea LNG şi BioLNG în transport, şi alta la Constanţa, la portul de la Marea Neagră.
În cadrul inaugurării, au luat parte şi reprezentanţi ai Guvernului României, ai Parlamentului României, ai Ambasadei Italiei în România, ai Consiliului Judeţean Arad, ai Primăriei Pecica dar şi ai Federaţiei Patronale Petrol şi Gaze. Proiectul a fost sprijinit şi de parteneriatul strategic cu Iveco, Scania şi Volvo. Liniile lor de autovehicule, bazate pe tehnologii consolidate şi rentabile, oferă soluţii eficiente pentru decarbonizarea transportului greu. În mod special, utilizarea BioLNG permite reducerea completă a emisiilor de CO₂, contribuind la un transport mai sustenabil.
"Prin această investiţie, Grupul Vulcan crede ferm în potenţialul României. Ţara este un hub logistic important la nivel european şi, prin urmare, nu putea lipsi o reţea de staţii LNG şi Bio-LNG
pe teritoriul său. România va fi, de asemenea, un punct de referinţă pentru producţia de biometan lichid şi gazos pentru Europa de Sud-Est, datorită marii cantităţi de materie primă agricolă care permite producţia de biometan gazos şi lichid," a declarat Costantino Amadei, Director General al Vulcangas România.
Grupul Vulcan a devenit recent membru al FPPG în România (Federaţia Patronală Petrol şi Gaze).
Această iniţiativă are ca scop să impulsioneze decarbonizarea, încurajând utilizarea resurselor regenerabile în sectorul energetic şi de transport.
"Deschiderea acestor staţii de alimentare este în conformitate cu intrarea în vigoare a regulamentului ETS2, prevăzut pentru anul viitor, cu activităţi de monitorizare şi raportare a emisiilor.
Acest regulament introduce un sistem de tranzacţionare a cotelor de emisii pentru transportul rutier şi alte sectoare, având scopul de a reduce emisiile de gaze cu efect de seră. Iniţiativa noastră anticipează aceste cerinţe, oferind soluţii energetice sustenabile în conformitate cu viitoarele reglementări europene", a adăugat Amadei.
Introducerea staţiilor de alimentare pentru LNG şi BioLNG reprezintă un pas concret către reducerea emisiilor de gaze cu efect de seră în sectorul transporturilor.
Opinia Cititorului