Guvernul trebuie să aplice modelul german pentru asigurările RCA

A.F.
Miscellanea / 29 martie

Guvernul trebuie să aplice modelul german pentru asigurările RCA

Confederaţia Operatorilor şi Transportatorilor Autorizaţi din România (C.O.T.A.R.) solicită Guvernului României să declanşeze de urgenţă modificarea Codului Fiscal aplicabil pieţei de asigurări din România şi să studieze modelul german. Aşa cum astăzi vedem că multinaţionalele din piaţa de asigurări achită taxe ridicol de mici în România, se întâmpla şi în Germania, acum 20 de ani. Cum multinaţionalele au preluat modelul din Germania, pentru a-l aplica în România, la fel ar trebui să procedeze şi Guvernul României, preluând soluţiile de la Guvernul Germaniei, conform unui comunicat remis redacţiei.

Conform comunicatului, Germania reprezintă un model în privinţa gradului de colectare a taxelor, nivel la care statul român doar poate visa. Firmele de asigurări din Germania achită taxe speciale statului german în cuantum de 19%, pe lângă taxele de funcţionare şi impozitele pe salarii. De ce a introdus statul german aceste taxe speciale firmelor de asigurări? Pentru că acum 20 de ani, aceleaşi firme de asigurări care astăzi vând RCA în România şi se declară veşnic pe pierdere sau cu profituri ridicol de mici, au fentat, prin aceleaşi strategii şi statul german.

"Soluţia acoperirii uriaşului deficit bugetar nu se rezolvă prin creşterea taxelor microîntreprinderilor, în timp ce multinaţionalele achită taxe şi impozite derizorii în ţara unde înregistrează, în realitate, cele mai mari profituri din grup.

Guvernul României poate învăţa din experienţa altor state care au fost fentate de aceleaşi multinaţionale din asigurări, în acelaşi fel. În Germania, taxa de 19% aplicată produsului de asigurare RCA nu poate fi dedusă, nefiind vorba despre un TVA." - a explicat Vasile Ştefănescu, Preşedinte COTAR.

Daca statul român vrea să colecteze mai mulţi bani la buget, trebuie să ne îmbunătăţim legislaţia, iar punctul de pornire îl reprezintă modificarea Codului Fiscal, astfel încât firmele de asigurări (al caror apetit de creştere a preţului RCA poate fi ţinut în frâu doar cu ordonanţe succesive de plafonare a preţului acestui produs) să plătească taxe pentru miliardele de euro încasate de şoferii obligaţi să le cumpere lor produsul de lux, dar obligatoriu, numit RCA.

Ieri, companiile de asigurări şi-au pus poalele în cap, la aflarea veştii că Guvernul României va continua plafonarea preţului RCA, în timp ce ei pregăteau majorări de preţ - la fel de nejustificate ca şi cele din ultimii 3 ani. Au lansat noi dezinformări, susţinând ca este imposibil să mai plătească despăgubirile care ar fi în creştere. Adevarul este cu totul altul şi îl regăsim în ultimul raport publicat de ASF despre piaţa de asigurări.

În raport găsim evoluţia frecvenţei actuale a daunei în România:

Anul 2018: 6,4%

Anul 2019: 6,5%

Anul 2020: 5,3%

Anul 2021: 5,8%

Anul 2022: 4,7%

Asta înseamnă că numărul de accidente în România este în scădere, situaţie confirmată în cadrul aceluiaşi raport, prin scăderea numărului de dosare de daună deschise pe RCA de firmele de asigurări:

Anul 2018: 369.976 dosare de daună RCA

Anul 2019: 400.358 dosare de daună RCA

Anul 2020: 338.038 dosare de daună RCA

Anul 2021: 388.935 dosare de daună RCA

Anul 2022: 341.470 dosare de daună RCA

Ultimul raport publicat de ASF arată că rata daunei pentru produsul RCA a fost în primele 9 luni ale anului 2023 de 97,68%, fiind observată o îmbunătăţire substanţială, comparativ cu anii anterori, astfel:

2023: 97,68%

2022: 107,29%

2021: 131,94%

Ceea ce înseamnă că produsul RCA este unul profitabil pentru firmele de asigurări la nivelul actualelor tarife RCA aşa-zis plafonate.

Am ataşat 5 oferte de RCA din luna martie 2024 pentru camioane, pentru a se putea face comparaţia:

Oferta 1. Autovehicul clasa B2 (reducere 10%): tariful RCA minim 13.940 lei, tariful maxim 84.913 lei, tarif mediu 28.507 lei, tarif de referinţă 7.748 lei.

Oferta 2. Autovehicul clasa B0. Tarif RCA maxim 83.002 lei, tarif minim 11.444 lei, tarif de referinţă 8.609 lei.

Oferta 3. Autovehicul clasa B2 (reducere 10%). Tarif RCA maxim 82.415 lei, tarif minim 13.478 lei , tarif mediu 28.545 lei, tarif de referinţă 8.178 lei.

Oferta 4. Autovehicul clasa B0. Tarif maxim 81.202 lei, tarif minim 11.652, tarif mediu 23.708 lei, tarif de referinţă 8.609 lei.

Oferta 5. Autovehicul clasa B1 (reducere 5%) Tarif RCA maxim 71.751 lei, tarif minim 12.421 lei, tarif mediu 27.145 lei, tarif de referinţă 8.178 lei.

Important de reţinut este faptul că în calculul tarifului de referinţă publicat de ASF sunt incluse toate cheltuielile companiilor de asigurări plus un procent de 5% profit pentru firma de asigurări. Diferenţa dintre tariful de referinţă şi tariful RCA real de vânzare reprezintă oglinda lăcomiei companiilor de asigurări protejate de către Autoritatea de Supraveghere Financiară.

Se poate observa cu uşurinţă ca între tariful mediu RCA ofertat de către firmele de asigurări şi tariful de referinţă RCA publicat de către ASF există diferenţe de aproape 20.000 de lei. Mai precis, tariful RCA mediu de vânzare este de peste 3 ori mai mare decât tariful de referinţă.

"Noi ne-am săturat să fim minţiţi de companiile de asigurări, motiv pentru care solicităm Guvernului să modifice în regim de urgenţă Codul Fiscal, astfel încât cei care astazi ne mint că sunt în pierdere să plătească impozitul datorat în ţara în care au făcut profitul. Guvernul ar trebui să lase IMM-urile să respire şi să aibă curajul să taxeze corespunzător multinaţionalele care fentează de 20 de ani statul român, cum au procedat şi cu statul german" - a declarat Vasile Ştefănescu, Preşedinte COTAR.

Opinia Cititorului ( 3 )

  1. Oare daca platesc o taxa de 19 % nu s-ar regasi tot in pretul rca-ului ? Cotar nu reprezinta consumatorii reprezinta serviceurile care doresc sa incaseze mai multi bani din daune! Doar vorbesc in numele asiguratilor.

    Sa oblige serviceurile si asiguratorii sa lucreze doar cu contract , astfel incat sa avem niste tarife stabile pe pe manopera si piese. Sa se plateasca masina la schimb plafonat la nivelul de rent a car. Sa nu permita serviceurilor sa aiba si firme de rent a car . Sa avem o fransiza platita de vinovat .

    Plafonarea e o mare minciuna.preturile rca continua sa creasca.asf are grija de acest lucru.o solutie ar fi ca statul sa-si faca companie de asigurari,cu adaos comercial plafonat prin lege.asa am fi siguri ca platim pretul corect si ar creste concurenta in piata.plus incasari la buget.deasemenea,daca plafonezi pretul la asigurari,trebuie sa plafonezi pretul si la reparatii.plafonul trebuie sa fie pe tot lantul.nimeni nu prea spune acest lucru,dar marii castigatori ai jafului rca sunt servisurile auto.oricum,tot sistemul rca e defect,incepand cu asf.

Cotaţii Internaţionale

vezi aici mai multe cotaţii

Bursa Construcţiilor

www.constructiibursa.ro

Comanda carte
fngcimm.ro
danescu.ro
raobooks.com
boromir.ro
Mozart
Schlumberger
chocoland.ro
arsc.ro
domeniileostrov.ro
leonidas-universitate.ro
Stiri Locale

Curs valutar BNR

20 Dec. 2024
Euro (EUR)Euro4.9764
Dolar SUA (USD)Dolar SUA4.7908
Franc elveţian (CHF)Franc elveţian5.3538
Liră sterlină (GBP)Liră sterlină5.9910
Gram de aur (XAU)Gram de aur401.4137

convertor valutar

»=
?

mai multe cotaţii valutare

erfi.ro
Cotaţii Emitenţi BVB
Cotaţii fonduri mutuale
petreceriperfecte.ro
novaplus.ro
Studiul 'Imperiul Roman subjugă Împărăţia lui Dumnezeu'
The study 'The Roman Empire subjugates the Kingdom of God'
BURSA
BURSA
Împărăţia lui Dumnezeu pe Pământ
The Kingdom of God on Earth
Carte - Golden calf - the meaning of interest rate
Carte - The crisis solution terminus a quo
www.agerpres.ro
www.dreptonline.ro
www.hipo.ro

adb