Evaluarea pachetului deţinut de Fondul Proprietatea (FP) în Hidroelectrica este aproape egală cu cele mai importante trei deţineri de acţiuni ale tuturor celor şapte fonduri de pensii private obligatorii (Pilon II), conform calculelor noastre realizate pe baza ultimelor raportări ale FP şi ale fondurilor de pensii. Astfel, valoarea pachetului de 19,94% deţinut de Fond în producătorul de energie se ridică la circa 2,2 miliarde de euro, pe baza estimărilor prezentate în raportările FP, în vreme ce deţinerile cumulate ale fondurilor Pilon II în OMV Petrom, Fondul Proprietatea şi Banca Transilvania erau, în aprilie, de 2,3 miliarde de euro, după ani de acumulări.
Un alt mod de a cuantifica dimensiunea ofertei Hidroelectrica este prin raportare la cele mai mari oferte din trecut de la Bursa de Valori Bucureşti. Electrica a fost cea mai mare ofertă din istoria BVB, în valoare de 444 milioane de euro în 2014, operaţiune ce s-a derulat dual, la Bucureşti şi Londra. Cu un an înainte, oferta Romgaz, de asemenea duală, se ridica la 391 milioane de euro. Deocamdată nu ştim preţul şi dimensiunea pachetului din Hidroelectrica pe care Fondul Proprietatea îl va scoate la vânzare, dar pe baza datelor pe care le avem putem vorbi chiar despre o ofertă de patru-cinci ori mai mare decât orice a fost vreodată la BVB şi care se va derula numai aici.
• Aurelian Dochia: "Este un experiment pe care-l facem; piaţa locală îşi testează limitele"
Analistul economic Aurelian Dochia spune că oferta Hidroelectrica este poate prea mare pentru piaţa noastă, care astfel îşi testează limitele.
Domnia sa ne-a declarat: "În opinia mea este o ofertă prea mare pentru piaţa românească şi nu ştiu în ce măsură investitorii de la noi şi chiar cei internaţionali care ar putea să vină, vor fi suficienţi pentru a o acoperi. Fondul Proprietatea voia să facă o ofertă duală, dar toată suflarea românească a fost împotriva unei asemenea idei. Este ceva normal, pentru că se doreşte dezvoltarea pieţei locale, dar asta nu înseamnă că piaţa poate să şi ducă o asemenea ofertă - dimensiunea sa nu este comparabilă cu nimic din ceea ce am avut până acum".
Aurelian Dochia a adăugat: "Două miliarde sau un miliard şi jumătate de euro reprezintă destul de mult pentru piaţa locală. Eu aş vrea să se realizeze integral, adică să se vândă tot pachetul, dar nu ştiu cât se va putea absorbi. Este un experiment pe care va trebui să-l facem; practic, piaţa locală îşi testează limitele. Dacă reuşim va fi minunat, dacă nu va trebui să ne recalibrăm puţin perspectivele. Sperăm să se încheie cu succes şi să se vândă un pachet cât mai mare".
• Adrian Mitroi: "Evaluarea Hidroelectrica mi se pare rezonabilă"
Adrian Mitroi, profesor de finanţe comportamentale şi analist CFA, crede că oferta Hidroelectrica va avea suprasubscriere pentru tranşa investitorilor individuali dar subsubscriere în cazul tranşei pentru instituţionali.
Analistul ne-a spus: "Hidroelectrica este o companie de calibru, care îndeplineşte toate criteriile unei investiţii instituţionale moderne. Are un model de business bine închegat, un management şi o guvernanţă rezonabilă, precum şi o politică clară de dividende. De asemenea, standardele ESG (n.r. environmental, social and governance) impun instituţionalilor să caute tipul acesta de companie".
Adrian Mitroi a continuat: "Evaluarea Hidroelectrica mi se pare rezonabilă, adică este la «fair value». Având în vedere comparaţiile, cred că raportul PER este în regulă. Chiar şi raportul Enterprise Value/EBITDA mi se pare rezonabil".
În opinia profesorului de finanţe comportamentale, investitorii locali nu pot absorbi complet o ofertă de dimensiunea Hidroelectrica, dar vor exista instituţionali străini care vor cumpăra acţiuni ale producătorului de energie în ofertă şi după listare.
"Să ne aducem aminte de insistenţa Fondului Proprietatea de a avea o listare duală, cu argumentul că piaţa noastră nu are suficientă disponibilitate. Cred că piaţa noastră are interes, dar nu are disponibilitate; vrea dar nu poate", spune Adrian Mitroi. "Totuşi, tipul de piaţă (n.r. în care se derulează o ofertă publică) nu mai este relevant. Consorţiul de bănci în cazul Hidroelectrica este de top, există promovare iar investitorii instituţionali internaţionali pot să achiziţioneze direct de aici. Dar suntem într-un context general cu deficit de lichiditate, astfel încât instituţionalii probabil vor fi mai reticenţi. Nu cred că Fondul Proprietatea va putea să vândă toată participaţia, ceea ce nu este un capăt de lume, pentru că va putea să mai vândă ulterior. Eu văd suprasubscriere pentru tranşa investitorilor individuali şi subsubscriere pentru instituţionali".
Cu toate că speră într-o subscriere mai mare, Adrian Mitroi crede că şi dacă se va vinde 10% din companie (50% din deţinerea Fondului Proprietatea) se va consideră că oferta s-a încheiat cu succes.
"La câţi bani sunt necesari pentru ca oferta să aibă succes pe tranşa instituţionalilor (...) nu cred că sunt atât de mulţi bani în România disponibili doar pentru Hidroelectrica. Există disponibiltăţi investiţionale, dar probabil nu doar pentru Hidroelectrica. Cred că oferta va fi declarată ca fiind încheiată cu succes şi la o subscriere de 10%, urmând ca FP să facă vânzări ulterioare", spune profesorul de finanţe comportamentale, adăugând: "Hidroelectrica este o companie foarte bună, de interes pentru capitalul străin care va cumpăra dacă nu acum la ofertă, ci în perioada următoare. O companie de această calitate tot va fi găsită şi achiziţionată de investitorii instituţionali internaţionali".
Nu ştim exact ce sume au pregătit fondurile de pensii Pilon II pentru oferta Hidroelectrica. În raportările lor pentru luna aprilie, valoarea din conturile curente şi depozite era situată între 1,58 miliarde lei (320 milioane de euro) în cazul fondului AZT Viitorul Tău şi 157,9 milioane de lei (32 milioane euro) pentru BCR Pensii, bani pe care nu-i vor folosi integral pentru cumpărarea de acţiuni Hidroelectrica. Între timp, au mai intrat şi alţi bani în fondurile de pensii, este posibil ca acestea să fi vândut din deţineri ca să facă rost de numerar, etc. Pe lângă fondurile Pilon II mai sunt fondurile de investiţii din ţara noastră sau fondurile de pensii Pilon III, dar care au disponibilităţi mai reduse. Oricum am privi, pentru miliardele care se vehiculează la Hidroelectrica, este nevoie de investitori străini.
1. fără titlu
(mesaj trimis de anonim în data de 21.06.2023, 05:46)
"Nu stiu dc vor cumpara acum la oferta". ce oferta? nici macar nu stim care-i "oferta". Ma uit aproape zilnic la opcom pzu, si de multe ori pretul energiei la amiaza e zero. Ieri a fost aproape toata ziua 48 de lei. si panourile solare se tot inmultesc.
1.1. fără titlu (răspuns la opinia nr. 1)
(mesaj trimis de anonim în data de 21.06.2023, 08:32)
Piata nu este mica si bani se gasesc. Problema este alta si a fost exprimata foarte bine de Stere Farmache, fostul CEO al BVB. Preţul la listare trebuie să asigure doua coordonate importante, anume o listare de succes (pt FP ) şi, apoi, o evoluţie bună a preţului dupa listare (pt cumparatori).
Toata lumea stie ca listarea vine dupa o perioada de criza in care producatorii de energie au facut profituri uriase, dar FP trebuie sa lase un pic de ”margin of safety” si pt cumparatori, mai ales ca preturile la energie sunt in scadere acum.
1.2. fără titlu (răspuns la opinia nr. 1.1)
(mesaj trimis de anonim în data de 21.06.2023, 09:29)
Cu alte cuvinte, dupa ce ca au chelit-o de tot tragand toate dividendele posibile inainte de listare, sa mai lase un pic din pret. Oricum e supraevaluata in portofoliul FP, P/S fiind mai mult decat dublu fata de Verbund care si el e mare comparativ altele.
2. fără titlu
(mesaj trimis de anonim în data de 21.06.2023, 06:51)
intre 2012-2017 nu imi parea deloc “prea mare”…
eu zic ca prea o “umflati” inutil in pene!
daca nu era populatia saraca sa ii se “socializeze” pierderile de tura trecuta a hidro … azi nu mai deschideam pliscul de hidro… era alta denumire sau concern comercial … erau sub alt papuc…
dupa “privatizarea ciordelii de la hidro”… si mai mai sa isi rupa gura hinanciar hidro dar salvata de toata populatia prin politici chinuitoare de taxare pret energie tura trecuta in raport cu veniturile populatiei… azi hidro a prins iara glas…
daca se vinde din hidro mare speculati incepe la casapirea omului sarac in pret utilitati!!
il vor lua astia la capace si palme de preturi de nu va sti saracul de unde a fost lovit!
s c cret
2.1. fără titlu (răspuns la opinia nr. 2)
(mesaj trimis de anonim în data de 21.06.2023, 09:00)
Da, e chiar uimitor ca se uita ca nu de mult Hidro era in insolventa. Doar prin nu stiu ce miracol nu a fost vanduta pe bucati.
De bine de rau, FP mai avea know-how de management si conexiuni politice.
In momentul in care vor fi minoritari civilii cu investitii minuscule (sau pensiile lor) va fi desmat.
2.2. fără titlu (răspuns la opinia nr. 2.1)
(mesaj trimis de anonim în data de 21.06.2023, 11:09)
Corect.
3. fără titlu
(mesaj trimis de anonim în data de 21.06.2023, 07:27)
succesul depinde foarte mult si de pretul de listare. Daca se va lista la un pret "corect" sunt destui bani investiti pe pietele externe si " la saltea" care ar fi suficienti pentru tot pachetul hidro. Probabil ar fi trebuit publicat pretul de listare cu 30-60 de zile mai devreme, ca investitorii sa se "pregateasca"
3.1. fără titlu (răspuns la opinia nr. 3)
(mesaj trimis de anonim în data de 21.06.2023, 08:02)
Pai piata evalueaza FP la cca 12 mld lei(acum, ca maine poate -i alt pret). Au de incasat dividende de aproape 1 mld lei. deci ramane valoarea companiilor din portofoiliu 11 mld lei(plus cash 1 mld=12). Bun. Ei spun ca hidro ar fi cca 75 % din valoarea portofoliului. asta inseamna un pret de 8,2 mld ex dividend pt cota hidroelectrica din portofoliul fp.
Acum, am vazut ca atunci cand vor sa vanda en gros actiuni, insttutionalii cer destul de bine sub pretul pietei, sa zicem cu 5% mai putin. ajungem la cca 7,8 mld lei pt 20% din hidro, sau 39 mld lei valoarea de piata hidro. sau 41 mld fara acel discount de engros. asa cum reiese din pretul fp si nu din mai stiu eu ce v=evaluari teoretice.
Am avut si noi o asemenea evaluare teoretica la un depozit, 200.000 euro, de la evaluator si de la finante pt impozit, chiar si de la banca. Dar cand l-am vandut am obtinut 80.000 de euro(cu greu). Am cerut 200.000 dar luni de zile nu a sunat nimeni. Apoi am inceput sa scadem pretul si pe la 100.000 au inceput sa sune telefoanele. Asta e cu evaluarea teoretica dragilor.
3.2. fără titlu (răspuns la opinia nr. 3.1)
(mesaj trimis de anonim în data de 21.06.2023, 08:40)
Cam ai dreptate.
4. Subsubscriere
(mesaj trimis de RO în data de 21.06.2023, 08:10)
Eu personal prevad acelasi curs al evenimentelor ca la Agricover, cu singura diferenta ca listarea va fi considerata un succes chiar si daca este subscrisa la 50-70% din oferta.
4.1. fără titlu (răspuns la opinia nr. 4)
(mesaj trimis de anonim în data de 21.06.2023, 10:19)
Va si suprasubscrisa din primele ore. Oamenii au fost indobitociti de acest miraj pe nume Hidro. Institutionalii deja sunt aliniati in 3 paliere. Se va vedea in primele 3 zile cum va zbura pretul in sus - minim +10% de la pretul primei tranzactii. Ca apoi sa cada cu viteza unui meteorit ce a strapuns atmosfera.
4.2. fără titlu (răspuns la opinia nr. 4)
(mesaj trimis de anonim în data de 21.06.2023, 10:44)
Cred ca multi au vandut in ultima luna TLV, BRD, SNG ca sa aiba bani de HIDRO. Parerea mea e ca au facut cea mai proasta alegere. O sa fie multi care o ramana pe dinafara pentru ca Hidro va fi suprasubscrisa si vor trebui sa-si rascumpere TLV, BRD, SNG la un pret mult mai mare
4.3. fără titlu (răspuns la opinia nr. 4.2)
(mesaj trimis de anonim în data de 21.06.2023, 11:11)
retailul va avea vreo 400 milioane lei actiuni. daca intr-adevar au pregatit peste 1 miliard + vanzarile de TLV, BRD, FP, SNG, SNP... atunci o sa fie o dezamagire catastrofala... institutionalii cu siguranta au pregatit suveica sa duca pretul in sus mult. O sa fie o dinamica gen EBS - azi 150, maine 190, poimaine 220, si inapoi la 150. O sa fie scosi retailerii din joc dupa placul institutionalilor.
4.4. fără titlu (răspuns la opinia nr. 4.1)
(mesaj trimis de anonim în data de 21.06.2023, 15:03)
Un investitor "dastept" nu se grabeste sa arunce cu banii acolo unde "nu cunoaste" sau e miros de "inputeala".
Un investitor are atat de multa rabdare in cat poate sa astepte linistit sa "arda ogoarele" ca sa il salveze de "truda buruienilor".
Un investitor nu se grabeste niciodata cu "toti banii" sa cumpere cant toata lumea are de "munca " si somaj pe minime.
Un investitor are atat de multa rabdare cu banii in cat il loveste iar norocul chior de explozie NPLuri in piata. Pomana curata si ploaie cu aur din cer odata la cv ani!
Nu te grabi cu banii!
De banii tau au mereu grija altii sa le gaseasca utilitate!
Ca sa stiti cum isi rupe "gura ciclic" financiar romania... o sa vadau si un hind:
ciclitatea pietei din sua in puterea veniturilor reale (raportat la inflatie/deflatie) loveste in ciclitatea de formare stocuri fixe - ce atrage internationa capital speculativ -ce stimuleaza bancherii din pietele mici sa crediteze intern (la ei in tara) si sa se pazeasca extern - prin dolar /usa ... "Active sigure" care nici astea nu sunt sigure cand loveste ciclitatea deflatiei in venituri / incasari/chirii/vanzari "reale" /ajustate la inflatie si deflatie.
Hidro acum o arde cu ocaua mica; pret "energie" /gaze pe bursa se "Relaxeaza" in jos dar ei tot insista cu delta formata de "profituri" intre pret final consumator si pret "angro vanzator/productie".
Nu stiu cat sa mearga safteaua pana nu se rascoala lumea in tara!
Pai oamenilor nu le-a sarit procentual salariul cat le-au sarit costurile per kwh - kg cartof -kg ceapa - kg morcovi ... la propriu nu la figurat!
Cu tot cu "becurile" electrice... daca mai tine mult specula asta si gov nu intervine sa ridice venitul nominal... populatia o sa iasa in trada cand va vedea ca nu mai au bani de "reparatii auto - mancare -taxe si utilitati"... si asta nu este nimica... gov dupa alegerile de anul viitor are pregatit in tolba inca o runda sanatoasa de scumpiri si legi si taxe de "biciuire" comportament economic vechi. - adiva va dori sa distruga fortat capacitati vechi demunca/productie - adica va insista sa propage somaj in vechea generatie productiva -care de cv timp nu mai e productiva ci are iz de speculativ.
PS: recomand hidro.. nu ii recomand comportamentul actual si trecut... in rest se cumpara "flux" nu?! cica....
s c cret
5. fără titlu
(mesaj trimis de anonim în data de 21.06.2023, 09:35)
Adrian Mitroi nu are nici un drept sa afirme ca evaluare Hidro e la fair value. Nimeni nu a vazut prospectul! Sa se inceteze o data si o data cu indobitocirea populatiei!
5.1. fără titlu (răspuns la opinia nr. 5)
(mesaj trimis de anonim în data de 21.06.2023, 09:40)
E clar ca o face interesat. Cei care sunt impartiali/dezinteresati sunt mai nuantati si implicit mai credibili. Este evident umflata, strategie desfasurata in timp.
5.2. fără titlu (răspuns la opinia nr. 5)
(mesaj trimis de anonim în data de 21.06.2023, 09:50)
Pai cred ca au facut o medie intre cel mai mare PER 18 si cel mai mic PER 5,7 la companii similare din europa. Dar aici in romania, nu e deloc sigur ca vei primi valuatia medie europeana. De exemplu Nuclearelectrica e la per 5. si nu e ieftina. e la pret triplu fata de cat a fost inainte de razboi. pt ca asa e si pretul energiei. momentan.
5.3. fără titlu (răspuns la opinia nr. 5.2)
(mesaj trimis de anonim în data de 21.06.2023, 15:10)
pretul "energiei" la "producator" = robinet ... nu mai e de mult acolo... se duce in jos... si astia fac "diferenta delta fumusel".
recomand long, plasma, litiu si carbon
"vechiturile tehnologice" le recomand "dinozaurilor"...
s c cret
6. fără titlu
(mesaj trimis de Reactie la pozitii din articol în data de 21.06.2023, 09:46)
Daca estImam ca va fi suprasubscriere pe transa de retail ( cum a fost si la precedentele IPO )si subsubscriere pe transa investitorilor investitionali , pot fi mai multe solutii :
- marita transa pentru retail
- lucrat fara transe investitionale
Ca nu putem spune ca un leu ce provine de la retail e mai putin valoros decat un leu care provine de la institutionali . Si nici nu s-ar crea concurenta acerba le retail si relaxare ( favorizare ) la institutionali . In felul asta crestem si sansele pentru o subscriere integrala , fara sa irosim banii investitorilor de retail ( dand banii inapoi ) Asta daca vorbim de echitate si acces liber la piata.
6.1. fără titlu (răspuns la opinia nr. 6)
(mesaj trimis de anonim în data de 21.06.2023, 09:53)
institutionali = securisti, sri, mapn, sie, toate je-gu-ri-le de spioni care ar trebui - in mod normal - sa stea in unitatile lor militare si nu sa influenteze si manipuleze prin astfel de "oferte".
6.2. fără titlu (răspuns la opinia nr. 6)
(mesaj trimis de anonim în data de 21.06.2023, 15:47)
CORECT
7. fără titlu
(mesaj trimis de anonim în data de 21.06.2023, 09:46)
De ce nu listeaza si statul vreo 15-20%?
Ar atrage bani seriosi pentru investitii/mentenanta/dezvolta re.
7.1. fără titlu (răspuns la opinia nr. 7)
(mesaj trimis de anonim în data de 21.06.2023, 10:24)
ar diminua din pret... o sa o joace la inceput cu % FP-ului... dupa in 2-3 ani ridica artificial pretul actiunii ca sa ia evaluarea din piata... vor crea un hype 2 ani la rand cu un super-dividend si dupa vor face dump in piata. si alde Adrian Mitroi, Zahan si Tradeville ne vor spune ca e super-companie.
8. fără titlu
(mesaj trimis de anonim în data de 21.06.2023, 10:11)
poate fi posibil ca in prospect sa existe si o prevedere de conversie de actiuni FP in Hidroelectrica?
8.1. fără titlu (răspuns la opinia nr. 8)
(mesaj trimis de anonim în data de 21.06.2023, 10:22)
Nu am vazut prospectul, dar cu siguranta nu - e o chestie intr-atat de semnificativa ca avea sa se afle! Vor fi alte "surprize", acesta fiind si motivul pentru care dupa o saptamina de tam-tam prin presa, nu se intampla nimic... pe ultima suta de metri probabil au identificat situatii care dau de gandit... doar cu un miracol si cu multe inchideri de ochi se va incepe subscrierea in Iunie. Pina in 2024 nu are sens pentru retailieri sa se bage. O sa va manance institutionali.
9. fără titlu
(mesaj trimis de anonim în data de 21.06.2023, 10:38)
Va fi suprasubscris iar retailul va bloca multi bani si dupa prorata se va alege cu putie actiuni cu exceptia celor cu relatii la banci care vor subscrie mult dar vor garanta plata cu scrisori bancare in ideea ca nu vor lua tot decat cat isi propun, aici va fi bataia.
9.1. fără titlu (răspuns la opinia nr. 9)
(mesaj trimis de anonim în data de 21.06.2023, 10:45)
depinde de pret ca dc va fi mare nu cred ca va fi nici o bataie.
dc va fi mic, posibil.
nu e o piata propice pt ipo. cu tot tam tamul din presa.
10. Dlui Profesor știe tot
(mesaj trimis de Gogu în data de 21.06.2023, 10:50)
Scrie și în Pnrr că se listează minim 15%. Dar e mult mai smecher sa fii parelolog pe orice subiect decât cititorog
10.1. fără titlu (răspuns la opinia nr. 10)
(mesaj trimis de anonim în data de 21.06.2023, 11:03)
asta era obligatia statului, nu a FP. Fondul Proprietatea vinde cat vrea.
10.2. fără titlu (răspuns la opinia nr. 10.1)
(mesaj trimis de anonim în data de 21.06.2023, 11:13)
FP vinde toata detinerea.
10.3. fără titlu (răspuns la opinia nr. 10.2)
(mesaj trimis de anonim în data de 21.06.2023, 11:31)
FP ar vinde tot, dar problema e ca din cercetarile ce le-au facut se pare ca nu e interes pentru tot pachetul
10.4. fără titlu (răspuns la opinia nr. 10.3)
(mesaj trimis de anonim în data de 21.06.2023, 12:11)
E interes instituional MASIV. Si pe retail va fi suprasubscriere. Se va inchide anticipat din prima zi!
10.5. fără titlu (răspuns la opinia nr. 10.4)
(mesaj trimis de anonim în data de 21.06.2023, 12:18)
De unde stii ca-i asa de masiv interesul din moment ce se pune problema sa se listeze doar jumate, dc nu s-a putut lista la londra?
10.6. fără titlu (răspuns la opinia nr. 10.5)
(mesaj trimis de anonim în data de 21.06.2023, 12:49)
Statul nu a admis o dubla listare - avem o tara si o piata de capital proprie! Aici a facut foarte bine.
10.7. in PNRR... (răspuns la opinia nr. 10)
(mesaj trimis de ian în data de 21.06.2023, 16:27)
...scrie "pana la 15%". intelegeti voi ce vreti de aici. asa se vorbeste la guvern
10.8. fără titlu (răspuns la opinia nr. 10)
(mesaj trimis de anonim în data de 21.06.2023, 16:44)
Pai poti sa scoti 15% in oferta, dar daca nu se vinde ?
11. fără titlu
(mesaj trimis de anonim în data de 21.06.2023, 10:59)
Acum vad ca ieri s-a tinut sedinta ASF ( ce de obicei se tine miercuri) si din nou nu a aparut prospectul. Ceva se intampla. Deja saptamana viitoare daca il aproba este prea tarziu , va incepe in 3 iulie ( 3,4 iulie zile libere la americani ) si dupa e perioada de vara cu lichiditate slaba.
11.1. fără titlu (răspuns la opinia nr. 11)
(mesaj trimis de anonim în data de 21.06.2023, 11:13)
Corect. 4 Iulie e miercuri... deci e o zi care strica jocurile.
11.2. fără titlu (răspuns la opinia nr. 11)
(mesaj trimis de anonim în data de 21.06.2023, 11:20)
E intr-adevar o problema. Institutionalii au un 30 iunie ca sa-si regleze detinerile. Chiar daca ASF il aproba saptmina viitoare, in regim de urgenta ajunge la comisia de adminitere BVB care "aproba", ajunge la consiliului bursei care va "aproba" fara sa citeasca pentru ca politica... abia dupa incepe subscrierea... deci nu ai cum sa comasezi toata procedura pre-subscriere in 2-3 zile lucratoare... luni 2 Iulie nu va fi nimic, 3,4, Iulie la americani e off... joi, vineri e o prostie sa dai drumul... deci mai devreme de 9 Iulie nu ar trebuie sa se intample nimic... daca se intampla, sunt disperati...
11.3. fără titlu (răspuns la opinia nr. 11.2)
(mesaj trimis de anonim în data de 21.06.2023, 11:38)
problema e ca dupa 9 iulie deja e vara, lichiditate mica. Nu am prea auzit de IPO-uri care sa se desfasoare vara.
Nu m-as mira sa se amane pentru toamna.
11.4. fără titlu (răspuns la opinia nr. 11.2)
(mesaj trimis de anonim în data de 21.06.2023, 11:43)
Sau prea scumpa pentru o piata atat de ieftina?
11.5. fără titlu (răspuns la opinia nr. 11.3)
(mesaj trimis de anonim în data de 21.06.2023, 12:16)
Problema e ca au deschis gura toti fara sa se asigure ca sunt gata. Nu vor amana! Doar vor intarzia cu o saptamina doua. Nu mai au cum sa o dea inapoi. Stau monstri institutionali cu ochii pe acest IPO. Si le convine si pretul - pentru ca nu-s banii lor. Plus ca au creat asteptari irationale in piata - Tanase de la BVB interviuri pe banda rulanta, "analisti" platiti care lauda pretul fara sa vada prospectul, articole in ziare care lauda IPO-ul fara un pic de discernamant, ASF care doreste sa dea uitarii furturile premeditate de la City INsurance si Euroins, escrocul de Virgil Popescu care se bucura ca nu el va raspunde si tot alimenteaza opinia publica etc etc... nu le pasa la nici unul ca sub capota exista situatii care ar trebui tratate fara graba, toti inteleg ca daca nu-i dau drumul e sfarsitul carierei lor... si dupa cand va exploda o sa dea vina toti unul pe altul.
11.6. fără titlu (răspuns la opinia nr. 11.5)
(mesaj trimis de anonim în data de 21.06.2023, 12:50)
Tanase de la BVB este o marioneta , un incompetent! Cine se uita la ce declara el????
Credibilitatea lui este 0.
11.7. fără titlu (răspuns la opinia nr. 11.6)
(mesaj trimis de anonim în data de 21.06.2023, 13:55)
Tanase a fost recent la o emisiune live pe zf.ro parca, acum cateva zile, si la intrebarile jurnalistului daca sunt pregatiti radea ca Leana in papusoi si zicea pai cum sa nu fim noi pregatiti si de hidro si de contraparte centrala, avem si lichiditate putem absorbi toata oferta hidro, ce credeti ca am fi inceput asa ceva daca nu eram siguri ? Si radea in continuu ...
11.8. fără titlu (răspuns la opinia nr. 11.6)
(mesaj trimis de anonim în data de 21.06.2023, 14:10)
Tanase a fost recent la o emisiune live pe zf.ro parca, acum cateva zile, si la intrebarile jurnalistului daca sunt pregatiti radea ca Leana in papusoi si zicea pai cum sa nu fim noi pregatiti si de hidro si de contraparte centrala, avem si lichiditate putem absorbi toata oferta hidro, ce credeti ca am fi inceput asa ceva daca nu eram siguri ? Si radea in continuu ...
11.9. fără titlu (răspuns la opinia nr. 11.6)
(mesaj trimis de anonim în data de 21.06.2023, 14:11)
Tanase a fost recent la o emisiune live pe zf.ro parca, acum cateva zile, si la intrebarile jurnalistului daca sunt pregatiti radea ca Leana in papusoi si zicea pai cum sa nu fim noi pregatiti si de hidro si de contraparte centrala, avem si lichiditate putem absorbi toata oferta hidro, ce credeti ca am fi inceput asa ceva daca nu eram siguri ? Si radea in continuu ...
11.10. fără titlu (răspuns la opinia nr. 11.2)
(mesaj trimis de anonim în data de 21.06.2023, 20:04)
pe 2 iulie n-o sa fie nimic... pentru ca e duminica :))
11.11. fără titlu (răspuns la opinia nr. 11.1)
(mesaj trimis de anonim în data de 21.06.2023, 20:52)
3 iulie nu e liberi la americani .... ei nu fac 'punte' :))
4 iulie este marti... nu miercuri
12. Titlu
(mesaj trimis de Protaru în data de 21.06.2023, 12:47)
O noua zi, un nou articol despre Hidro. Nici Balzac nu a reusit sa scrie atat de mult...
12.1. fără titlu (răspuns la opinia nr. 12)
(mesaj trimis de anonim în data de 21.06.2023, 12:53)
A scris ceva mai mult Balzac doar ca in mod evident nu ai reușit tu sa “ citești atât de mult”
12.2. asta face click (răspuns la opinia nr. 12)
(mesaj trimis de ian în data de 21.06.2023, 16:29)
and click is money
13. fr om ZERO to HERO ?!
(mesaj trimis de Mihnea în data de 21.06.2023, 12:54)
Acum 3 ani Hidrolectrica era de facto in faliment. Investitii paguboase, modernizari scumpe si prost executate, "capuse" de tot felul pusesera firma pe butuci. Doar faptul ca avea un rol strategig si fara ea tara s-ar fi inchis (la propriu!) au facut ca firma sa nu-si declare falimentul si sa fie vanduta pe bucati la pret de nimic. A avut noroc si a intrat sub protectorat si a fost salvata. Azi lumea e mandra, vai, perla economiei romanesti, acum 3 ani era piatra de moara a economiei romanesti.
Aceeasi reteta fusese deja testata cu succes in urma cu multi ani cu Petrom si Sidex, firme uriase, foarte profitabile, dar puse pe butuci strict de management si interese politice. Au fost privatizate pe 2 lei si acum fac profituri frumoase la privati. Privati straini, sa fim intelesi. Nu stiu exact ce s-a intamplat dar Hidroelectrica a ratat la mustata aceeasi soarta.
Prin urmare as privi cu rezerve aceasta listare, cu acelasi politic incapabil a mai degraba aproape de faliment decat de profit, nu se poate ca memoria colectiva sa fie atat de scurta !! Nu se poate sa ceri miliarde ptr o firma care acum 3 ani era pe pierdere. Si in continuare investitiile dezastruoase de la Portile de Fier si Vidraru nu au fost remediate !
13.1. fără titlu (răspuns la opinia nr. 13)
(mesaj trimis de anonim în data de 21.06.2023, 13:13)
O mica corectie - Hidro a fost premeditat bagata in faliment pentru a schimba un grup de capuse cu alt grup de capuse. Nu exista asa miracol pe planta Pamant in istorie ca o companie in decurs de 5 ani sa se transforme din noroi in perla; decat daca falimentul nu a fost faliment... da, rapoartele aratau situatia de faliment - a verificat cineva daca insusi rapoartele nu au fost intocmite la comanda? )))
13.2. Titlu (răspuns la opinia nr. 13)
(mesaj trimis de Protaru în data de 21.06.2023, 13:47)
fr om Hidro to hidră...
13.3. fără titlu (răspuns la opinia nr. 13.2)
(mesaj trimis de anonim în data de 21.06.2023, 13:50)
Buna asta )))
13.4. fără titlu (răspuns la opinia nr. 13.1)
(mesaj trimis de anonim în data de 21.06.2023, 14:44)
Bogdan buzaianu si dan ioan popescu , cred ca va amintiti de ei, au scos bani cu vagoanele din Hidroelectrica. Si-au cumparat spatii comerciale in Monaco, America si in alte parti. Se aude de vreun dosar de urmarire penala pe numele acestor talhari?
13.5. fără titlu (răspuns la opinia nr. 13.1)
(mesaj trimis de anonim în data de 21.06.2023, 22:16)
ciclurile de pret propaga falimente.
e o carte buna de prin 1700 si cv si inca una de prin 1800 si cv reactualizata in 1902 in care sta scris negru pe alb ciclu de preturi inflate deflate … e scrisa si corectia din avans 1929 .. si depresia si boomul de dupa 45 .. apare si panica din 2019 (nu in carte ci in crafic daca multiplici ciclurile).
anunta si cei 7 ani de deflatie de dupa 1982 respectiv 1984 …. pana in 89 respectiv 92…
s c cret
14. 47 de comentarii
(mesaj trimis de Albert în data de 21.06.2023, 14:50)
47 de aberații scrise incorect dpdv gramatical. Ăsta e nivelul de educație al investitorilor care, culmea, își dau cu părerea în privința unei listări care, în mod clar, depășește nivelul lor de înțelegere. Țineți minte de la mine:
1. Nu statul, ci FP listează.
2. Obligația de 15% e de LISTARE, NU DE VINDERE, prin urmare ce nu se vinde rămâne în portofoliul FP care va vinde ulterior sau nu.
3. Părerea mea personală e că H2O se va vinde cu discount pentru retail, va avea un P/E de 10-12 și un preț pe acțiune între 100 - 115 lei.
4. Din nou, părerea mea personală este că listarea va fi un succes, deoarece am observat stagnarea BVB, în condițiile în care alte piețe au crescut. Am observat tranzacțiile - presiunea pe vânzare. Am citit declarațiile instituționalilor. Observ băncile care supervizează listarea.
14.1. fără titlu (răspuns la opinia nr. 13.1)
(mesaj trimis de anonim în data de 21.06.2023, 16:08)
Cred ca se bazeaza pe Fidelis. v R2306A
14.2. Da (răspuns la opinia nr. 13.1)
(mesaj trimis de Albert în data de 21.06.2023, 18:08)
Și eu sunt curios, e de tras concluzii de acolo... Neinspirată ieșirea statului cu noi titluri.
15. Atentie la costurile retehnologizarilor
(mesaj trimis de anonim în data de 21.06.2023, 16:51)
Ca om bătrân și mai puțin hâtru...TOATE barajele și amenajările hidro (Bicaz, Vidraru, PF2, V.Oltului, Olteț, etc) sunt ieșite sau la limita iesirii din garanția de funcționare de 50 de ani. Aici nu vorbim doar de înlocuire turbine ci și de lucrări complexe la baraje care, la noi, durează o vesnicie.
FP face exit pt ca dividendele vor fi muuult mai mici.
15.1. fără titlu (răspuns la opinia nr. 15)
(mesaj trimis de anonim în data de 21.06.2023, 19:56)
Pretul energiei va scadea la jumatate in 5 ani. Ce facem, luam la per de 25de fapt?
15.2. fără titlu (răspuns la opinia nr. 15.1)
(mesaj trimis de anonim în data de 21.06.2023, 19:59)
Cerealele sunt la jumatate din pretul de anul trecut, petrolul cam la fel, gazul sub cel de la inceperea razboiului. Urmeaza energia
16. fără titlu
(mesaj trimis de anonim în data de 21.06.2023, 22:46)
Daca esti prezent pe BVB, si urmeaza cea mai mare listare din istorie, ar fi ciudat sa nu ai in portofoliu HDR, indiferent ce zic unii sau altii. Evident momentul de intrare si iesire il stabileste fiecare. 5-10% din portofoliu eu cam asa ma gandesc pt mine.
16.1. fără titlu (răspuns la opinia nr. 16)
(mesaj trimis de anonim în data de 21.06.2023, 22:59)
In cazul Vivre, Agroland, Adis, Concilium, etc etc... tot asa ai gandito? Lasatio mai moale cu pseudo-diversificare, ca daca ar fi un registru public cu investitiile fiecaruia nu ati comenta... Nu este publicat prospectul... ce indemnati sa faca oamenii? Sa sara din avion fara parasuta?
16.2. fără titlu (răspuns la opinia nr. 16.1)
(mesaj trimis de anonim în data de 21.06.2023, 23:03)
Dupa ce SNP a dat dividend, unde erati toti sa afirmati asumat ca isi revine? 5% in 2 saptamini e foarte bine. Ati tacut toti. Acum sunteti mari experti Hidro ipocritilor. De ce nu adresati public intrebari legate de escrocheria premeditata care a avut loc in cazul Vivre Deco cand sunteti invitati la emisiuni?
16.3. fără titlu (răspuns la opinia nr. 16.2)
(mesaj trimis de anonim în data de 21.06.2023, 23:05)
Si SOP-urile One, Logofetilor etc tot se prefac ca nu le vad...
16.4. fără titlu (răspuns la opinia nr. 16.2)
(mesaj trimis de anonim în data de 21.06.2023, 23:07)
Fii egoist, ia-le tu pe toate.
16.5. fără titlu (răspuns la opinia nr. 16.3)
(mesaj trimis de anonim în data de 21.06.2023, 23:08)
Aici nu vorbim doar de SOP ci și de miscari mai putin complexe ale conduceriil BNET de lichidare detineri actiuni BNET si cumparare de obligatiuni BNET cu dobanzi mult superioare TEZAUR si Fidelis si companii neprofitabile in grup.